Pojawił się dziś błąd podczas jazdy po mieście (dynamicznej) : Particle Filter i ikonka DPF.
Błędów w silniku brak.
Na postoju w kabinie na rozgrzanym silniku czuć delikatnie spaliny (dość żrące).
Wartości z bloków pomiarowych:
Czemu zatem pali się ikonka?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-12-17, 09:31 ]
Nikt, nic?
: 17 gru 2015, 19:43
autor: mat1324
Możliwe, że się pali, bo wartość w bloku 104.2 ma wartość powyżej 10 gramów. U mnie był błąd, że niby cały czas był zapchany filtr, mimo że w bloku 104.3 było tylko kilka gramów. Blok 104.2 pokazuje obliczoną wartość, a nie rzeczywistą i według komputera filtr może być zapchany. Specyficzny zapach spalonego plastiku to oznaka, że udało Ci się osiągnąć optymalną temperaturę do wypalenia sadzy w czasie jazdy. Z moich obserwacji wynika, że nie trzeba szybko/dynamicznie jechać, wystarczy włączyć tempomat i trochę jechać stałą szybkością. Mimo wypalania sadzy na postoju i skasowania błędu, to on od razu wracał. Pomogło ponowne wypalenie sadzy i zresetowanie czujnika różnicy ciśnienia (G450) oraz samego filtra DPF.
Wykonujac adaptacje czujnika bez jego wymiany raczej nie pomogasz silnikowi.
: 19 gru 2015, 23:30
autor: mat1324
Jeśli czujnik jest sprawny, a filtr załapał błąd, który wraca po jego wykasowaniu, to jedyny sposób na jego usunięcie (tak było w moim przypadku). Po adaptacji czujnik ma takie same wartości w blokach pomiarowych, więc w czym problem. Sposób polecany na zagranicznych forach. Wiele czasu się męczyłem z błędem o zapchanym/pełnym filtrze, nie pomagało żadne wypalanie, dopiero to i wykasowanie samych ustawień DPF. Adaptacja czujnika polega na wyzerowaniu offsetu z jego ustawień, samego odczytu różnicy ciśnień nie zmienisz. W moim przypadku offset cały czas był zerowy, więc nic nie namieszałem silnikowi. Jeśli wiesz co i jak działa, to nic złego nie zrobisz.
: 21 gru 2015, 10:34
autor: Rapik
Błąd na drugi dzień zniknął sam.
Miałem jedna trasę do zrobienia więc zrobiłem ok. 400km autostradą na tempomacie - 120km/h / 2000RPM.
Jest wszystko OK.
: 21 gru 2015, 14:43
autor: mat1324
Lepsza dla filtra jest jazda na tempomacie niż dynamiczna jazda. Filtr zaczyna dopalać sadzę przy temperaturze ponad 600*C. Taką temp. łatwo osiągnąć na tempomacie, bo cały czas wzrasta. Natomiast przy dynamicznej jeździe, każde hamowanie powoduje spadek temperatury i zamiast wypalać sadzę, ona przybywa.
: 22 gru 2015, 21:43
autor: remont5
czasem dzieją się cuda, ja u siebie ostatnio wypalałem statycznie na postoju, temperatura doszła na jakieś 450 stopni, trwało to 17 minut i po wszystkim, według VCDS proces wypalania przebiegł pomyślnie.
jakże wielkie było moje zdziwienie kiedy zaraz po tym ruszyłem w trasę i na liczniku co?
Particle filer, see owners manual!
akurat byłem na trasie więc wrzuciłem S, i dosłownie 5 km przejechałem i było po wszystkim