Strona 1 z 1

[ BMK 3.0 224 KM] Bloki w tłoku 3.0 tdi bmk 2005

: 13 kwie 2016, 20:36
autor: Peres1992
Witam ponownie. Jakiś czas temu pisałem o prawdopodobnej wymianie rozrządu, która była wynikiem luźnego paska. Samochód oddałem do mechanika, luz na łańcuchu był, napinacze w fatalnym stanie. Nie byłoby problemu gdyby nie fakt, że po rozkręceniu wyszło na jaw, że bloki zamiast gładkiej powierzchni były chropowate/pozdzierane, najgorzej na 4tym. Robota chwilowo stanęła, a ja mam czas na napisanie, bo sam nie wiem co teraz robić. Z jednej strony znalazłem silnik używany za 8.500, też BMK 224 km (mechanik mówi, żeby założyć ten sam bo wiązka itp itd /ja się nie znam się na tym /) Gdzieś kiedyś czytalem, że zamieniają ludzie silniki na nowsze i nie ma problemu bo cały osprzęt pasuje bez grzebania dodatkowego. Interesują mnie trzy zagadnienia:
1) Jak ma się sprawa z silnikami używanymi, warto wydawać takie pieniądze na silnik? (Jest on obecnie założony na innym samochodzie i można sprawdzić; Nie jest wykluczone że to chwilowe łatanie dziury i będzie trzeba i tak połowe osprzętu w niedalekiej przyszłości wymieniać)
2) Ile kosztuje nowa jednostka (Można taką dostać np. w ASO / serwisie Audi, jeśli tak to jakie to koszta)
3) Remont kapitalny tego silnika (i jakie to niesie za sobą koszta), wg mnie najlepsza z tych wszystkich opcji, bo wiem co było zmieniane

co do opcji numer 3:
Mechanik mówił mi o problematycznym regenerowaniu/naprawianiu bloków w tłokach (szlifowaniu i dobieraniu czegośtam) Jak to się ma w praktyce, robił to ktoś? Jeśli tak to gdzie? Najlepiej mazowieckie


Byłbym wdzięczny za wszelkie podpowiedzi, jak myślalem, że już będzie dobrze, to się tylko gorzej zdołowałem stanem faktycznym silnika
Pozdrawiam

: 13 kwie 2016, 21:04
autor: przemaspoll
Silnik ASB pasuje idealnie. Ja do swojego taki kupiłem rok temu,i wszystko jest ok.

: 14 kwie 2016, 00:08
autor: marstooq
Przy jakim rzeczywistym przebiegu zdecydowałeś się na ingerencję w rozrząd? Czy mechanik wyciągał silnik na stół, czy odkręcona została skrzynia, żeby dostać się do rozrządu?

: 14 kwie 2016, 06:58
autor: MaTyS
@Peres1992,

"...wymianie rozrządu, która była wynikiem luźnego paska..." - jakiego paska, chyba masz na myśli łańcuch ?
"...bloki zamiast gładkiej powierzchni były chropowate/pozdzierane..." - blok silnika jest jeden w nim znajdują się tuleje cylindra i domyślam, że o nie ci chodziło... .

Gdybyś trochę przeedytował post to może więcej osób spróbowało by ci pomóc.

: 14 kwie 2016, 07:14
autor: Peres1992
@MaTyS dokładnie, mówię słaby jestem w te klocki

nie powiem jaki jest rzeczywisty przebieg, ale stan silnika który został wyłożony na stół jest zupełnie nieadekwatny do tego co było na liczniku
Samochód od 2006 roku w Polsce w rękach jednego właściciela