Strona 1 z 2

Pierwsze kroki z Audi, kilka pytań

: 12 wrz 2016, 14:14
autor: borasek
Witajcie,

Jestem nowy na forum, nowy z Audi A6 i potrzebuje kilku eksperckich porad. Za bycie żółtodziobem w konstruowaniu pytań z góry przepraszam.

OLEJ:
Co wlać przy 250 000km przebiegu, silnik 2.0TDi 140KM rok 2005 - jaka oliwa mu najbardziej posmakuje? Jaka lepkość? Nie chce oszczędzać na tym płynie więc Castrolowi bym podziękował.

TURBO:
Mam świecącą kontrolkę silnika (żółtą) na desce i z tego co ustaliłem na diagnostyce turbina wymaga regeneracji. Jakie macie z tym doświadczenia, gdzie dobrze to zrobią i ile przyjemność kosztuje? Okolice Warszawy najlepiej.

DYM:
Jeżdżę nim od niedawna i co zauważyłem wieczorową porą to bardzo solidna porcja dymu gdy się lekko przydusi. Przy wyprzedzaniu jak zerknę we wsteczne lustro dość dobrze widać na tle świateł auta za mną ile smogu produkuje, oczywiście po odpuszczeniu mocnego gazowania wraca do normy. Może to być wina oleju czy zwyczajnie przesadzam?

CZUJNIKI:
Aktualnie mam tylko manualny czujnik w postaci haka z tyłu a z racji tego że długi i szeroki jest ten egzemplarz to dla bezpieczeństwa chciałbym wmontować czujniki przód/tył - co polecacie?

Dodatkowo do wymiany mam filtr powietrza i łączniki drążka stabilizatora ale to już są raczej drobne naprawy.

: 12 wrz 2016, 20:43
autor: Pacific tdi
Jeśli chodzi o olej ja leję Mobila. Jaki rodzaj to zależy czy masz filtr cząstek stałych czy nie. W instrukcji masz norme którą musi spełniać. Filtry na pewno nie filtrona- filtron do fiata.
Ale jaki masz konkretnie błąd w diagnozie? Bo swiecąca kontrolka to niekoniecznie koniec turbiny.

: 12 wrz 2016, 21:32
autor: przemaspoll
żółta kontrolka silnika,świadczy raczej o potrzebie wyczyszczenia EGR. Kiedyś to przerabiałem,w innym Audi.

: 12 wrz 2016, 22:00
autor: mat1324
Jak chcesz zadbać o silnik to zalej go Motulem Specific 5W30 z normą 504 00 507 00, a na pewno będzie zadowolony <lol> . Do tego komplet filtrów marki Mann Filter i będzie dobrze. Dym, który wydobywa się może być skutkiem palenia się kontrolki 'CHECK' na desce. Sama kontrolka powinna wskazać przyczynę (przez odczytanie błędów np. VCDSem).

: 13 wrz 2016, 09:38
autor: borasek
Pacific tdi pisze:Jeśli chodzi o olej ja leję Mobila. Jaki rodzaj to zależy czy masz filtr cząstek stałych czy nie. W instrukcji masz norme którą musi spełniać. Filtry na pewno nie filtrona- filtron do fiata.
Ale jaki masz konkretnie błąd w diagnozie? Bo swiecąca kontrolka to niekoniecznie koniec turbiny.
Odnośnie tej turbiny to wykazało mi na diagnostyce. Przynajmniej tak mi mechanik pokazał i faktycznie coś może być na rzeczy bo chyba co 200 lub 250 km przechodzi w tryb awaryjny i odcina mu praktycznie całą moc. Muszę się zatrzymać i informatycznie wyłącz/włącz silnik - wraca do normy i za kolejne 200-250km znów tak się dzieje.

Co do DPF nie mam pojęcia czy jest, ktoś jest w stanie na podstawie VIN lub oznaczenia silnika to stwierdzić?

Kolejna osoba rekomenduje Motul więc chyba się na niego zdecyduje. Nie zamierzam oszczędzać na oleju tym bardziej że mam silnik który był lekką pomyłką ze względu na imbus bez zębatek. Będę robił przekładkę z 1.9, no chyba że już jest ale tego mi poprzedni właściciel nie był w stanie stwierdzić.

: 13 wrz 2016, 13:51
autor: 130TDI
Co do oleju to polecam Millers :) Najłatwiej stwierdzić obecność DPF w aucie wsadzając palca w rurę wydechową, jeśli brudny w sadzy to najpewniej go nie ma lub działa niepoprawnie.

: 13 wrz 2016, 14:37
autor: Punisher
DPF prosta sprawa. Wystarczy popatrzeć na naklejkę z bagażniku, tam, jeśli jest DPF, będzie to napisane

: 13 wrz 2016, 16:58
autor: borasek
Punisher pisze:DPF prosta sprawa. Wystarczy popatrzeć na naklejkę z bagażniku, tam, jeśli jest DPF, będzie to napisane
Masz na myśli tą naklejkę? Jest jest szara ale tam jest w sumie VIN i masa.

https://s15.postimg.org/9v6th5znf/IMG_2 ... 173109.jpg

: 13 wrz 2016, 21:33
autor: mat1324
Masz kod wyposażenia 0GG, czyli nie masz DPFa.

: 14 wrz 2016, 12:36
autor: borasek
Ok, czyli brak DPF teoretycznie jest dla mnie na plus, dobrze kojarze?

Swoją drogą polecacie miejsca w których mogę od stóp do głów sprawdzić ten samochód? Chce mniej wiecej wiedzieć na co mam być przygotowany, sprawdzić imbus, pompke itd.

: 14 wrz 2016, 13:29
autor: poczekaj
Wiele osób z Warszawy poleca Elektrocar - Karol Chrzczonowski, ja jeszcze jednak u niego nie byłem, bo raczej nie mam problemów z samochodem.

: 01 sty 2017, 19:20
autor: almark
A u mnie nie widzę tej naepki w bagażniku. Gdszie ona powinna być może jest przykryta?

: 04 sty 2017, 21:31
autor: sudan
almark, we wnece kola zapasowego szukaj.

: 05 sty 2017, 00:12
autor: Maciek1995
Zamiast przerabiać pompę na 1.9 oddaj swoją do regeneracji jeżeli tego wymaga polecam serwis w Rumii i będziesz miał święty spokój a nie dyskwalifikujesz ten motor poprzez tą wadę bo jestem pewien ze inne marki czy silniki również maja wady

: 07 sty 2017, 19:59
autor: Pacific tdi
Robisz pompę i masz fajne autko. Koszty utrzymania 2,7 czy 3,0 są zdecydowanie wyższe.