Strona 1 z 1

[ BRE 2.0 140 KM] Brak mocy, szarpanie przy obciążeniu silni

: 02 gru 2015, 08:10
autor: qshman
Witam.

Byłem już u czterech mechaników i każdy z nich rozkłada ręce.

Posiadam Audi A6 z silnikiem 2.0, kod silnika BRE.
Auto serwisowane w Niemczech, jak i w Polsce.
Na wszystko mam faktury, wiec mysle ze jest w dobrym stanie.

Objawy:
Brak mocy, przy prędkości powyżej 70 km/h gdy wcisnie się gaz strasznie trzęsie całą budą auta.
Gdy wcisnie sie gaz do deski ona w ogole nie chce jechac, mimo ze obroty skaczą.

Jeden z mechaników powiedzial ze to dwumasa. (mimo tego ze 50 tys temu byla zakladana nowa).
Pojechalem kupic dwumase, to w owym warsztacie powiedzieli mi ze oni mi nie polecaja zebym kupowal, poniewaz to na pewno nie to.
Ich zdaniem brakuje jej gdzies paliwa, dlatego sie dławi i takie są objawy.

Skrzynia jest nowa (ma 30 tys km).
Zostal wtedy rowniez wymieniany 1 wtrysk.

Podlaczylem ja do komputera.
Skrzynia zadnych bledow.
Silnik 1 blad - poduszka silnika (ale przeciez poduszka takich objawow nie powoduje).
Zostaly sprawdzone wtryski - wszystkie w normie.

Moze wy mi pomozecie, bo juz mam pół siwych włosów na głowie :(

[ Dodano: 2015-12-02, 08:10 ]
Czy moze mi ktos pomoc :(?

: 02 gru 2015, 08:13
autor: 0x4B25A
qshman pisze:Silnik 1 blad - poduszka silnika (ale przeciez poduszka takich objawow nie powoduje).
Trzęsienia całą 'budą'? Jesteś pewien, że to nie może być to? :)

: 02 gru 2015, 08:21
autor: qshman
Kurcze jestem pewien, bo to raczej przerywanie aniżeli trzesienie.
Gaz w podloge i praktycznie zero reakcji.
Zmieni tylko bieg na wyzszy ale przyspieszenia nic.

Nie spotkaliscie sie nigdy z podobnym problemem?
Trzesie tylko przy dodawaniu gazu.

Moge powoli dodawac i normalnei jechac, nawet 160 km/h i nic sie nie dzieje.

Jednak gdy dodam gaz przy jezdzie pod gorke, lub troszke wiecej niz minimalnie to juz trzesie, przerywa.

[ Dodano: 2015-12-02, 08:19 ]
Znalazlem w intrenecie podobny objaw, ale bez rozwiazania.

Opisywany pacjent to a6 c6 z 2007 roku, samochód kupiony w polskim salonie, jestem pierwszym właścicielem i ma oryginalny przebieg 120 tys. km., co więcej serwisowany regularnie co 15 tys. km. Jeździłem ze swoim mechanikiem na podpiętym komputerze i w trakcie jazdy nic nie wskazuje na uszkodzenie osprzętu silnika, brak również jakichkolwiek błędów. Mechanik sam stwierdził iż problem występuje ale diagnostyka nie wskazała na uszkodzenie jakiegokolwiek osprzętu silnika.

Przy szarpaniu nie mam wrażenia, że jeden baniak nie pracuje, bardziej jakby był problem z dawkowaniem paliwa, jakby coś go dławiło. Zgadza się występuje to przy gwałtownym przyśpieszaniu od 3 biegu w górę. Odjęcie gazu na chwile i jazda jednostajna i problem znika. Kolejna próba gwałtownego przyspieszenia i szarpanie się pojawia.

[ Dodano: 2015-12-02, 08:21 ]
Tutaj równiez:
http://warsztatowiec.info/szarpiace-audi/
(przyczyna okazal sie filtr paliwa, ale ja juz to wykluczylem dawno)

: 02 gru 2015, 11:54
autor: phpbb3 forum A6
wtryski? pompa?

: 02 gru 2015, 14:37
autor: qshman
Wtryski spradzone - wszystko gra.
Wydaje mi się, że gdyby to był błąd osprzętu silnika, to VAG wykazałby błąd?
Ona w ogóle nie ma mocy, max predkosc jaka jestem w stanie rozwinac to 100 km/h

: 02 gru 2015, 22:41
autor: sabciu2000
A może filtr paliwa? Pozdrawiam

: 03 gru 2015, 08:55
autor: Audi A6 Polska
Pytanie - czy ostatnio wymieniałeś rozrząd ?

: 03 gru 2015, 16:28
autor: vojciechowsky
Hamulce Ci się nie grzeją? Nie trzymają chociaż odrobine cały czas? Druga sprawa to gdzie tankujesz paliwo? Zatankuj dobrego paliwa np. Shell i pojeździj trochę. Sprawdź również przewody paliwowe, czy nie są przytkane. Ja bym obstawiał, że problemem może być pompa - podmień z kimś na chwilę taką samą pompę.

: 06 gru 2015, 20:19
autor: zubus14
Witam kolego,miałem coś podobnego może nie trafie z diagnoza ale zawsze warto zobaczyć kiedyś po wymianie rozrządu mechanik czyścił miejsce gdzie jest rozrząd znaczy silnik benzyna ale tak delikatnie i po tym nie chciał jechać ,komputer tez nic nie pokazywał ,sprawdzenie rozrządu i było ok ale tak po namyśle pod turbina są dwa zaworki do których prowadza wężyki chyba nadciśnienia mogę się mylić ,i jeden to chyba n75 ,on okazał się w porządku ale przy myciu gdzieś poszło trochę brudu w pancerz od instalacji elektrycznej która dochodziło do zaworów i robiło zwarcie i tracił moc,drugi objaw i na początku tez zero błędów kończył się egr wytarta zębatka na początku brak mocy później na chwile była zero błędów ,ale dopiero później komputer pokazał błąd. Tylko w żadnym przypadku nie trzęsło i nie szarpało

: 12 gru 2015, 23:18
autor: jarek01
sprawdź przepływomierz powietrza

: 13 gru 2015, 12:23
autor: sobieski26
U mnie tez szarpało, były wyrobione gniazda pompowtryskiwaczy i pokrzywione zawory (bład mechanika przy wymianie rozrzadu). Najlepiej szukaj kumatego mechanika bo to auto potrafi zrujnowac najbardziej zamoznego uzytkownika.

: 19 gru 2015, 08:58
autor: Krystian1987
Zbiornik paliwa sprawdzany? Chodzi o syf i działanie pompki odpowiedzialnej za równomierne podawanie paliwa do przodu (niestety nie mam pojęcia jak ta pompka fachowo się nazywa).

: 25 gru 2015, 13:41
autor: sobieski26
Sprawdz egr moze dlawi sie spalinami