Strona 1 z 1

Wtryskiwacze Audi A6 C6 wymiana

: 12 maja 2016, 23:18
autor: Michał46
Witam wszystkich na wstępie mówię ze wiem ze taki temat już jest ale nie rozwiązuje mojego problemu do końca xd A więc swoje Audi kupiłem miesiąc temu, pierwszy tydzień szał fascynacja i zauroczeniu. Teraz jak euforia trochę opadła zauważyłem parę wad w samochodzie xd Najgorszą jest dymienie na wolnych obrotach po dłuższym postoju czyli jakieś 7-10min. ale zacznę od początku. Przy kupnie samochodu wiedziałem ze coś takiego może się tam zdarzyć :( ale byłem przekonany że wtryski były wymienione w niedawnym czasie xd świadczył o tym fakt że były czyste i poznaczone na przelewach (w tym jedne z zapięć mocowań przelewowych był ułamany i kapała ropa) silnik się zapowietrzał i nie równo pracował i troszkę dymił. Ze sprzedawcą udaliśmy się do warsztatu na diagnozę po podłączeniu pod komputer okazało się ze cztery wtryskiwacze są do wymiany, duża korekcja poza normą. Wpadlismy na pomysł zakodowania ich :) super pomogło auto zaczęło równo pracować i przestało dymić! ale teraz zaobserwowałem ze waśnie po postoju na wolnych obrotach lekko dymi i ma bardzo drażniący zapach. Oleju nie przybywa ani nie pachnie ropą xd z tym że wtryski są do wymiany to chyba już się pogodziłem :( ale mam kilka pytań chodzi mi teraz bardziej co kupić nowy czy używany, wszystkie czy tylko dwa? z jakim numerem?
Dodam jeszcze ze 1,2,3 wtrsykiwacz maja korekcje -0.05 wszystkie trzy 4 0.30 5 1.32 6 -0.90
Mam w kupnie nowe wtryskiwacze tylko że z końcówką AM (mam ab) sprzedawca twierdzi że będzie chodziło i już spore tego sprzedał do tych audiówek xd już brałem od niego inne części do innych samochodów i było zawsze tak jak mówi xd
W oczywiście w audi nic nie mówili o tych am tylko o innych
a może ktoś ma w dobrej cenie albo jakieś źródło do wtryskiwaczy?
przy odpalaniu na ciepły nie zawsze ale czasami jest troszkę inny dziwek tak jakby bardziej twardy

Z góry dziękuje i czekam na pomoc z waszej strony:)

: 13 maja 2016, 07:39
autor: krzysiek-lex
Jeżeli dymi na wolnych obrotach po jakimś czasie, to wtryski kapią.....W tym przypadku raczej szybka wymiana bo kapiacy wtrysk wypali dziurę w tłoku.
Wymieniać wszystkie czy parę...większość ci powie że wszystkie bo tak trzeba, bo wtryski nie siadają wybiórczo, itp...g prawda, można wymienić tylko jeden i będzie ok, nic się nie stanie. Wiadomo, po wymianie wszystkich będziesz miał spokój ale koszt jednorazowy spory... jak wymienisz parę, mniejszy koszt ale cały czas trzeba obserwować czy dalej się nic z pozostałymi wtryskami nie dzieje. Jeżeli padł jeden, dwa to jest kwestią czasu kiedy pozostałe też padną. Ja u siebie nie wymieniałem jeszcze chociaż miałem objaw lania na jednym wtrysku, co się naczytałem to moje, mechanicy też różne opinie mieli na ten temat, ja narazie testuje dodatek do oleju milersa oraz olej 2t, nie długo sprawdzę czy jest jakaś poprawa. Jak nie to wymiana. Kolega oferował mi komplet wtrysków używanych za 3 tyś, z przebiegiem kilkunastu tyś km.

: 13 maja 2016, 08:10
autor: Michał46
No waśnie :( Teraz pytanie czy ktoś z was już robił coś takiego jak wymiana wtryskiwaczy ale z 059 130 277 AB na 059 130 277 AM? a czy może wymienić jedną stronę tych z dużo korekcją ale na końcówkę AH czy nie będzie kolidowało? proszę o opinię

: 20 maja 2016, 05:40
autor: Adacho
kolego ja w styczniu wymieniałem wszystkie wtryski w swoim silniku BMK, bo wszystkie kapały. Widzę, ze masz taki sam silnik jak ja. Z tego co wiem, najlepiej wymienić na wtryski BD lub AH, nie inne. Są już poprawione, a innych nie ma sensu kupować moim zdaniem :) Ja kupowałem używane z A8, a stare udało mi się jeszcze sprzedać jako cieknące.

: 09 cze 2016, 10:46
autor: Michał46
Dziś przyszła paczka moich wtryskiwaczy z końcówka BD a następnym tygodniu wymian zobaczymy co się będzie działo <uoee>

[ Dodano: 2016-06-09, 10:46 ]
wtryskiwacze wymienione wszystko ustało

: 10 cze 2016, 16:02
autor: DEEX
Uzywki wpakowałes czy nowe ? Jak to wyszło kosztowo u Ciebie ?

: 11 cze 2016, 10:06
autor: Michał46
zaryzykowałem używki tylko cenna mnie skusiła do tego xd 2500za komplet z robotą

: 12 cze 2016, 14:12
autor: arczi0044
Ciekawa sprawa z tymi wtryskami, mam 320tys. przebiegu i wtryski od nowości. Raz w roku stosuję środek liqui moly do czyszczenia wtryskiwaczy. Podaję bezpośrednio do pompy litr tego specyfiku, autko chodzi godzinę na wolnych obrotach, co jakiś czas zwiększam obroty. Być może mam szczęście i super trwałe wtryski :) jednak myślę że to bardziej zasługa profilaktycznego czyszczenia :]

: 12 cze 2016, 17:32
autor: DEEX
2500 do przyjecia ;) za nowe ile trzeba liczyc ?

: 13 cze 2016, 14:28
autor: Adacho
ja swoje tez kupiłem za ok 2500 z przesyłką do Anglii. Swoją drogą kupiłem je na Allegro z A8 Anglika :P

DEEX pisze:2500 do przyjecia ;) za nowe ile trzeba liczyc ?
Jak szukałem wtrysków do swojego auta, to najtańsze znalazłem za 1200 zł sztuka. Cały czas mowa o nowych wtryskach.

arczi0044 pisze:Ciekawa sprawa z tymi wtryskami, mam 320tys. przebiegu i wtryski od nowości. Raz w roku stosuję środek liqui moly do czyszczenia wtryskiwaczy. Podaję bezpośrednio do pompy litr tego specyfiku, autko chodzi godzinę na wolnych obrotach, co jakiś czas zwiększam obroty. Być może mam szczęście i super trwałe wtryski jednak myślę że to bardziej zasługa profilaktycznego czyszczenia

Z tego co widzę ty masz 2.7 TDI BPP 2006 rok.
Musiałbyś się dowiedzieć z jaką końcówką masz wtryski. W silnikach 3.0 TDI BMK były montowane wtryski z końcówką AB, które były wadliwe. O ile się nie mylę po 2006 roku były montowane wtryski AH i BD, które były już poprawione. Ja do swojego BMK kupiłem używki AH i póki co sprawują się dobrze :)

: 13 cze 2016, 17:51
autor: DEEX
W 2.7 tdi tez były wadliwe wtryski ?

: 16 cze 2016, 14:35
autor: masud
w 2.7 montowane byly najpierw wtryski z koncowka R a ppozniej AJ teraz sa bodajze BB lub BD

: 16 cze 2016, 21:46
autor: mat1324
Do 2.7 TDI najnowsze są z końcówką BB. Przed chwilą sprawdziłem w ETCE.

: 17 cze 2016, 14:27
autor: Adacho
Też są, ale nie wiem jaki mają kod. Wiem że są inne niż w 3.0 tdi

: 17 cze 2016, 21:50
autor: mat1324
Wtryski przed liftem mają różne numery dla 2.7 TDI i 3.0 TDI. Po lifcie są takie same.