[ BMK 3.0 224 KM] Brak mocy, drżenie na wolnych po wymianie
: 26 cze 2016, 23:54
Witam,
Na wstępie chciałbym się przywitać i podzielić dobrą nowiną, zakupiłem Audi A6 C6 z 2005 roku z "niezawodnym i zachwalanym" silnikiem 3.0 TDI. Auto zakupiłem z padniętą turbiną. Wiedziałem co kupuję, autem nie jeździłem przed zakupem bo strasznie kopciło (przez turbinę która spalała olej)
Po zakupie turbinę oddałem do regeneracji, po regeneracji została założona, ale problem nie zniknął. Auto nie ma siły, turbo tak jakby w ogóle nie pracowało, samochód na zimnym silniku pracuje równo, natomiast po rozgrzaniu zaczyna pracować na wolnych obrotach bardzo nierówno. Raz kopci na siwo, raz nie, w trakcie jazdy silnik pracuje równo nie przerywa, ale nie ma siły. Dał o sobie też znać filtr DPF, wywalając od czasu do czasu komunikat na wyświetlaczu licznika. Po podpięciu pod komputer ukazały się błedy:
P3348 - od Turbiny (chodzi o adaptację której nie przeprowadziłem?)
P0471 - chyba od DPF
P3199 - coś z kolektorem dolotowym, było zwarcie przy silniku klap z jednej strony (zostało wyeliminowane)
P1653 - od ABS
P1654 - od wskazań licznika (nie pokazuje mi ilości wlanego paliwa)
Wyjąłem kolektory aby je wyczyścić i nie były bardzo zabrudzone (to nie mój pierwszy diesel więc mam świadomość jak może wyglądać dolot), klapy zawirowań również, do EGR się nie dobrałem, ponieważ jest mnóstwo rozbierania i nie do końca chcę go wyciągać skoro nie mam żadnych błędów bezpośrednio z nim związanych.
Proszę o sugestię i porady co sprawdzić, jak sobie poradzić z autem ponieważ w obecnej chwili nie nadaje się do jazdy. Czy adaptacje turbiny mogę wykonać oprogramowaniem VAG-Com i kablem VAG KKL usb OBD2 który będę miał w najbliższym czasie?
Proszę o wyrozumiałość osoby które zarzucą mi powielanie innych "podobnych" tematów, tutaj sprawa jest o tyle trudna, że nie wiem tak na prawdę jak auto zachowywało się przed zakupem, czy był problem z szarpaniem, czy to może zbieg okoliczności związany z turbiną.
Na wstępie chciałbym się przywitać i podzielić dobrą nowiną, zakupiłem Audi A6 C6 z 2005 roku z "niezawodnym i zachwalanym" silnikiem 3.0 TDI. Auto zakupiłem z padniętą turbiną. Wiedziałem co kupuję, autem nie jeździłem przed zakupem bo strasznie kopciło (przez turbinę która spalała olej)
Po zakupie turbinę oddałem do regeneracji, po regeneracji została założona, ale problem nie zniknął. Auto nie ma siły, turbo tak jakby w ogóle nie pracowało, samochód na zimnym silniku pracuje równo, natomiast po rozgrzaniu zaczyna pracować na wolnych obrotach bardzo nierówno. Raz kopci na siwo, raz nie, w trakcie jazdy silnik pracuje równo nie przerywa, ale nie ma siły. Dał o sobie też znać filtr DPF, wywalając od czasu do czasu komunikat na wyświetlaczu licznika. Po podpięciu pod komputer ukazały się błedy:
P3348 - od Turbiny (chodzi o adaptację której nie przeprowadziłem?)
P0471 - chyba od DPF
P3199 - coś z kolektorem dolotowym, było zwarcie przy silniku klap z jednej strony (zostało wyeliminowane)
P1653 - od ABS
P1654 - od wskazań licznika (nie pokazuje mi ilości wlanego paliwa)
Wyjąłem kolektory aby je wyczyścić i nie były bardzo zabrudzone (to nie mój pierwszy diesel więc mam świadomość jak może wyglądać dolot), klapy zawirowań również, do EGR się nie dobrałem, ponieważ jest mnóstwo rozbierania i nie do końca chcę go wyciągać skoro nie mam żadnych błędów bezpośrednio z nim związanych.
Proszę o sugestię i porady co sprawdzić, jak sobie poradzić z autem ponieważ w obecnej chwili nie nadaje się do jazdy. Czy adaptacje turbiny mogę wykonać oprogramowaniem VAG-Com i kablem VAG KKL usb OBD2 który będę miał w najbliższym czasie?
Proszę o wyrozumiałość osoby które zarzucą mi powielanie innych "podobnych" tematów, tutaj sprawa jest o tyle trudna, że nie wiem tak na prawdę jak auto zachowywało się przed zakupem, czy był problem z szarpaniem, czy to może zbieg okoliczności związany z turbiną.