Strona 1 z 2

[ BMK 3.0 224 KM] Problem z doładowaniem, tryb awaryjny.

: 29 mar 2016, 09:01
autor: marstooq
Witam wszystkich władców pierścieni.

Problem jaki napotkałem użytkując A6 (3.5 tys km po kupnie, na liczniku ma 218kkm, w rzeczywistości pewnie z 328kkm) to prawdopodobnie wadliwa praca turbiny. Jadąc wczoraj z jajkami w jedną stronę (trasa 17km) było wszystko okej. Wracając (4km po starcie - silnik rozgrzany do 90st) migająca kontrolka świec żarowych. Wyłączyłem zapłon, wyciągnąłem kluczyk, ponowne włożenie kluczyka i znów to samo - tym razem do tego pojawiła się kontrolka silnika (filtra dpf? choć go nie mam). Wróciłem do celu, nie przekraczając 2000tys obrotów. Na następny dzień, gdy silnik ostygł, kontrolka silnika nie zniknęła ale turbina działała raczej prawidłowo. Podłączenie pod komputer i takie oto błędy:


19804 - Sterowanie jednostki sterującej turbosprężarki 1 (J724)
P3348 - 008 - usterka elektryczna - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Moment obrotowy: 167.7 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Cykl pracy: 1.0 %
Napięcie: 12.16 V
Bity binarnie: 00101111
Ciśnienie rzecz.: 999.6 mbar
Ciśnienie rzecz.: 969.0 mbar

16619 - Regulacja ciśnienia doładowania
P0235 - 001 - przekroczona dolna granica regulacji - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 2163 /min
Moment obrotowy: 261.3 Nm
Prędkość: 52.6 km/h
Ciśnienie rzecz.: 2121.6 mbar
Ciśnienie rzecz.: 1081.2 mbar
Ilość powietrza/Obr.: 470.0 mg/suw
Temperatura: 9.0*C
Cykl pracy: 15.8 %

17471 - Regulacja ciśnienia paliwa
P1063 - 003 - przekroczona granica regulacji - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 651 /min
Moment obrotowy: 132.6 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Cykl pracy: 1.0 %
Napięcie: 13.98 V
Ciśnienie: 99.4 bar
Cykl pracy: 18.5 %
Temperatura: 13.5*C



Po ich usunięciu kontrolki pogasły doładowanie jakby jest. Dlaczego mówię jakby? Ano dlatego, że do 100km/h moja A6 rozpędza się w 10.2sec.


Wyciągać i regenerować swoje turbo, do tego zamówić nowy nastawnik?
Co byście radzili?

: 29 mar 2016, 09:57
autor: Auris1986
U mnie było podobnie, wymiana nastawnika turbiny załatwiła sprawę, ale był warsztat renomowany który sugerował regenerację turbiny.
Ps: Nastawnik musisz ustawić odpowiednim programem którego nawet niektóre ASO nie posiadają <luzik>

: 29 mar 2016, 12:11
autor: marstooq
Auris1986, kupiłeś nowy, oryginalny nastawnik w ASO? Ile kilometrów od awarii pokonałeś?

Czytając kilka wątków ludzie piszą, że sam nastawnik nie rozwiązuje problemów, chyba będę musiał od razu zregenerować turbo.

: 29 mar 2016, 15:29
autor: maciek14x
Ja mam turbinę po regeneracji i od niedawna mam podobny problem. Trzeba wymienić nastawnik.

: 29 mar 2016, 17:41
autor: kamil666
Ja miałem wymieniony nastawnik pomogło na rok, później poszło turbo do regeneracji - bardzo dobra firma, a po kolejnym roku powrót problemów. Ogólnie skończyło się na wyrzuceniu tego do kosza, a wleciało nowe turbo. Teraz patrząc wstecz gdybym miał kolejny raz to samo i chciał to zrobić jak należy to bym kupował od razu nowe turbo. Do wyrwania za ok. 2700 zł. Na początku nastawnik mnie kosztował ponad 1000 zł, a regeneracja kolejny tysiak + demontaż i montaż więc końcowo wyszło tyle co nowe turbo. Po wymianie nastawnika zakres był ok. 20 do 78%, a na nowym jest od 20 do 80% jak od linijki. O czymś to świadczy.

: 29 mar 2016, 18:45
autor: marstooq
kamil666, Czyli za pierwszym razem wymieniłeś sam nastawnik bez ingerencji w turbinę?


Mając na myśli nowe turbo, rozumiesz turbo z nastawnikiem?

: 29 mar 2016, 19:37
autor: kamil666
Najpierw poszedł sam nastawnik bez wyciągania turbo / bez regeneracji.

Tak całkowicie nowe turbo, takie które nie jest regenerowane. Całkowicie nowe kompletne z nastawnikiem. Wyciągasz stare i wkładasz nowe.

: 29 mar 2016, 22:32
autor: marstooq
Jest jakaś filozofia z wymontowaniem turbiny?

Mam klucze i doświadczenie w mechanice, coś tam śruby kręcić umiem:)

: 30 mar 2016, 09:36
autor: Auris1986
Ja nastawnik wymieniłem 2,5 roku temu zrobiłem około 40kkm i na razie wszystko hula. W trybie awaryjnym zrobiłem około 250 km.
Koszt w ASO nastawnika z wymianą 1000 zł. <okok>

: 30 mar 2016, 09:38
autor: marstooq
Auris1986, regenerowałeś przy okazji turbinę, czy nawet do niej nie zaglądałeś a wymieniłeś jedynie nastawnik?

: 30 mar 2016, 21:13
autor: Auris1986
marstooq pisze:Auris1986, regenerowałeś przy okazji turbinę, czy nawet do niej nie zaglądałeś a wymieniłeś jedynie nastawnik?
Byłem w warsztacie Gładyska w Krakowie tam mi sugerowano że turbo padlina bo pokazał się olej w rurze przy interkolerze (regeneracja 2000 zl z montażem) .Przyjechałem do domu w trybie awaryjnym i pojechałem do swojego mechanika, ten stwierdził że to nastawnik i w ASO wymieniłem i do tej pory wszystko hula prawidłowo. <okok>

: 30 mar 2016, 21:19
autor: kamil666
To bardzo dziwne, bo ASO nie przewidywało zestawu naprawczego do silnika BMK, tylko całe nowe turbo.

: 31 mar 2016, 10:11
autor: Auris1986
kamil666 pisze:To bardzo dziwne, bo ASO nie przewidywało zestawu naprawczego do silnika BMK, tylko całe nowe turbo.
Nie zestawu naprawczego tylko samego nastawnika koszt tego nastawnika 740pln. Do turbiny nawet nie zaglądałem. <okok>

: 31 mar 2016, 10:40
autor: kamil666
Przez zestaw naprawczy mam na myśli właśnie ten nastawnik.

: 31 mar 2016, 15:15
autor: marstooq
Auris1986, 740 zł brutto?:)

Wiecie co zrobię? Oddam swój nastawnik do regeneracji, zaadoptuje go, nie będę wyciągał turbiny. Zobaczymy czy chytry dwa razy traci:)

[ Dodano: 2016-03-31, 15:15 ]
Chciałbym jeszcze was zapytać, czy VCDS-em sprawdzę pracę nastawnika zmiennej geometrii? To znaczy wychylenie końcowe itd? Jeżeli tak, to na którym kanale w jaki sposób to zrobię?