Strona 1 z 1

[ BRE 2.0 140 KM] Żółta kontrolka silnika

: 27 sie 2015, 11:20
autor: qba001
Witam
Dziś zapaliła mi się żółta kontrolka silnika. Auto również nie przyspiesza tak jak wcześniej, zauważyłem spadek mocy, nie wchodzi na obroty.
Z tego co poczytałem na forum to przyczyn może być wiele, np. czujnik ERG itp.
Proszę o jakieś sugestie związane z tym problemem i tym spadkiem mocy. Mam auto z 2006r., wersja AVANT, silnik 2,0 TDI 140KM, przebieg ok. 230tys.

: 27 sie 2015, 11:26
autor: Gość.
No to musisz do wrózki napisać. My tu raczej wrózymy ze wskazań vaga a nie z kuli :)

: 27 sie 2015, 11:35
autor: qba001
Apophis pisze:No to musisz do wrózki napisać. My tu raczej wrózymy ze wskazań vaga a nie z kuli :)
To wiem , że trzeba się do komputera podłączyć, co będzie jutro rano wykonane. Chodziło mi tylko o jakieś sugestie, na co może zwrócić uwagę mechanikowi, co może być najczęstszą przyczyną takich objawów.

: 27 sie 2015, 13:02
autor: Sambor11
U mnie Miesian temu tez zapaliła sie kontrolka emisji spalin akurat jak kupowałem i był to zawór EGR!

: 27 sie 2015, 15:00
autor: qba001
Sambor11 pisze:U mnie Miesian temu tez zapaliła sie kontrolka emisji spalin akurat jak kupowałem i był to zawór EGR!
Jeżeli to ten zawór to konieczna jest raczej czy wystarczy czyszczenie? Jaki jest mniej więcej koszt zakupu takiego zaworu?

: 27 sie 2015, 21:58
autor: Sambor11
Przeczytaj ten post z naszego forum. Na pewno bym sprobowal pierw czyszczenie!
viewtopic.php?t=11538

: 28 sie 2015, 10:25
autor: karolsieradz
Jeśli padł EGR, to podjedź do tunera niech go wyprogramuje. Na allegro kup zaślepke i po sprawie.

: 28 sie 2015, 11:47
autor: Gość.
karolsieradz pisze:Jeśli padł EGR, to podjedź do tunera niech go wyprogramuje. Na allegro kup zaślepke i po sprawie.
Nawet dobry elektryk sobie poradzi. Do niczego to nie potrzebne w aucie.

: 28 sie 2015, 14:50
autor: qba001
Apophis pisze:No to musisz do wrózki napisać. My tu raczej wrózymy ze wskazań vaga a nie z kuli :)
Auto już po diagnostyce komputerowej, która wykazała następujące problemy
1. potencjometr układu recyrkulacji gazów spalinowych (G212) : sygnał zbyt wysoki, DTC 01032
2. zawór układu recyrkulacji gazów spalinowych (N18): usterka, DTC 01027.

W serwisie twierdzą że w pierwszej kolejnosci będzie trzeba wyczyścić zawór EGR i to powinno być przyczyną jak nie to być może problem leży w niesprawności tzw. "gruchy". Co uważasz na ten temat, w dobrym kierunku idzie diagnostyka?

: 28 sie 2015, 15:25
autor: Gość.
Widac że typowy problem komp wskazał więc zwalcz EGR i wsio co z nim związane.