Strona 1 z 1

[A6 C6 140 KM 2.0 tdi] wysokie spalanie.

: 28 lut 2016, 14:45
autor: htzz
Hej. Bylem juz u kilku mechanikow i nic to nie daje.

Opis auta:
Auto ma zregenerowanąturbinę, wymienione sprzeglo i dwumas, wyczyszczony EGR i dolot, wymieniony czujnik temperatury. Wtryski OK . jeden bardzo delikatnie leje ale nie przekracza norm ( taka sytuacja jest od 4-5 lat)
Nie pokazuje błędów.

Problem: Jak wyzeruje mu serwis, wszysto chodzi pieknie i ładnie. Spala 8-9 litrów w miescie i przewaznie w ciagu paru godzin od wyzerowania, jak zgasze silnik i odpale go ponownie, pojawia sie komunikat SERVICE. Od tej pory jestem w stanie zrobic 600km na baku w miesice i 600 (!!) na trasie (o zgrozo). Czasami wtedy sie zdarza ze trzyma 1000obr nawet jak jest zagrzany.

W serwisie zachwalaja auto ze super utrzymane i ze pieknie chodzi jak na 263 tys przebiegu (1 wlasciciel, salon)

Wydaje mi sie ze problem pojawil sie bezposrednio po regenracji turbiny.
Macie jakies pomysly?

: 28 lut 2016, 18:25
autor: karolsieradz
Masz DPF a ?

: 28 lut 2016, 18:37
autor: krecik chybie
mi wychodzi że pali koło 10 l i wydaje mi się że na okres zimowy i tak ciężkie auto to jest to raczej normalne

: 28 lut 2016, 20:36
autor: blazej107
Witam,

Jestem co prawda nowy na forum, ale ponieważ posiadam trochę doświadczenia z silnikami to będę próbował pomagać, może i mi ktoś kiedyś pomoże:)

[ Dodano: 2016-02-28, 20:36 ]
1.Po pojawieniu się komunikatu SERVICE, pojawiają się jakieś błędy?
2.Oprócz podwyższonych obrotów i spalania zmienia się coś jeszcze w pracy silnika?
2.Sprawdź parametry ( przepływka, temp. silnika, otwarcie egr, zapełnienie dpf) przed pojawieniem się komunikatu i wtedy jak się pojawi.

: 28 lut 2016, 21:51
autor: htzz
auto bez DPF.

Bledów nie wywala. Sprawdzilem synchro jest ok. Jutro sprawdze reszte bo mi laptop padł.

10l na trasie przy 140km/h to raczej nie jest normalne ;) Mam tez passata B6 2.0 tdi i na tej samej trasie mi wychodzi 6,3l

: 29 lut 2016, 10:12
autor: blazej107
A ten SERVICE to wywala inny sterownik chyba skoro nie ma błędów na silniku, albo jakaś inspekcja?
Co było powodem regeneracji turbiny? Przybywa oleju w silniku, może paliwo do oleju ucieka?
ps. co to synchro?, bo nie mówimy o starym passacie :]

: 29 lut 2016, 16:21
autor: krecik chybie
htzz pisze:auto bez DPF.

Bledów nie wywala. Sprawdzilem synchro jest ok. Jutro sprawdze reszte bo mi laptop padł.

10l na trasie przy 140km/h to raczej nie jest normalne ;) Mam tez passata B6 2.0 tdi i na tej samej trasie mi wychodzi 6,3l
nie wiem dlaczego ale powiem Ci że to moje 3 audi 2.0 tdi a miałem dwa passaty 2.0 tdi i tak jak mówisz passatom starczało 6,5 l a audi min 8

: 29 lut 2016, 16:59
autor: Flex 78
Mój BRE na 1260 km spalił 100,2 litra w okresie zimowym na krótkich odcinkach czyli wychodzi 7,91 l/100 km . Jak widzę gości, którzy piszą że te silniki w A6 palą 6,5 l/100 to ....., tyle to palił mój poprzedni AJM w A4 B5. Może spalą 6,5 ale podczas jazdy nie przekraczająć 100 km/h. Miałem kilka diesel`i wiem jak to wygląda
Sądzę, że jak na taką masę auta i sezon zimowy to te 8 litrów to chyba normalny wynik, dodam, że jeżdzę ok 50/50 miasto/trasa (czasami silnik nie zdąży się nagrzać do właściwej temperatury) i średnio po trasie gonię ok 130-140 i od czasu do czasu "przedmuchanie pająków z wydechu"
Ale jak pisze kolega sapalanie ok 10 przy prędkości 140km/h to stanowczo za dużo, tyle to powinien wciągać przy 200-220 z jazdą pod wiatr :)

: 05 mar 2016, 23:31
autor: htzz
blazej107 pisze:A ten SERVICE to wywala inny sterownik chyba skoro nie ma błędów na silniku, albo jakaś inspekcja?
Co było powodem regeneracji turbiny? Przybywa oleju w silniku, może paliwo do oleju ucieka?
ps. co to synchro?, bo nie mówimy o starym passacie :]

Oleju nie przybywa a wrecz ubywa ;)
Turbo zregenerowałem przy 250tys, odlaczalo je i wyskakiwal check engine. Generalnie mechanik powiedzial ze jeszcze 10km i by wpadlo do silnika. Caly intercooler i dolot zajebany olejem (wylali jakies 4 L) Przed regeneracja spalanie bylo ok.
Dwumas i sprzeglo wymienione dop po 260tys km wiec jakis dwumasowy fenomen.

Jakie jeszcze obiady: podczas hamowania buja budą i obroty spadaja na poziom 750-800obr (tylk o w trakcie hamowania)

Synchronizacja rozrzadu na poziomie +0,5. Przy gazowaniu sie nie zmienia.


Co do spalania to problemem jest trasa, nie miasto. Miesiac temu jechalem do berlina z wroclawia. Cała trasa 700km i 1,5 baku paliwa..... Rok temu jechalem do rzeszowa i spowrotem i obrobilem to na 1 baku (do suchego:))

[ Dodano: 2016-03-05, 23:31 ]
problem rozwiazany:)

: 06 mar 2016, 10:40
autor: Flex 78
NApisz co było przyczyną, gdzie leżał problem

: 06 mar 2016, 10:41
autor: krecik chybie
pochwal się co było

: 06 mar 2016, 23:23
autor: htzz
Generalnie ciagle wywalalo serwis. Nie dzialalo swiatlo nad tablica rej i w bagazniku. Wypadl blad ze jest przetarcie wiazki i robi zware. Zrobili wiazke, usuneli bledy i jak reka odjal. Niewiem czy zwarcie jest bezposrednia przyczyna ze kompy wariowały, ale wszystko ok