Strona 1 z 2

[ BMK 3.0 224 KM] 3.0 tdi glosno chodzi (klekocze) po zapale

: 22 kwie 2016, 11:29
autor: fox.84
witam jak w temacie od kilku dni pojawilo mi sie takie glosne klekotanie (tak jak by mial za malo oleju na start) przy zapalaniu silnika jak dluzej postoi - tak jak by ten olej zciekl gdzies po okolo 2 sek jak pochodzi to wszystko wraca do normy - jakies sugestie ??

link do filmiku jak to chodzi - czasami jest glosniej jeszcze

: 22 kwie 2016, 11:44
autor: kamil666
Pewnie rozrząd daje o sobie znać.

: 22 kwie 2016, 13:29
autor: Audi A7 Klub
fox.84, Jaki przebieg ma Twój BMK? Znasz jakąś historię tego auta? Bo na 100% to jest wina rozrządu. Napinacze już nie dają rady. Tańsza opcja - wymiana samych górnych napinaczy (bywały przypadki, że po 15tys znów zaczęło grzechotać). Droższa opcja - wymiana kompletnego rozrządu (spokój na zawsze). Najtańsza opcja - zostawić w spokoju niech sobie grzechocze (odpalanie zawsze z lekkim stresem ;) )

: 23 kwie 2016, 12:51
autor: fox.84
przebieg 227 i na taki wyglada choc glowy nie dam - a te napinacze cos mi sie nie wydaje ze to one bo silnik jak chodzi to bardzo cicho tylko przy zapalaniu i jak postoi przez dluzszy czas
Jak zapale zgasze zaraz i znowu zapalam to juz tego nie ma - tylko po dluzszym potoju

: 24 kwie 2016, 11:20
autor: 130TDI
fox.84 pisze:zebieg 227 i na taki wyglada choc glowy nie dam
Wszystkie na otomoto tak wyglądają a w rzeczywistości mają po 500-600 tys. km. Audi ma dosyć wytrzymałe materiały wnętrz i jak ktoś robił trasy auto z pół miliona km nie będzie zużyte.
Ja mam 310 tys km. i z rana cisza jak makiem zasiał.

Na jakim oleju jeździsz?

: 24 kwie 2016, 12:31
autor: Robert74
Jeżeli Ci grzechocze to rozrząd.Jeżeli grzechocze przy takim przebiegu to na pewno było to auto flotowe i wymiana oleju co 30 tyś. Ja póki co mam spokój.Raz miałem takie odczucia gdy zalałem castrola ale szybko przeszedłem na inny i spokój na razie...

: 25 kwie 2016, 12:04
autor: Audi A7 Klub
fox.84 pisze:tylko przy zapalaniu i jak postoi przez dluzszy czas
No to o tym właśnie piszę. To jest problem z rozrządem.

: 03 maja 2016, 20:49
autor: krzysiekurs
jak nic rozrzad mam to samo nie codziennie ale sie zdarza nie przejmuje sie i jade dalej :)

: 04 maja 2016, 08:52
autor: poczekaj
fox.84 pisze:przebieg 227 i na taki wyglada choc glowy nie dam
Tak jak już było pisane wyżej. Nie jest zbyt łatwo stwierdzić na ile km samochód wygląda...
http://otomoto.pl/oferta/audi-a6-c6-fl- ... yk79Z.html

: 04 maja 2016, 09:37
autor: Auris1986
Tak jak piszeKL4K50N, na bank rozrząd a właściwie napinacze które nie trzymają oleju (po dłuższym postoju schodzi z nich olej) U mnie było to samo wymieniłem górne napinacze (koszt około 900zł) zmieniłem olej z castrola na motul zrobiłem już około 40 tys km i na razie cisza <luzik>

: 29 maja 2016, 19:06
autor: pędziwiatr
Jak radzicie. Czy warto wstawiać nowy rozrząd w około 350tyś BMK czy lepiej rozglądać się już pomału za nowszym ASB ?

: 10 cze 2016, 15:39
autor: DEEX
Jesli kupisz ASB to i tak nie ma gwarancji ze ma 100tys czy 200 moze miec 500-600 i tez grzechotac ...

: 19 cze 2016, 21:22
autor: fox.84
ok dziekuje za odp wiec wiem ze mam do roboty napinacze z rozrzadu napewno a teraz pytanie czy wymieniac tylko same napinacze bo niby z lancuchami sie nic nie dzieje czy wszystko robic - no i co daje przejscie z castrola na motul jak zmieniam max co 20 tys km

: 19 cze 2016, 22:53
autor: Abster
Ja po przeczytaniu paru postów zmieniłem 2 miesiące temu Castrola na LIQUI MOLY i grzechotanie na zimnym jest dużo, dużo mniejsze niż na Castrolu. Wydaje mi się też ( bo nie sprawdzałem wtedy ) że jak zalałem świeży Castrol to nie było różnicy. Silnik jak w opisie ASB

: 20 cze 2016, 16:14
autor: idymy
Poranne grzechotanie w 3.0 TDI BMK / ASB - napinacze nie trzymają ciśnienia oleju, przez co łańcuch grzechocze w obudowie, grzechotanie ustępuje jak silnik nabije ciśnienie w napinacz. Z każdym kilometrem niestety wada się pogłębia i "poranne" grzechotanie będzie trwać co raz dłużej.

U mnie przy 310k km pierwszy raz odezwał się rozrząd, obecnie mam 325k i aktualnie Audiczka ma wymieniany rozrząd. Kompletny, bez kół zębatych. Cena zaczyna się od (brutto) 1600 przez 2400 do 2700 ( na rynku są dostępne rozrządy 3 producentów ).

Sama zmiana oleju może spowodować zmniejszenie objawów jednak ich nie wyeliminuje, jeśli już ktoś chce iść w tą stronę to polecam ceramizer dodać, znajomy u siebie tak uszczelnił napinacze.

Nie liczył bym na cud i nie ignorował problemu z rozrządem gdyż pewnego dnia po prostu przeskoczy i będzie duży problem... jak już ktoś decyduje się na naprawę to polecam i łańcuchy wymienić - zrobić raz a porządnie. Co do wymiany BMK na ASB - jak dla mnie to żadne rozwiązanie, silniki b. podobne i te same problemy je nękają na forum są chyba dwa ASP w których w jednym przeskoczył rozrząd w drugim wtryski wytopiły dziurę w tłoku :p

Olej polecam wymieniać co 15k km :>