Strona 1 z 1

[ BRE 2.0 140 KM] Typowe awarie 2.0Tdi - prewencja

: 13 paź 2015, 12:00
autor: Kris30
Witam! Jestem świeżo po zakupie Ac6 C6 z 2.0 Tdi (chyba BRE). Oczywiście znam typowe bolączki tych silników i niestety nie mam pełnej historii serwisowej auta, jedynie kilka ostatnich lat i wiem, że była np. regenerowana turbina. W jaki sposób mogę sprawdzić stan napędu pompy oleju, słynnej zębatki na wale korbowym, głowicy, pompowtryskiwaczy? Trzeba silnik cały rozebrać czy dobry mechanik jest w stanie to sprawdzić bez większych prac wykopaliskowych?

: 13 paź 2015, 12:37
autor: Bart_d
Witam
Podejdź do tego spokojnie Kolego.
Jeżeli masz BRE to nie masz zębatki na napędzie pompy tylko koła zębate, które się nie psują.
Napęd pompy faktycznie trzeba szybko sprawdzić zdejmując miskę olejową - najlepiej podczas wymiany rozrządu i oleju. Jeżeli wałek i imbus są wyrobione to zestaw wałka z imbusem kupisz w kilku firmach na alledrogo za około 600zł i masz spokój po wieki z tym.
Poza wałkiem zacznij od tego czy auto dobrze jeździ.... na pewno wskazana jest ogólna diagnostyka komputerowa ze ściągnięciem logów dynamicznych i sprawdzeniem korekt wtryskiwaczy - tak dla profilaktyki.
Pękające głowice to była bardziej "choroba wieku dziecięcego" przede wszystkim pasków 2.0TDI z 1-szej produkcji... oczywiście uszczelka się może zdarzyć każdemu (ostatnio trafiło na mojego kolegę w sharanie 1.9tdi 116KM ;) )

...a przede wszystkim nie słuchaj opinii osób które znają świetnie te silniki ale ze słyszenia...