Strona 1 z 1

[ BMK 3.0 224 KM] Zgasł na postoju błąd 17471 / P1063

: 18 sty 2016, 18:28
autor: kamil666
Hej,
w sobotę zatankowałem BP Ultimate, robię tak co 3-4 tankowania.
Dziś podjechałem pod bankomat, wyszedłem z auta na 3 minuty... wracam, a żona mówi że auto dziwnie zadrżało i zgasło i faktycznie obroty na 0 i mrugała kontrolka świec żarowych. Więc pierwsza myśl coś z paliwem, albo zapowietrzenie czy parafina.

Przekręcam kluczyk - odpalił bezproblemowo i pojechałem do domu, w domu odczytałem błędy. W drodze do domu idealnie, jest moc, obroty nie falują itp. Pasek od pompy wysokiego ciśnienia wymieniany był rok temu przy okazji rozrządu bo silnik i tak był na stole. Wtryski również nowe. Więc to wykluczyłem już myślami w drodze do domu.

Po odczytaniu błędów zgasiłem, odpaliłem ponownie i tak chodził z 15 minut, a później znowu jazda testowa i jak gdyby nic :)

Piszę tylko dlatego, ponieważ na forum są tylko 3 tematy z tym błędem i wszystkim auto gasło podczas jazdy, traciło moc i nie chciało dalej jechać.

Jak myślicie, coś zaszkodziło w paliwie ? :D

Po podpięciu pod komputer:
1 Fault Found:

17471 - Fuel Pressure Regulation
P1063 - 003 - Control Range Not Reached - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 693 /min
Torque: 117.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 13.83 V
Pressure: 99.4 bar
Duty Cycle: 18.9 %
Temperature: 10.8°C


Readiness: 0 0 0 0 0

: 18 sty 2016, 22:57
autor: Pacific tdi
Możliwe przyczyny błędu 17471:
Możliwe przyczyny:
- powietrze w układzie paliwowym
- wycieki w układzie paliwowym
- pompa paliwa
- zawór obejścia paliwa
- zawór regulacyjny ciśnienia paliwa

: 18 sty 2016, 23:07
autor: kamil666
Normalnie na wolnych jeśli się nie mylę to mam ok. 200 bar, a przy pedale max coś ok. 800-900 jakoś tak bo nie pamiętam. Obserwowałem jak to wygląda przy dawaniu gazu. Auto ponad 2 lata u mnie i pierwszy raz takie coś. Póki co za winowajcę biorę porę zimową, auto mocy nie traci i dziś po tym incydencie jeździłem jeszcze kilka razy i jest ok. Stał też odpalony po kilka minut i było dobrze.

Będę obserwował i dawał znać w tym temacie gdyby się powtórzyło, a mam nadzieje że to był jednorazowy incydent :[

gdzieś tam na innym forum pisali, że może łapać powietrze chociażby przez obejmy przy filtrze. Wystarczy wymienić na "skręcane" z tych oryginalnych. Póki co śmigam i zobaczymy.

błąd

: 21 sty 2016, 15:50
autor: Sambi
Mimo ze wymieniłeś pasek napędu pompy to sprawdź czy wszystko z nim OK. Może jakis stary masz założony.

: 11 lut 2016, 22:32
autor: Adacho
miałem to samo parę dni temu.
Wymieniłem filtr paliwa, zalałem vpower + ulepszacz i przegnałem auto na wyższych obrotach parę kilometrów.
Jak narazie spokój.
Sęk w tym, ze jakieś 3 tygodnie temu robiłem serwis na oryginalnych częściach i być może niedocisąłem tego plastikowego czegoś z dwoma wężami i się filtr zapowietrzał, albo zaciągnął brud z baku.

Zacznij od tego, to chyba najtańsza opcja.

Ciekawostka, nieoryginalny filtr był droższy od oryginalnego. Dziwne :P

: 26 lut 2016, 20:39
autor: marstooq
Udało się zdiagnozować problem?
Dzisiaj (2.000 km od zakupu auta) po trasie ok 30km, zaparkowałem auto na P, grzebałem w kieszeniach (szukałem czegoś) i po 40 sekundach auto samo zgasło. Nie było żadnych drgań, po prostu mi zgasło, odpaliło bezproblemowo po chwili. Zrobiłem później trasę ok. 50km i jak narazie jest ok. Dlaczego auto mogło samo zgasnąć? Wymiana filtra paliwa 2 tys km temu. Logów na tę chwilę nie mam odczytanych.

: 26 lut 2016, 20:44
autor: kamil666
Nie udało ponieważ wszystko jest w normie, a auto jeździ jak szalone :)
Był to jakiś przypadek zapowietrzenia lub coś podobnego i było to jednorazowe.

: 16 sie 2016, 18:05
autor: ozi33@vp.pl
witam wszystkich, chciałem prosić o pomoc , a mianowicie gaśnie mi auto na postoju, wczoraj miałem przypadek , że zgasło po wiezdzie na rondo, dobrze ,ze gosc za mną wyhamował. Zrobiłem logi i wyszły następujące błedy

2 Faults Found:
16785 - EGR System
P0401 - 001 - Insufficient Flow
Freeze Frame:
RPM: 1512 /min
Torque: 54.6 Nm
Speed: 23.5 km/h
Duty Cycle: 57.8 %
Duty Cycle: 20.9 %
Mass Air / Rev.: 428.9 mg/str
Duty Cycle: 45.8 %
Mass Air / Rev.: 199.8 mg/str

17471 - Fuel Pressure Regulation
P1063 - 003 - Control Range Not Reached
Freeze Frame:
RPM: 756 /min
Torque: 74.1 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 14.06 V
Pressure: 106.5 bar
Duty Cycle: 20.5 %
Temperature: 34.2°C


będę wdzięczny za jakieś sugestie, bo człowiek w warsztacie stwierdził ,że mam dolać denaturatu do baku bo pewnie pompa zaciąga wode :)