Strona 1 z 1

[ BMK 3.0 224 KM] Kontrolka świec żarowych

: 04 sty 2016, 11:29
autor: szymon_118
Witam mam problem w mojej Audi . Jest to model A6 c6 z 2004 roku silnik 3.0 tdi automat.Czytałem podobne watki ale tam auto nie gasło albo nie chodziło poprawnie po rozgrzaniu.
Od jakiegoś czasu sporadycznie zapaliła mi sie kontrolka od świec żarowych ( migała ) po ponownym właczeniu auta kontrolka gasła normalnie. Od jakiś 2 dni auto zapala normanie ale po dodaniu gwałtowinie gazu pocdczas jazdy gasnie (na postaoju raczej nie) nie pisze o katowaniu zimnego auta. Wczesniej zapala sie kontrolka od świec. Jak pojeżdze autem doodając mniej gazu tj. tak około 2000 tys obrotów auto zagrzeje sie pozniej nie zapala sie lub sporadycznie ale samochód nie gaśnie. Po podłaczeniu pod jakis przenośny komputer wystapił bład P0087. Dodam ze auto wchodzi w tryb awaryjny ale po usunieciu bełedu bez wyłączania auta tym koputerem auto odzyskuje moc. Czy moze mieć wpływ paliwo bo od kilku dni sa mrozy. Posiadam auto 2 lata I w wiekszosci lalem werwe tak jak ostatnim razem. Czy ktos miał taki problem lub wie jak sobie z tym poradzic. Z gory dziekuje za pomoc.

: 04 sty 2016, 11:59
autor: krzysiek-lex
Kompa podłączałeś ?

: 04 sty 2016, 12:06
autor: szymon_118
Tak podłaczyłem jakis komputer zewnetrzny ale nie na Vag-u. Błąd- P0087 Fuel Rail / Sysytem Pressure - Too Low tym samym komputerem jestem w stanie usunąc migająca kontrolkę świecy żarowej. Dodam NIE zapala sie kontrolka CHECK ENGINE.

: 04 sty 2016, 20:01
autor: krzysiek-lex
Nie musi się czek świecić, gdzieś czytałem że jak mruga kontrolka od świec to jest błąd silnika, ta kontrolka to jest też jako epc
może być to związane z paliwem, słaba jakośćl może zapchany filtr

: 05 sty 2016, 11:56
autor: szymon_118
Od 2 lat tankowałem tylko Verve ale wiadomo jak jest z paliwem. Wymienie filtr nie zaszkodzi. Tylko jest jeszcze kwestia ze na luzie jak dodam gazu nie zapala sie kontrolka tylko na "D" czyli pod obciązeniem podczas jazdy, niedługo po odpaleniu.

: 05 sty 2016, 13:29
autor: krzysiek-lex
Może być za niskie ciśnienie paliwa pod obciążeniem

: 08 sty 2016, 20:46
autor: szymon_118
Filtr paliwa wymieniony .... problem nie ustał . Dzisiaj przed wymiana podczas jazdy ze stała prędkością zaczęło lekko szarpać i zapiła się kontrolka, skasowałem ja bez gaszenia auta. Po wymianie filtra paliwa auto zagrzane gwałtowne przyspieszanie i błąd powraca.

Podłączyłem auto pod inny komputer i wywaliło następujące błędy:

17471-Regulator ciśnienia paliwa: poniżej limitu
Stały

19804- Obwód sterujący doładowaniem, usterka elektryczna.
Stały

19654- Tłumik szmerów ssania w kolektorze dolotowym do sterowania bieżącym przepływem powietrza, nieodpowiedni sygnał
Stały

Błędy da się wykasować i kontrolka się nie pali.

Pomorze ktoś za co następne się zabrać?

: 09 sty 2016, 00:29
autor: krzysiek-lex
W innym temacie ktoś ma podobny problem i jest tam sugestia aby sprawdzić sitka w zbiorniku paliwa, ponoć się zatyka syfem, co jeszcze można by było zrobić? Ten jeden błąd jest od turbiny, sprawdź okablowanie do niej, bezpiecznik

: 09 sty 2016, 21:06
autor: szymon_118
Problem prawdopodobnie rozwiązany. Zajrzałem dzisiaj pod obudowę paska pompy paliwa. Pasek "łysy" z obydwu stron taki sam. Zero zębów. Aż dziwne ze pompa w ogóle działała.
Udało mi się dzisiaj jeszcze go wymienić pojeździłem trochę pogazowałem itp. kontrolka od świec się nie zapaliła ani razu. Pytanie jest jeszcze czemu tak się stało za słabo za mocno naciągnięty był pasek ?

: 09 sty 2016, 21:43
autor: arczi0044
szymon_118 pisze: Pytanie jest jeszcze czemu tak się stało za słabo za mocno naciągnięty był pasek ?
ot tak po prostu, wykręcił swój limit kilometrów :)