Strona 1 z 1

[ BRE 2.0 140 KM] Audi A6 C6 problem dymi na czarno, błąd 00

: 05 wrz 2016, 15:47
autor: czarny320
Zwracam się do kolegów o poradę. W lutym kupiłem A6 z 2006 roku silnik BRE, fabrycznie przygotowany pod DPF, ale nie zamontowany. Od początku użytkowania pojazdu, w zbiorniku płynu chłodniczego zbierał się olej a z wydechu leciał niewielki biały dym. Żadnych innych problemów nie było.
W związku z powyższym została wymieniona uszczelka pod głowicą, sprawdzono głowice na szczelność ( jest szczelna) , oraz została splanowana. Przy tej operacji zostały wyczyszczone następujące elementy :zawór EGR, chłodnica EGR, kolektor , klapa gasząca, intercooler, ( w każdym z tych elementów było nieco czarnego nagaru). Także została wymieniony zabierak (imbusik) oraz turbina, gdyż poprzednia świstała i gwizdała , a na wirniku był znaczny luz. Zamontowano nowe uszczelki i oringi do ww. elementów.
Po złożeniu i uruchomieniu pojazdu , na wolnych obrotach wszystko było w normie, tj,. nie dymiło na biało jak poprzednio, a VCDS nie pokazywał żadnych błędów.
Po pierwszej jeździe próbnej, przy prędkości ok. 80 km i osiągnięciu ok. 3000 obr., z wydechu zaczęło dymić na czarno oraz poczułem znaczny spadek mocy. Po podłączeniu do kompa , stwierdziłem w sterowniku silnika jeden błąd:

001027 - EGR Valve (N18) P0403 - 000 - Malfunction

Pomimo próby kasowania , błąd nadal się pojawiał. W związku z czym ponownie przeczyściłem zawór EGR. Niestety nie pomogło. Podłączyłem dwa kolejne sprawne zawory EGR ( z innych aut na chodzie) i nic, nadal to samo, przy ok. 3000 obr. auto zamula, dymi na czarno i wskazuje ww. błąd.

W związku z powyższym proszę o informację co może być powodem ww. objawów. Dodam , że zastanawiam się nad elektronicznym usunięciem EGR , ale nie mam pewności czy ten zawór w ogóle jest powodem problemów.