Teraz mam coraz większe te wibracje/drgania. Wstępnie na jutro jestem umówiony z mechanikiem, pod warunkiem, że poskłada A4, które zajmuje mu podnośnik.
[ Dodano: 2016-02-16, 22:16 ]
W końcu udało mi się wymienić poduszki pod silnikiem

. Albo mi nie pasowało, albo mechanik nie miał wolnego czasu i miejsca w warsztacie.
Zacznę od tego jak je wymienić. Wspomnę, że wszystko robiliśmy na podnośniku, bo z kanału trochę mało miejsca by było. Na początku trzeba zdjąć osłony od spodu

. Potem opuszczamy stabilizator, który trzyma się na dwóch gumach przykręconych do łap (jedna z prostszych czynności

). Następnie podpieramy silnik, np. o miskę i windujemy trochę do góry (kilka cm). Odkręcamy całą łapę, do której przykręcona jest poduszka. Jedna śruba (najdłuższa, będzie widać po wykręceniu) trzyma bardzo mocno, ponieważ łączy ona łapę z sankami silnika. Reszta jest łatwa do odkręcenia. Na końcu odkręcamy dolną nakrętkę poduszki i wyjmujemy łapę. Kolejny etap to odpięcie wtyczki. Na końcu odkręcamy nakrętkę od góry poduszki i wyjmujemy nasz cel

. Jedyną rzecz, którą trzeba zdjąć ze starej poduszki to podkładka (u góry), nie ma jej przy nowej. Wszystko montujemy w odwrotnej kolejności. Wymiana z drugiej strony wygląda w sposób analogiczny.
Z racji tego, że chciałem zrobić raz a dobrze, wymieniłem także odbijak z przodu (pomarańczowa pianka pełniąca rolę coś na wzór poduszki), który w ASO kosztuje śmieszne pieniądze w SPAM do samych poduszek. Aby go wymienić odkręcamy cały wspornik od silnika i ogranicznik przy chłodnicy, w której się on porusza (podobny do głębokiej miski). Zdjęcie odbijaka polega na zsunięciu go np. płaskim wkrętakiem. Następnie zakładamy nowy i montujemy ponownie. W tym celu dokręcamy na gotowo wspornik do silnika, a ogranicznik tylko łapiemy, ponieważ ma on regulację w zależności od położenia góra-dół silnika. Po opuszczeniu silnika możemy finalnie przykręcić ogranicznik.
Kilka informacji:
- wymiana wszystkiego (2x poduszka + odbijak) trwała niecałe 2 godziny;
- silnik windujemy z tej strony, którą wymieniamy, aby nie obciążać za mocno poduszki skrzyni;
- poduszka lewa ma pomalowany górny gwint na zielono, natomiast prawa na niebiesko;
- wymiana z prawej strony jest łatwiejsza, bo jest więcej miejsca na różne manewry;
- silnik po wymianie poduszek uniósł się ok. 2 cm do góry;
- stary odbijak był strasznie brązowy i bardzo miękki, nowy natomiast jasnopomarańczowy i był dość twardy;
- nowy odbijak wchodzi na styk w ogranicznik, natomiast stary miał spory luz;
- osłony na poduszkach (elastyczna guma?) były ciemne, ponieważ chronią wkład poduszki przed gorącem od kolektorów wydechowych - tak ma być;
- błąd w sterowniku pojawia się dopiero gdy z poduszki wycieknie czerwony olej (utrata ciśnienia);
- poduszki (głównie lewa) miały uszkodzenia w postaci pęknięć na gumie- nie udało mi się uchwycić wszystkich uszkodzeń, aby były widoczne na zdjęciach;
- całkowity koszt części: 2x 690 zł (poduszki) + 30 zł (odbijak) = 1410 zł (cena po zniżkach w ASO);
- nie polecam zamienników, ponieważ mogą (ale nie muszą) mieć złą twardość, a po drugie nie ma zamienników (znanych marek) do każdej wersji poduszki;
- producentem na pierwszy montaż jest firma AVON z Wielkiej Brytani.
Teraz czas na opisanie efektów wymiany. Zniknęły drgania, które występowały przy przechodzeniu przez obroty rzędu 1000 (bez względu na to, czy auto stoi, czy jedzie)

. Pozostały tylko minimalne wibracje na kierownicy. Mechanik powiedział, że trzeba trochę pojeździć (ok. 300 km), aby poduszki się ułożyły (przy niższej temperaturze trwa to dłużej - twarda guma). W końcu nowe spowodowały podniesienie silnika o ok. 2 cm. Po tym trzeba skorygować położenie ogranicznika - trzeba będzie go obniżyć na śrubach. Silnik przy wkręcaniu go na obroty (na postoju) przyjemnie buja nadwoziem

. Nie ma nieprzyjemnego szarpania. Tak samo przy gaszeniu, występuje pojedyncze bujnięcie nadwoziem, a nie kołysanie. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z efektów. Wiadomo, że zawsze będą jakieś wibracje z racji przebiegu auta (275 tyś. km) i typu silnika (diesel). Może ktoś nie wyczuwa drgań, ale ja jestem bardzo wrażliwy na każdy hałas i stuk w aucie. Nie lubię tego i koniec

.
Na zakończenie zamieszczam zdjęcia przedstawiające stan wymontowanych poduszek -
poduszki_silnika. Zdjęcia były robione niestety tylko telefonem.
Dla wytłumaczenia co i jak, dołączam również schemat z ETKI zawieszenia silnika CDYA (także CDYB i CDYC) -
schemat. Numerów części nie podaję, ponieważ są widoczne na schemacie.
To chyba na tyle. Mam nadzieję, że komuś pomoże mój przypadek i opis usunięcia przyczyny drgań/wibracji

.