Strona 1 z 1

[ ASB 3.0 232 KM] Problemy po usunięciu DPFu

: 09 wrz 2015, 10:14
autor: tometka
Witam , może mi ktoś naświetlic jakie mogą być objawy po wgraniu złego programu ,po usunięciu DPFa ??? :|

Re: Problemy po usunięciu DPFu

: 09 wrz 2015, 10:20
autor: Robert74
tometka pisze:Witam , może mi ktoś naświetlic jakie mogą być objawy po wgraniu złego programu ,po usunięciu DPFa ??? :|
Napisz co Ci się dzieję czy to pytania przed wycięciem DPFa?

: 09 wrz 2015, 14:42
autor: tometka
Nie jest to prosta sprawa , jak już pisałem wcześniej miałem 500 barów na listwie ciśnienia i głośna praca silnika (żężenie z prawej tylnej części silnika ) po wprowadzeniu nastawów podstawowych ciśnienie znikneło , (Ale ten co wgrywał program nie chce powiedzieć jakiego programu użył do wyprogramowania DPFu . Dla mnie dość dziwna sytuacja ) :| Chodzimi o to czy złym programem mógł się przyczynić do mechanicznego uszkodzenia silnika i w konsekwencji bede teraz musiał zmieniać rozrząd lub jeszcze coś gorszego !!!!! <wnerw>

Re: Problemy po usunięciu DPFu

: 09 wrz 2015, 22:02
autor: Zbichu
tometka pisze:Witam , może mi ktoś naświetlic jakie mogą być objawy po wgraniu złego programu ,po usunięciu DPFa ??? :|
Jeżeli ktoś nieumiejętnie "wyprogramuje" dpf, to silnik zachowuje się tak jakby nadal posiadał filtr i będzie go "wypalał" czyli zwiększał dawkę paliwa głównie w tzw. powtryskach (posinjection). Być może to powoduje taką pracę silnika. "Grzebiąc" we wsadzie ECU silnika można doprowadzić do takich nastawów, że silnik ulegnie uszkodzeniu, ale nie sądzę żeby osoba, która próbowała wyprogramować u Ciebie dpf doprowadziła do takiej tragedii. Za mało szczegółów żeby cokolwiek wyrokować. Jako ciekawostkę podam, że wyłączenie programowe filtra cząstek stałych w takim Audi najczęściej polega na zmianie ciągu jedynie 5 cyfr ... , a jaka cena :)

Re: Problemy po usunięciu DPFu

: 10 wrz 2015, 14:26
autor: tometka
Zbichu pisze:
tometka pisze:Witam , może mi ktoś naświetlic jakie mogą być objawy po wgraniu złego programu ,po usunięciu DPFa ??? :|
Jeżeli ktoś nieumiejętnie "wyprogramuje" dpf, to silnik zachowuje się tak jakby nadal posiadał filtr i będzie go "wypalał" czyli zwiększał dawkę paliwa głównie w tzw. powtryskach (posinjection). Być może to powoduje taką pracę silnika. "Grzebiąc" we wsadzie ECU silnika można doprowadzić do takich nastawów, że silnik ulegnie uszkodzeniu, ale nie sądzę żeby osoba, która próbowała wyprogramować u Ciebie dpf doprowadziła do takiej tragedii. Za mało szczegółów żeby cokolwiek wyrokować. Jako ciekawostkę podam, że wyłączenie programowe filtra cząstek stałych w takim Audi najczęściej polega na zmianie ciągu jedynie 5 cyfr ... , a jaka cena :)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Nie wiem jak opisać zachowanie mojego silnika , ale najprościej to grzechocze na postoju a w trakcie jazdy sprawia wrażenia jakby na 5 cylindrów szedł <nerwus> wracając do wyprogramowywania , czy to taka strasznie wielka tajemnica jakim programem to zostało zrobione , chodzi mi o to ze człowiek który to zrobił nie chce powiedzieć jakim programem to robił bo twierdzi ze to tajemnica ..... <milczek> <milczek> :( czy to prawda ???

: 10 wrz 2015, 16:22
autor: luk330
tometka, a po co Ci informacja jakim programem to zrobil? To jest usluga i on nie musi Ci zdradzac swojej techniki itd. Jeśli po wywaleniu filtra cos sie stalo to skladaj mu pisemna reklamacje na wykonana usługę. Jak to nic nie da to pismo z kancelarii i ewentualnie proces cywilny.

Grzechotanie to moze byc po prostu objaw albo jakiegoś padniętego łożyska albo wywalonego rozrządu i wcale nie musi to byc powiazane z wywaleniem dpf.

Co do ciągnięcia jakby mial 5 cylindrów - w sensie mocno osłabł?

: 10 wrz 2015, 18:01
autor: tometka
luk330 pisze:tometka, a po co Ci informacja jakim programem to zrobil? To jest usluga i on nie musi Ci zdradzac swojej techniki itd. Jeśli po wywaleniu filtra cos sie stalo to skladaj mu pisemna reklamacje na wykonana usługę. Jak to nic nie da to pismo z kancelarii i ewentualnie proces cywilny.

Grzechotanie to moze byc po prostu objaw albo jakiegoś padniętego łożyska albo wywalonego rozrządu i wcale nie musi to byc powiazane z wywaleniem dpf.

Co do ciągnięcia jakby mial 5 cylindrów - w sensie mocno osłabł?
Nie strasznie , ale jest to wyczuwalne ze auto jest słabsze i nie tak dynamiczne jak wcześniej. Rano na zimnym zagrzechocze sekunde może dwie i spokój . :|

: 10 wrz 2015, 18:49
autor: Gość.
Jak masz wyprogramowany DPF(brak błedow w sterowniku) i wywalony z wydechu to nie ma nic do rzeczy.
Grzechotanie może sugerować problem w rozrządzie,daj momus odpalic i posłuchaj skąd ten dzwięk.

Re: Problemy po usunięciu DPFu

: 10 wrz 2015, 19:41
autor: Zbichu
tometka pisze: wracając do wyprogramowywania , czy to taka strasznie wielka tajemnica jakim programem to zostało zrobione , chodzi mi o to ze człowiek który to zrobił nie chce powiedzieć jakim programem to robił bo twierdzi ze to tajemnica ..... <milczek> <milczek> :( czy to prawda ???
To żadna tajemnica. Jest multum programów, którymi można to zrobić. Każdy hex edytor też się do ego nadaje :) Trzeba wiedzieć co i gdzie się robi. Są także programy, którymi rzekomo każdy może to zrobić np. Ecusafe, ale to właśnie te programy powodują największy ambaras.

: 10 wrz 2015, 20:50
autor: Robert74
A może podłącz kompa i zobacz czy jakiś błędów nie ma..Może to zbieg okoliczności a że Ci grzechocze przy odpalaniu rano na zimnym to napinacze już nie trzymają albo masz rozrzedzony olej..