Strona 1 z 2

BPP 2,7 TDI - Stukanie w silniku -> Prośba o poradę

: 10 sie 2016, 12:42
autor: Dawid_Szczecin
Witam,

Na początku zaznaczę, że czytałem posty o tej samej tematyce. Zwracam się jednak do forumowiczów z prośbą o poradę. W samochodzie który kupiłem (to jest: A6 C6 2006r. 2,7 TDI Quattro BPP) od kilku tygodni zaczeło się pojawiać głośne stukanie przy odpalaniu silnika na zimnym i sporadycznie na ciepłym. Trwa do max. 6 sekund potem powoli ustaje. Hałas jest donośny. Dodatkowo zapala się kontrolka czerwona od ciśnienia oleju przy starcie. Jak zgaszę i zapale jeszcze raz to już jej nie ma. Po konsultacjach z mechanikiem i po przeczytaniu forum diagnoza prosta:

Rozrząd do wymiany + hydrauliczne popychacze.

Mechanik którego wybrałem w okolicy Szczecina, nie jest do końca przekonany czy to sam rozrząd czy to przypadkiem nie hydrauliczne popychacze redukujące luzy zaworowe. Powiedział, że bez rozbierania to nie da się stwierdzić co poszło. Może być też pompa oleju bo dziwne jest, że zapala się kontrolka od oleju przy "pierwszym" starcie na zimno. Samochód ma 270 tys. przebiegu na zegarach. Mechanik zaleca kompletną wymianę wszystkich popychaczy, wszystkich łańcuchów rozrządu, wszystkich napinaczy rozrządu, cześci od pompy oleju także i do tego mase drobnych cześci związanych z rozbieraniem silnika. Naprawę wycenił w ten sposób: 5000 zł części + 2500 zł robocizna.

Po przeczytaniu forum stwierdziłem, że WY koledzy robicie to dużo taniej. Czy możecie mi powiedzieć:

1. Czy rachunki owego mechanika są wogóle sensowne?
2. Czy sensowene jest robienie popychaczy i pompy oleju?
3. Czy znacie kogoś w okolicy Szczecina kto ma doświadczenie w tych silnikach i zrobi to porządnie a taniej?

Dziękuję i Pozdrawiam

PS: Będę wdzięczny jak ktoś się odezwie!

: 10 sie 2016, 12:55
autor: idymy
Miałem identyczne objawy u siebie, przyczyną stukania ( te 6s o kórych piszesz) jest luźny rozrząd a luźny rozrząd jest skutkiem uszkodzonych napinaczy. Natomiast napinacz a mianowicie jego uszkodzenie polega na tym, że nie trzyma on ciśnienie, przez co nie napina łańcucha, a olej przy starcie silnika po prostu przez niego przecieka stad komunikat o niskim ciśnieniu, pompa nie daje rady nabić odpowiedniego ciśnienia.

Do wymiany rozrząd i moim zdaniem tylko rozrząd tj. łańcuchy, napinacze, ślizgi. Rozrząd do BMK 1850 brutto kpl. Po wymianie problemy pewnie znikną. Co do roboty to proponuję pytać dalej, ceny od 1000 do 3000 padają za wymianę.

: 10 sie 2016, 13:39
autor: Dawid_Szczecin
Widzę, że troche się ten mój mechanik rozpędził z cenami części. Koszt robocizny pewnie podwyższony ze względu na ilość wymienanych części (nie tylko rozrząd, a także te 24 popychacze i pompa oleju).

Mechanik powiedział, że może być taka sama sytuacja w przypadku tych hydraulicznych popychaczy, któryś pzecieka nie redukuje luzów zaworowych i także pompa oleju może nie dawać rady dobić ciśnienia i mam kontrolkę oleju i dodatkowo stuki. Dziwna sprawa. Jest jakaś metoda by wykluczyć te popychacze? Albo stwierdzić, że to one a nie rozrząd?

Koszt wymiany samych popychaczy to: 1200 zł materiał + 1000 zł robocizna. No ale nie wiadomo jak to stwierdzić co rypło w tym silniku. Znacie jakąs metodę?

: 10 sie 2016, 13:46
autor: mat1324
Dla mnie teoria idymy jest bardziej prawdopodobna, ponieważ częściej pada w tych silnikach (2.7/3.0 TDI) rozrząd niż popychacze.

: 01 paź 2016, 20:21
autor: Dawid_Szczecin
Hej,

Dzięki za odpowiedzi. Będę jednak trochę upierdliwy i męczący i zapytam jeszcze raz:)

Czy jest jakaś metoda by odróżnić co hałasuje/jest popsute popychacze czy rozrząd?
Na "ucho" ciężko zlokalizować.

[ Dodano: 2016-10-01, 20:21 ]
Naprawiłem silnik. 3 dni pracy. Rozebraliśmy razem z kolegą. Wymieniliśmy górne napinacze rozrządu. Jeden puszczał mocno olej. Wymieniliśmy wszystkie hydrauliczne popychacze redukujące luzy zaworowe. Ponad połowa to był śmietnik, palcem je ściskałem. Po złożeniu jeżdżę autem już prawie dwa miesiące. Chodzi jak żyleta. Praca silnika idealna, cichutko. Czynność nie najłatwiejsza ale, że kolega pracował w ASO audi kilka lat i rozbierał takie samochody to się udało. Koszt części: popychacze + wszystkie drobnice uszczelki itp. = 2000 zł + 1600 zł za dwa napinacze w ASO. Ceny w warsztatach były tak zabójcze, że lepiej było wymienić silnik jak naprawiać to stukanie. Odwiedzone warsztaty w Szczecinie nawet nie wiedziały, że rozrząd w tym silniku jest z tyłu i że to łańcuch. Chcieli kupe pieniędzy i pojęcia nie mieli o naprawie.

Temat do zamknięcia.

: 01 paź 2016, 22:57
autor: mat1324
Chciałbym mieć znajomego mechanika, który pracuje/pracował w ASO Audi <zalamka>. Mógłby nawet brać o 20% za naprawę :].

: 03 paź 2016, 10:51
autor: b22
A jaki masz przebieg w audi?

: 03 paź 2016, 11:41
autor: Draxan
Dawid_Szczecin pisze:Samochód ma 270 tys. przebiegu na zegarach.
pewnie tyle...

stuki w silniku

: 01 lis 2017, 16:01
autor: Max1983
Witam panowie,na poczatku chcialbym sie przywitac.A teraz do sedna,mam problem ze swoim Audi 2.7 tdi BPP,a mianowicie na zimnym silniku wystepuja metaliczne stuki w silniku.Wymienilem juz olej Motul 5w30 wszystkie filtry.Auto dobrze jezdzi zero bledow tylko te stuku co to moze byc.Zamieszczam krodki filmik

[ Dodano: 2017-11-01, 16:01 ]
A i przebieg to 208tys.km

: 01 lis 2017, 20:02
autor: mietek69
Rok temu wymienialem rozrzad (wszystkie napinacze, lancuchy) odpalanie poprawilo sie sporo bo mialem podobne problemy. Ale cos mi jeszcze nie pasowalo. W tym roku (przed miesiacem) oddalem na wymiane kasatorow i dzwigienek. I dopiero teraz auto odpala jak powinno. Jesli robic to wszystko i miec z glowy. Moj przebieg 315tys km.

Re: stuki w silniku

: 01 lis 2017, 21:36
autor: mat1324
Max1983 pisze:Witam panowie,na poczatku chcialbym sie przywitac.A teraz do sedna,mam problem ze swoim Audi 2.7 tdi BPP,a mianowicie na zimnym silniku wystepuja metaliczne stuki w silniku.Wymienilem juz olej Motul 5w30 wszystkie filtry.Auto dobrze jezdzi zero bledow tylko te stuku co to moze byc.Zamieszczam krodki filmik

[ Dodano: 2017-11-01, 16:01 ]
A i przebieg to 208tys.km
Na filmiku słyszę bardziej cykanie silnika, które jest naturalne w 2.7/3.0 TDI, ale czasami dochodzi do tego dmuchanie w rytm obrotów. Wtedy należy wymienić uszczelki pod wtryskami :).

: 01 lis 2017, 21:59
autor: Max1983
Czyli jest to normalne?Wogole to dziekuje za odpowiedz.A oco chodzi z tymi podkladkami wymienia sie je same czy w komplecie ze wtryskami?

[ Dodano: 2017-11-01, 21:59 ]
Kolego mietek69 ile kosztuje wymiana rozrządu?Trzeba wyciągać silnik? Bo odpala mi dobrze lapie ładnie nie trzęsie silnikiem,rozrząd slysze max.przez 2-3 sekundy później cichnie i silnik chodzi jak na filmiku.

: 01 lis 2017, 22:00
autor: mat1324
Kupuje je się np. w ASO za grosze :).

: 01 lis 2017, 22:04
autor: Max1983
Dzięki :) pozdrawiam

: 02 lis 2017, 12:49
autor: mietek69
Mnie rozrzad wyszedl okolo 5000zl ale wszystko ori z salonu. Teraz juz bym tak nie szalal. Mechanik (pracuje tez w salonie audi) wyciagnal skrzynie biegow i mial dostep do wszystkiego. Jak planujesz pojezdzic tym autem to dla spokoju warto wymienic. O komforcie przy odpalaniu nie mowiac :)