Strona 1 z 1

[ BMK 3.0 224 KM] Wymiana kompletnego rozrządu

: 02 mar 2016, 14:47
autor: Peres1992
Witam, chciałbym się dowiedzieć o kosztorys wymiany rozrządu wraz z częściami do silnika 3.0 tdi BMK
Od dłuższego czasu walczę z wibracjami silnika, wymiana wtrysków nic nie dała. Nowe na stole okazały się bardzo dobre jednak wibracje po wymianie nie ustały, VCDS po przejechaniu około 600 km pokazywał minusowe korekty. Okazało się później, że stare wtryski również były dobre. Mechanik prowadzący obserwacje powiedział mi, że:
Ciśnienie na cylindrach powinno wynosić 28
w moim przypadku mają wszystkie 25,24 oprócz 4tego, który ma 22, co ma powodować kopcenie na zimnym. Nie posiadam fabrycznie DPFu
Stwierdził, że kąt wtrysku wynosi -7 przez co kuleje silnik, a jest to spowodowane wyciągniętym łańcuchem, który przestawił kąt wtrysku.

Byłbym wdzięczny za podpowiedzi

: 14 kwie 2016, 00:05
autor: marstooq
Witaj. Chcesz powiedzieć, że pierwszy komplet wtryskiwaczy nadawał się jeszcze do jazdy?

Czytałem o tych wibracjach podczas jazdy, nie myślałeś, żeby swoją uwagę przenieść na skrzynie? Przy jakiej prędkości drga Ci buda?

Kopcenie na zimnym silniku masz w kolorze niebieskim? Czy bardziej białym?

: 14 kwie 2016, 19:42
autor: Peres1992
już przyczynę znam, przesunięty kąt wtrysku, wyciągniętę łańcuchy, złe ciśnienie na cylindrach, jestem w trakcie poszukiwań nowego silnika, nowy w ASO kosztuje 76 tysięcy + 10 za robociznę i oleje. Regeneracja mojego szacunkowo 13 tysięcy ale z tymi szlifami na bloku gdzie sią cylindry to niepewna sprawa. Skrzynia chodzi bezawaryjnie.
Kopci z powodu nieprzepalania całego paliwa w komorze spalania, wibracje występują wyłącznie na ciepłym silniku. Wtryski okazały się dobre zarówno te z końcówką S które były założone jak i te co wziąłem. Będę się pozbywał jednego kompletu wraz z papierami jak uporam się z obecnym problemem z samochodem

: 16 kwie 2016, 08:29
autor: idymy
A przy opalaniu na zimnym słychać było grzechot ? Duży masz przebieg ?

: 16 kwie 2016, 08:44
autor: Peres1992
Pare razy wyłapałem grzechotnięcie ale to dosłownie sekunda-dwie
Nie zawsze je było słychać. Fakt jest taki, że samochód na chwile obecną stoi bez silnika, będę wkładał drugi, znalazłem jeden na samochodzie jeszcze więc będzie można sprawdzić jak chodzi + gwarancja 14 dni. Jak ktoś ma sprawdzone źródło jeśli chodzi o silniki to proszę dać znać

: 19 kwie 2016, 13:29
autor: radekrp90
Jak dla mnie, skoro rozrząd jest przestawiony to i ciśnienie może gubić (sprężania) stąd też kopcenie. Nie wiem jaki jest tzw. "wear-level" dla 3.0 TDI ale raczej jeśli są w miarę równe to po poprawieniu faz rozrządu powinno się poprawić czy się mylę?