Strona 1 z 1

[ BRF 2.0 136 KM] Turbo przeladowuje a brak trybu awaryjnego

: 31 lip 2016, 19:07
autor: imm3
Witam.

Mam problem z autem turbo mi przeladowuje.

: 01 sie 2016, 13:55
autor: Bart_d
Za wejście w tryb awaryjny odpowiedzialny jest komputer sterowania silnikiem.... ale robi to na podstawie sygnału z czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym... więc jest teraz pytanie:
- skąd wiesz że przeładowuje - poza info o rozsadzonym IC?
- czy robiłeś pomiar ciśnienia doładowania?
- czy auto było/mogło być w przeszłości chipowane?

: 01 sie 2016, 15:50
autor: imm3
Auto nie było chipowane.

: 02 sie 2016, 06:23
autor: Bart_d
ECU silnika powinien stwierdzać czy jest przeładowanie czy nie na podstawie czujnika ciśnienia doładowania, a dokładniej porównania wartości oczekiwanej (zawartej w programie/mapach ECU) do wartości rzeczywistej ciśnienia w kolektorze dolotowym (tj.: ciśnieniu odczytanym fizycznie z czujnika). Jeżeli faktycznie dochodzi do znacznego i długotrwałego wzrostu ciśnienia to albo w mapach programu ktoś namieszał (co wykluczasz), albo "uwalony" czujnik ciśnienia podaje zaniżoną wartość ciśnienia i turbo wówczas pompuje jak szalone i przeładowuje.