Strona 1 z 2

[ BLB 2.0 140 KM] Metaliczny odgłos

: 22 lut 2016, 16:31
autor: kondziu28
Witam. Od dłuższego czasu mam problem z metalicznym odglosem dochodzącym blisko pompy wspomagania. Początkowo jeden mechanik mówił, że sprzegielko od alternatora. Wymieniłem i nadal to samo. Byłem u drugiego mechanika pytać to zaś mówił, że słyszy jakby z pompy wspomagania lub wałki rozrządu, szklanki itp nie pamiętam dokładnej nazwy. Czy mieliście podobne objawy w swojej Audi? Pozdrawiam.

: 23 lut 2016, 07:27
autor: salvado
kondziu28, radzę Ci nie bagatelizować tej sprawy. Wg mnie oraz wszelkich informacji z tego forum, zaczynasz mieć problem z napędem pompy olejowej. Masz silnik BLB, czyli motor o największej podatności na tę usterkę. Poczytaj o tym choćby tu:
a6-c6-20tdi-problem-z-20-tdi-glosna-pra ... hlight=blb
a dowiesz się wszystkiego. Niestety, wszystkiego złego :-(. Przygotuj sie na wydatki. I nie czekaj, bo tylko baaaaardzo pogorszysz sprawę. Jaki masz przebieg?

: 23 lut 2016, 11:16
autor: kondziu28
Dzięki za odpowiedź, słyszałem nie raz o tej usterce, ale nie spodziewałem się, że tak szybko to nastąpi... :( przebieg 173 tys, podobno prawdziwy, książki serwisowe itp.

: 29 lut 2016, 12:35
autor: salvado
kondziu28 pisze: przebieg 173 tys
dużo i niedużo :-). Opisane są przypadki tej awarii już od 120 kkm.

: 29 lut 2016, 12:59
autor: kondziu28
Byłem u kilku mechaników, ale nic się nie dowiem póki tej pompy nie wyjme, pytanie czy to napewno ta pompa czy mogę się z tym jeszcze wstrzymać. A podobno wyciągnięcie tej pompy jest dość utrudnienione, czy to prawda? Spotkał się już ktoś z usterką pompy oleju?

: 29 lut 2016, 13:49
autor: salvado
kondziu28,
pompa oleju nie ulega uszkodzeniu. Tak jak jest to w wielu wątkach opisane, pierwsze co leci to turbo. Bardzo czułe na nawet chwilowy zanik smarowania. Jeśli pomimo pojawienia się czerwonego komunikatu na FIS'e OIL PRESSURE nie wyłączysz silnika, przestają być też smarowane panewki i cała reszta bebechów. Zacierasz silnik. Z pewnego punktu widzenia to dobra wiadomość, bo robisz wtedy swap'a na inny motor :-).

I jeszcze jedno: wg mnie dobry, czyli doświadczony i czujący tematy VAG TDI mechanik NIE_MOŻE nie usłyszeć tego. Nie chcę napisać: zmień mechanika, ale może warto wziąć trochę więcej decyzyjności w swoje ręce i po prostu zlecić to do zrobienia.

Wstrzymać się z robotą oczywiście możesz. Wszak masz wolną wolę :-).

: 01 mar 2016, 21:32
autor: kondziu28
Z mechanikiem ciężko akurat w mojej okolicy. Oddawałem do jednego ale pier***i robotę i teraz jeżdżę po innych dowiadując się. W najlbliższym czasie dam do kogoś, aby rozebrać i wyjąć ta pompę i okaże się :)

: 02 mar 2016, 00:28
autor: jarek01
kolego łańcuch pompy oleju sie odezwał, naprawiaj jak najprędzej, najlepiej wymiana napędu na koła zębate i regeneracja wałków, poczytasz forum a wszystkiego sie dowiesz, koszt ok 2000zł. nie zwlekaj, może być dużo gorzej jeżeli zaniedbasz, a6 z 2005r z takim przebiegiem jak pisałeś prawie sie nie zdarza

: 02 mar 2016, 13:26
autor: salvado
kondziu28,
jedno jest pewne: nie warto oddawać auta z taką usterką do kowala. Być może jesteś przestraszony kosztami (któż by nie był :-) ), ale wierz mi, że najlepsze co możesz zrobić teraz dla silnika, to wręczyć fachowcowi auto + te dwa tysiaki i zapomnieć o sprawie.

Ja nie znam Twoich okolic, ale może popytaj na PW kogoś z pobliża. Może wyjdzie z tego jakiś pomysł na dobry warsztat. Nie wierzę, że we Wrocku nikt nie byłby w stanie ogarnąć tematu.

: 02 mar 2016, 23:47
autor: kondziu28
Dzięki Chłopaki za rady, też tak myślę, że łańcuch na pompie, 2 gości mi to podpowiadało. Ogólnie bliżej Oławy mieszkam czyli 30 km od Wrocka. Mam namiary na dobry warsztat we Wrocku i raczej tam oddam samochód, a powiedzcie mi proszę czy regeneracje pompy robiliście gdzieś w swoich okolicach czy wysyłaliście gdzieś? Jak to ogłaszają się na Allegro.
Pozdro

: 03 mar 2016, 09:51
autor: karolsieradz
Wymiana jest czasochłonna. Żeby to zrobić dobrze i bez zbednego kombinowania trzeba zrzucuć pas przedni, zdemontować pasek rozrządu, pokrywe pod kołem zamachowym.. i teraz najlepsze - miska olejowa. Auto na podnośniku i luzujemy sanki - ale maksymalnie. Trzeba odkręcić mocowania poduszek i lewa zdemontować. potem odkrecic sruby miski. Na koniec zostana 2 przy kołnierzu od strony skrzni biegow - 2 imbusy. Jesli uda CI sie je odkrecic dlugim imbusem to jestes w omu jesli nie.... to albo demontaz sanek i rozwiercanie srub 30cm wiertlem albo demontaz skrzyni biegow. Po tym zabiegu pompa i naped jest na wierzchu. Zrobisz co bedziesz uwazal, czyli zakladasz nowy lancuch z zebatkami i napinaczem + regenerowany wałek z zabierakiem albo kupujesz pompe od 1.9. Ceny sa porwnywalne ok. 1000zł. Ot tak jakis pijany niemiec wykombinowal ;)

: 03 mar 2016, 19:19
autor: jarek01
Bardzo dobry mam.warsztat w Katowicach, Audi i jej bolączki mają dobrze opanowane. Robiłem u nich te pompę nieszczesna że trzy lata temu. Wylot z Katowic na Czestochowe, mocno z tyłu za salonem bmw ten chłopak robi też regenerację turbosprężarki ma swoją stronę w necie.

: 04 mar 2016, 14:40
autor: kondziu28
Trochę daleko do Katowic :) ale dzięki chłopaki za rady i informacje :)

: 05 mar 2016, 14:35
autor: salvado
kondziu28,
możesz też zrobić inaczej. Znajdź dobry warsztat który rozbierze Ci to wszystko zgodnie z logiką, jaka jest wymagana i proponowana na forum. A nieszczęsny wałek z osławionym imbusikiem wysłać możesz choćby do AZ. Bo pamiętaj, że nawet po wymianie łańcucha, zostajesz z problemem pt. "imbusik".

: 06 mar 2016, 21:54
autor: kondziu28
Ale przy regeneracji pompy oleju nie jest czasem tak, że w skład regeneracji wchodzi:
przejście z łańcucha na tzw koła zębate i przerobione wejście na imbusik?