Wymieniłem na "odpowiedniki" BD czyli 0 986 435 358
Są to wtryski regenerowane fabrycznie w fabrykach boscha ( nie w zewnętrznych firmach)
Wszystkie problemy zniknęły , auto stało się jakby dynamiczniejsze i mniej paliło.
ale pozostał jeden wielki nie smak otóż auto z rana pali długo co najmniej 3-4sekundy dłużej a w normalnych warunkach dziennych o 2-3 sek dłużej , na starych wtryskach palił od strzała
Mechanik mówił że może źle zakodowane i żeby posprawdzać to jeszcze ale z tego co pamiętam sterownik przyjmuje tylko prawidłowe kody IMA innych nie przyjmował , może kolejność zła ?
Czy należałoby reklamować wtryski ? nie które korekty dalej są minusowe a może silnik już na tyle zużyty , ale dziwny zbieg okoliczności ze po wymianie zaczął się tak zachowywać.
Wtryskiwacze adaptują się po przejechaniu ok. 1000km i wtedy sprawdź korekcje bloków 72 - 77
VCDS pokazuje jakieś błędy?
: 25 gru 2015, 13:30
autor: Robert74
Sam kodowałeś? Sprawdź kody IMA jakie są zakodowane w sterowniku i jakie masz fizycznie. Ja zawsze robię tak że najpierw spisuję kody a później koduje .
: 25 gru 2015, 14:13
autor: DariuszKR
Sprwadze to na dniach może faktycznie coś źle zakodowane i dlatego jakby auto kręci te 2-3sekundy dłużej
: 25 gru 2015, 17:13
autor: Robert74
To że dłużej kręci to tym bym się nie napędzał.Kto Ci te wtryski zakładał? Może masz nieszczelność w układzie i dlatego dłużej się napełnia układ CR.Ale wątpię..
: 25 gru 2015, 19:46
autor: beny2303
Ja też miałem źle zakodowane, ale objawiało się to tym, że twardziej chodził silnik niż przed kodowaniem! Pomylono kolejność, ale to nie wpłynęło na problem z odpalaniem
: 25 gru 2015, 20:16
autor: kamil666
Czy nie wymieniałeś ostatnio filtra paliwa?
Zobacz sobie część o nr 057127247K jest to zawór który jest w filtrze na górze. Kiedyś ktoś miał podobne objawy z odpalaniem też dłużej kręcił, wymiana tej części na nową pomogła.
Koszt ok. 35-50 zł.
: 25 gru 2015, 23:19
autor: Robert74
kamil666 pisze:Czy nie wymieniałeś ostatnio filtra paliwa?
Zobacz sobie część o nr 057127247K jest to zawór który jest w filtrze na górze. Kiedyś ktoś miał podobne objawy z odpalaniem też dłużej kręcił, wymiana tej części na nową pomogła.
Faktycznie przed wymiana wtryskow wymienialem filtr paliwa
: 26 gru 2015, 16:16
autor: Hipo
wtryskiwaczy nie da się źle zakodować. VCDS nie przyjmie kodu, jeżeli jest inny niż na wtryskiwaczu. Przerabiałem temat u siebie. Odpowiedni kod jest na kołnierzu wtryskiwacza.
Nawet jeśli wtryskiwacze nie były zakodowane to pracował normalnie.
wartości diagnostyczne w VCDS pojawią się po przejechaniu ok 1000km
: 26 gru 2015, 23:36
autor: Robert74
Hipo pisze:wtryskiwaczy nie da się źle zakodować. VCDS nie przyjmie kodu, jeżeli jest inny niż na wtryskiwaczu. Przerabiałem temat u siebie. Odpowiedni kod jest na kołnierzu wtryskiwacza.
Nawet jeśli wtryskiwacze nie były zakodowane to pracował normalnie.
wartości diagnostyczne w VCDS pojawią się po przejechaniu ok 1000km
Nie wprowadzaj ludzi w błąd kolego bo mogę podać Ci kody które wejdą Ci w sterownik a nie będą od Twoich wtryskiwaczy....Niezakodowany wtryskiwacz nigdy nie będzie pracował w optymalnych parametrach ....
: 28 gru 2015, 11:24
autor: Hipo
Cześć Robercie, na własne oczy widziałem, jak wtryskiwacz nie przyjmował innego kodu, jak na kołnierzu danego wtryskiwacza. Moja opinia ogranicza się do doświadczenia, które sam przerobiłem.
Nie chcę się sprzeczać po prostu napisałem to co widziałem i sam robiłem.
Kodowałem wg poniższej instrukcji Ross-Techa http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... BMK/BUN%29
Mam nadzieję, że nikogo nie wprowadziłem w błąd.
: 28 gru 2015, 11:40
autor: DariuszKR
tez widzialem jak wtrysk nie przyjmuje kodu a nie wpisywalem zmyslonego a poprostu wpisalem stary z poprzedniego
: 29 gru 2015, 06:44
autor: Robert74
Hipo pisze:Cześć Robercie, na własne oczy widziałem, jak wtryskiwacz nie przyjmował innego kodu, jak na kołnierzu danego wtryskiwacza. Moja opinia ogranicza się do doświadczenia, które sam przerobiłem.
Nie chcę się sprzeczać po prostu napisałem to co widziałem i sam robiłem.
Kodowałem wg poniższej instrukcji Ross-Techa http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... BMK/BUN%29
Mam nadzieję, że nikogo nie wprowadziłem w błąd.
Wiadomo że nie wejdzie kod który sobie sam ułożysz,ale np jeżeli będziesz miał kod z innego wtryskiwacza to też wejdzie Ci w wtryskiwacz który masz wpięty..Gdybyś mógł zakodować tylko kod IMA z danego wtrysku to chyba nie trzeba było by się martwić o złe kodowanie..
Jak kodowałeś wg instrukcji Ross-Tech to zakodowane powinieneś mieć dobrze..
[ Dodano: 2015-12-29, 06:44 ]
DariuszJob pisze:tez widzialem jak wtrysk nie przyjmuje kodu a nie wpisywalem zmyslonego a poprostu wpisalem stary z poprzedniego
Nowy wtryskiwacz zakodowałeś starym kodem IMA?
Stąd Twoje problemy z autem.Te wtryski które zakodowałeś na poprzednich kodach IMA wyciągaj i wysyłaj do kodowania albo do wymiany..
: 29 gru 2015, 16:05
autor: DariuszKR
Wtryski są odpowiednio zakodowane swoimi kodami IMA , poprostu z ciekawosci sprwadzilem czy przyjmie jakis inny kod np ze starego i przyjoł ale po tescie spowrotem zakodowalem odpowiedni IMA takze kodowania sa ok kazdy wtrysk fabrycznie ma swoj kod IMA ty go tylko dopisujesz do sterownika w samochodzie.