Strona 1 z 1
Częste wypalanie dpfa w 2.0 tdi bre
: 08 maja 2016, 22:47
autor: genek1234
Witam wszystkich mam pytanie odnośnie dpf a mianowicie wypala mi się równo co 250 km i to obojętnie czy jadę w trasie czy po mieście. Nie ma też znaczenia czy jade wolno czy dynamicznie mija jak w zegarku 250 km i czuje że silnik zaczyna dopalanie. Mam 265 tyś przebiegu, czy ktoś może podpowiedzieć co sprawdzić ewentualnie wymienić żeby tak czesto to nie następowało bo niekiedy dwa razy w tygodniu to mam.
: 08 maja 2016, 22:52
autor: Gość.
Zrób diagnostyke dpfa.
: 08 maja 2016, 22:55
autor: mat1324
A pokazuje, że się wypala, czy czujesz po zapachu? Mi wypala mniej więcej co 800-1000km, ale ja robię więcej tras (70%).
[ Dodano: 2016-05-08, 22:55 ]
Dopóki nie wywala błędów w silniku, to bym się nie przejmował. Chyba, że auto jest przymulone.
: 08 maja 2016, 23:06
autor: genek1234
błędów żadnych nie pokazuje tylko jak mija te 250 km to jak włącze luz to mam ok 1000 obrotów i w czasie jazdy czasem poszarpuje. A ta diagnostyka na czym ma polegać?? wypalic serwisowo filter ? w który kanał sprawdzić
[ Dodano: 2016-05-08, 23:06 ]
zamulony nie jest ale zastanawia mnie to czemu tak idealnie co 250 km wypala jadąc autostradą i jadąc po miescie jest tak samo ....
: 08 maja 2016, 23:26
autor: Gość.
Sprawdź np po 240km jaki ma stan zapełnienia filter,potem po tym wypaleniu też. na koniec można mu zrobic serwisowe wypalenie by był jak najsprawniejszy.
: 18 maja 2016, 22:36
autor: genek1234
ok dzięki za podpowiedzi podjadę do jakiegoś magika i sprawdzę ile pokazuje pozdrawiam
[ Dodano: 2016-05-18, 22:36 ]
Witam wszystkich sprawdziłem tego dpf i wyniki są zaskakujace bo filter przed wypalaniem ma 22 - 23 % zapełnienia sadzą i sie włącza procedura wypalania żadnych kontrolek nie pokazuje. Stan popiołu to 81 g czy te wypalania są normalna rzeczą tzn prewencyjną czy to normalne żeby przy takim zapełnieniu włączała się ta procedura proszę kogoś o wypowiedz
: 19 maja 2016, 07:32
autor: pako361
Mam passata w tym roczniku i niestety podobny problem, z tego co się dowiadywałem wypalanie sadzy nie jest aż tak istotne (u mnie proces rozpoczyna się podobnie przy ok. 25 % podwyższone obroty biegu jałowego, gdy dojdzie do 40% załącza się kontrolka i wymusza wypalenie), za to poziom popiołu w filtrach suchych może być max 60 g. powstaje w wyniku wypalania sadzy i jest (teoretycznie) nie usuwalny z filtra (co prawda istnieją sposoby chemiczne - nie do końca skuteczne, jak i mechaniczne - tutaj skuteczność sięga 98% jak zapewniają ci co to robią). Jeżeli nie masz takich objawów jak zwiększone zużycie paliwa, wzrost poziomu oleju i nie jest to dla Ciebie uciążliwe to daj sobie z tym spokój i nie przejmuj się