Strona 1 z 1

[ INNY] dopasowanie zuzycia paliwa...

: 14 lip 2016, 18:45
autor: januszm
Witam,

od 2 Tygodni mam A6 2.7tdi Quattro Tiptronic 07/2011.
narazie wszystko jest ok oprocz dwoch malych rzeczy.
Otoz jak zatankowalem pierwszy raz do pelna wskazowka paliwa podeszla to okolo 7/8 i zasieg byl 860km.
wczoraj tankowalem drugi raz i wskazowka znow na 7/8 i zasieg 860km.
FIS pokazywal 7,9L/100 srednia, obliczone wyszlo 8,9L (837km na 74,3L, nie bylo jeszcze rezerwy).
Musze dodac ze wskazowka caly czas dziala, zadnych skokow tylko jedynie nie pokazuje pelnego zbiornika.
Czytalem troche na ten temat i dopasowanie jak zrobic znalazlem w necie.
Ale co ze wskaznikiem, elektryczny problem to chyba nie jest, raczej czujnik poziomu paliwa.
Jak myslicie? Jakie to koszta wymienic?

janusz

[ Dodano: 2016-07-14, 18:45 ]
nie zna nikt tego problemu?

: 14 lip 2016, 19:45
autor: Abster
Zalej pod korek i sprawdź opór na czujnikach ( pod siedzeniem z tyłu z pasażerem pod deklem jest wtyczka i na niej sprawdź opór na czujnikach ) przy pełnym zbiorniku powinien być taki sam na pinach 2-3 jak na 3-4.

: 16 lip 2016, 16:26
autor: januszm
co prawda zbiornik nie jest pelny ale troche mniej jak pol.
nie wiem ktory jest 2, w kazydm razie sa to te waskie srodkowe 3 piny, ten 3 to wspolny.
i tak jeden czujnik ma 460ohm a drugi 268ohm.
czyli jeden walniety.

: 16 lip 2016, 21:08
autor: arczi0044
Zrób pomiar na pinach przy pełnym zbiorniku, jak na wskazniku jest połowa to w zbiorniku prawa komora będzie pełna a lewa pusta. Paliwo z lewej jest cały czas przelewane do prawej komory.

: 23 lip 2016, 17:16
autor: januszm
ok, dzieki, tak zrobie.
znalazlem rysunek w necie.
teraz wie ze pin 1 jest z prawej

[ Dodano: 2016-07-23, 17:16 ]
dzis zalalem do pelna, 860km i weszlo 71,2L, najpierw 69, reszte tak docykalem :)
zaraz po tym poechalem do pracy i zmierzylem opory.
i tak na stykach 2-3 jest 86ohm (strona pasazera?)
na stykach 3-4 jest 196ohm ( strona kierowcy?)

gdzies czytalem ze 50-100ohm to pelny zbiornik,
750-1000ohm pusty.

czyli czujnik padniety?

jak myslicie?


janusz

: 23 lip 2016, 19:53
autor: arczi0044
Obstawiam że czujniki dobre. Rozkręć obie pokrywy pływaków, tylko nie rób tego na pełnym zbiorniku bo połowa paliwa wleje się do środka. Na przewodach pływaków są czarne wtyczki, proponuję je usunąć a przewody zlutować na stałe. Styki na wtyczkach często korodują i dlatego są takie objawy.

: 23 lip 2016, 23:00
autor: Abster
januszm pisze: i tak na stykach 2-3 jest 86ohm (strona pasazera?)
na stykach 3-4 jest 196ohm ( strona kierowcy?)

gdzies czytalem ze 50-100ohm to pelny zbiornik,
750-1000ohm pusty.

czyli czujnik padniety?

jak myslicie?


janusz


Obrazek

G to ten za pasażerem a G169 z kierowcą

Tak jak kolega wyżej napisał czujnik raczej ok, trzeba zalutować wtyczkę.

Obrazek

: 24 lip 2016, 13:33
autor: januszm
arczi0044 pisze:Obstawiam że czujniki dobre. Rozkręć obie pokrywy pływaków, tylko nie rób tego na pełnym zbiorniku bo połowa paliwa wleje się do środka. Na przewodach pływaków są czarne wtyczki, proponuję je usunąć a przewody zlutować na stałe. Styki na wtyczkach często korodują i dlatego są takie objawy.
za tydzien jade do polski na urlop.
jak zajade to zbiornik bedzie pusty, chyba, bo nie wie czy nie bede musial dotankowac, mam 1050km.
w pracy musze sobie zrobic klucz do tych wielkich nakretek.
potrzebne sa jeszcze jakies inne specjalne narzedzia?

: 24 lip 2016, 16:55
autor: arczi0044
Przy połowie zbiornika można rozkręcać, nic się nie wyleje. Jak dorobisz klucz to super, bez klucza też na spokojnie rozkręcisz, przez kawałek twardego drewna pukasz tak jak byś odkręcał nakrętkę przecinakiem :) raz z jednej raz z drugiej strony nakrętki. Oprócz lutownicy i koszulki termokurczliwej do zabezpieczenia zlutowanych przewodów nic więcej nie potrzebujesz.