Strona 1 z 2
[ BMK 3.0 224 KM] Problem z Audi brak mocy.
: 14 lut 2016, 20:13
autor: Astax
Witam jestem nowy na forum wiec proszę o wyrozumiałość i przepraszam za ewentualne błędy.
Mój problem polega na tym, że kiedy zgasze rozgrzane auto i zaraz je odpale audi traci moc, po chwili zaczyna mrygać kontrolka od świec, po ponownym odpaleniu kontrolka znika ale za to zapala się kontrolka silnika. Dzieje sie to od czasu do czasu(nie za każdym razem), jakieś pomysły?.
Pozdrawiam
PS. Co ciekawe kontrolka znika po nalaniu ulepszonego paliwa.
: 14 lut 2016, 20:17
autor: kamil666
Podaj kody błędów odczytane VCDS'em. Inaczej wróżenie z fusów.
Kiedy wymieniany był filtr paliwa?
: 14 lut 2016, 20:19
autor: maciek14x
Mam poniekąd podobny problem. Zaraz po odpaleniu na ciepłym silniku brak mocy i migająca kontrolka świec. Na pewno to nie EGR, już sprawdzałem. Zamierzam wymienić sterownik turbiny i sprawdzić czy coś pomoże.
U mnie widniał błąd regulacji doładowania, nieosiągnięta górna granica.
: 14 lut 2016, 20:27
autor: kamil666
maciek14x pisze:Mam poniekąd podobny problem. Zaraz po odpaleniu na ciepłym silniku brak mocy i migająca kontrolka świec. Na pewno to nie EGR, już sprawdzałem. Zamierzam wymienić sterownik turbiny i sprawdzić czy coś pomoże.
U mnie widniał błąd regulacji doładowania, nieosiągnięta górna granica.
Akurat nastawnik można testować w output test i zobaczyć czy osiąga górną i dolną granice. Mój kiedy się przywieszał wykonywał ruchy góra dół, po czym nagle szybko wykonywał tak jakby puknięcia szybkie góra dół i test się kończył z błędem. Ja bym nie wymieniał na zapas bez wykonania takiego testu kilka razy. Pytanie jaki to był błąd dokładnie, bo takie związane z ciśnieniem nie musza koniecznie oznaczać turbiny/nastawnika.
: 14 lut 2016, 20:37
autor: Astax
kamil666 pisze:Podaj kody błędów odczytane VCDS'em. Inaczej wróżenie z fusów.
Kiedy wymieniany był filtr paliwa?
Byłem u mechanika tydzień temu sprawdzić błędy, niestety już ich nie pamiętam.
Nie mam pojęcia, 2 tygodnie temu go kupiliśmy mieliśmy dziś wszystko sprawdzić ale niestety nie bylo czasu.
: 14 lut 2016, 20:46
autor: maciek14x
kamil666 pisze:maciek14x pisze:Mam poniekąd podobny problem. Zaraz po odpaleniu na ciepłym silniku brak mocy i migająca kontrolka świec. Na pewno to nie EGR, już sprawdzałem. Zamierzam wymienić sterownik turbiny i sprawdzić czy coś pomoże.
U mnie widniał błąd regulacji doładowania, nieosiągnięta górna granica.
Akurat nastawnik można testować w output test i zobaczyć czy osiąga górną i dolną granice. Mój kiedy się przywieszał wykonywał ruchy góra dół, po czym nagle szybko wykonywał tak jakby puknięcia szybkie góra dół i test się kończył z błędem. Ja bym nie wymieniał na zapas bez wykonania takiego testu kilka razy. Pytanie jaki to był błąd dokładnie, bo takie związane z ciśnieniem nie musza koniecznie oznaczać turbiny/nastawnika.
00565 P0235
Regulacja ciśnienia doładowania
Nieosiągnięta granica regulacji
Wartości pomiaru:
2660/min
265 Nm
88 km/h
2499 mbar
1254 mbar
558 mg/H
: 15 lut 2016, 11:45
autor: lukasz-tm
Witam, miałem identyczne problemu, zalecam sprawdzenie wtrysków i daje 99% pewności ze są do wymiany.
: 15 lut 2016, 15:08
autor: Astax
Błąd jaki się pojawił po podłączeniu to P3348(jednostka sterujaca turbosprezarki1), sądze że problem tkwi w sterowniku do turbiny, co myślicie?

: 16 lut 2016, 18:21
autor: maciek14x
lukasz-tm pisze:Witam, miałem identyczne problemu, zalecam sprawdzenie wtrysków i daje 99% pewności ze są do wymiany.
Wtryski były wymieniane.

: 16 lut 2016, 18:30
autor: kamil666
lukasz-tm pisze:Witam, miałem identyczne problemu, zalecam sprawdzenie wtrysków i daje 99% pewności ze są do wymiany.
Wtryski leją to przybywa oleju w silniku, zacina się przy odpalaniu i kopci. Nie słyszałem żeby tracił moc chyba żeby były całkowicie zabite.
: 16 lut 2016, 19:22
autor: lukasz audi0000
Miałem to samo i jest to nastawnik turbiny .
: 17 lut 2016, 10:27
autor: maciek14x
W piątek jadę wymienić nastawnik. Pojeżdżę i dam znać czy zniknie problem.
: 20 lut 2016, 16:54
autor: patrickwisnia
koledzy jest jakas wieksza filozofia w wymontowaniu nastawnika turbiny ? padl mi, chce dac do regeneracji i nie wiem czy sam wykrece czy oddac w rece mechanika ?
: 20 lut 2016, 17:51
autor: maciek14x
3 śrubki. Płaska 10 i do dzieła. Tylko nie będzie to prosty zabieg, mało tam miejsca. Im krótszy klucz tym lepiej.
: 20 lut 2016, 22:21
autor: kamil666
Mało miejsca i trzeba go bardzo idealnie w zakres ustawić. Najlepiej mieć VCDS i włączać testy, obserwować w jakim zakresie chodzi. Powinien od 20 do 80%.
Kolejny warunek do dostać nowy, ale wcześniej zaprogramowany. Nowy czysty nie wykona ruchu, albo będzie chodził w zakresie 0-100% co jest złe i będzie odcinało moc.