Strona 1 z 1

[ BRE 2.0 140 KM] Spadek mocy na trasie

: 31 sie 2015, 20:12
autor: matippp2
witam wszystkich

nowy jestem na forum, przegladalem wiele stron stąd i mam wstępne podejrzenia co do usterki w moim aucie, ale chciałbym sie mimo to poradzić fachowców.

problem dotyczy audi 2.0 tdi 140 koni 16 zaworów BRE 2006 rok Multitronic.

Jechałem dziś trase w wiekszości po autostradzie, wszystko fajnie poki auta nie zgasiłem na postoju na chwile. Przejechalem jakies 500km bez problemu, na tempomacie ok 150 km/h, na jakies 100km przed zatrzymaniem jechalem chwilke ok 200 km/h. Zatrzymalem sie na chwile, zaparkowalem, odczekalem jakies 1,5 minuty i zgasilem auto. po jakis 5 minutach odpalam, wyjezdzam na autostrade i nie ma mocy ani na D ani na S. kilka biegow przelaczy ale ok 5 biegu gdy zlapie 3tys obrotow nie idzie dalej, nie ma mocy. Po czasie zapalila sie kontrolka żółtego silnika. Gdy dotarlem na miejsce auto ostygło i na S chodzilo jak zawsze, przez jakies 10 km i znowu stracilo moc. Kontrolka silnika nie zniknela.

Czy te objawy moga dotyczyc zaworu EGR, duzo o tym czytalem na tym forum? co i jak moge sprawdzić sam? Kompa niestety nie podlacze poki co bo auto zagranica

Z gory dzieki za pomoc

[ Dodano: 2015-08-31, 20:12 ]
witam ponownie, nikt nie pomoże? dziś podłaczyłem komputer i wykazało błąd P0299 Turbolader/kompressor ZA MAŁE CIŚNIENIE DOŁADOWANIA.

: 31 sie 2015, 20:32
autor: Cin
pewie zmienna geometria się przycina. Do sprawdzenia jak chodzi sztanga przy gruszcze.

: 01 wrz 2015, 13:19
autor: 3.0 BMK 224KM
Sprawdź, przewody podciśnienia, gruszkę, na koniec geometrię. Gruszka może chodzić a i tak może być do czyszczenia. Spróbuj go przegonić na trasie 4k przez dłuższy czas, jak pomoże to na chwilę i będziesz wiedział, że trzeba turbo otworzyć :-)

: 01 wrz 2015, 19:41
autor: matippp2
problem w tym że nie widze tej gruszki, w BRE to turbo jest z lewj pod spodem w ogóle, od góry nie mam dostępu do tego, chyba że źle patrze. Nic nie da przegonienie go bo jechałem w trybie awaryjnym i automat zmieniał biegi i dosc czesto na najwyzszych pod gore pilowal.

: 01 wrz 2015, 20:24
autor: Cin
w BRE i jakzdym 2.0 i 1.9 dostep do gruchy jest od góry koło chłodnicy EGR.

: 04 wrz 2015, 13:51
autor: karolsieradz
Zanim zaczniesz rozbierać sprawdź czujniki ciśnienia czy nie pokazują głupot.

: 14 wrz 2015, 17:55
autor: matippp2
dzieki za rady a jak i gdzie spr ten czujnik cisnienia? co jakis czas pokazuje sie blad wlasnie ze nie dostaje wystarczajacego cisnienia turbina p0299 TAKI BŁĄD. stoi auto u mechanika teraz po wstepnych ogledzinach stwierdzil ze musi sie dostac do intercoolera bo juz na tym grubym wężu zaraz za chlodnica po prawej str od silnika nie dostaje cisnienia.

[ Dodano: 2015-09-14, 17:55 ]
problem rozwiązany, dzieki za zainteresowanie problemem. Dwa węże na dolocie pod spodem były nakruszale i od temp sie przegrzały wystarczyło je wymienić.