Strona 1 z 1

Błąd świec żarowych

: 25 sie 2015, 19:00
autor: BaluGd
Witam i sorry jeżeli pisze nie tu co trzeba lub coś innego
mam taki problem że pojawił mi się błąd świecy żarowej
005658-Świeca żarowa cylindra 1 (Q10)
P161A-001 przerwa Ramka zamrożona
Stan błędu 001100001
Priorytet błędu 0
Częstość błędu 1
zakupiłem w sklepie po podaniu danych auta
świece NGK po zamontowaniu błąd dalej jest (świeca sprawdzona na krutko działa)
pojechałem do sklepu i opowiadam co jest koleś stwierdza że jest
trochę krótsza i inna jak pozostałe i może dlatego więc kupiłem BERU nr-059963319F dokładnie taka jaka była spalona montuje i co ponownie błąd taki jak wcześniej opisałem ale żeby wykluczyć błąd cylindra pierwszego zamieniłem świece z cylindra 1 na cylinder 4 i znowu błąd na cylindrze 4 a 1 już ok
005661-Świeca żarowa cylindra 4 (Q13)
P161D-001-przerwa
Ramka zamrożona
Stan błędu 01100001
Priorytet błędu 0
Częstotliwość błędu 1
Pomóżcie bo już mi się pomysły wyczerpały co robić czy wymieni wszystkie!!!!!!
dodaje że błąd wyskakuje na nowej świecy obojętnie na jakim cylindrze ją zamontuje
Z góry wielkie dzięki
Pozdrawiam
:) :) :) :) :) :)

: 25 sie 2015, 20:20
autor: leon11
Czy czasami nie sprawdzałeś przed zamontowaniem świecy na "krótko" pod akumulatorem, bo chodzą one w aucie na 4,4 V i przepaliłbyś je podpinając pod 12 V. Najlepiej sprawdź oporność świecy, przy zamontowanej powinno być poniżej 1 om i porównaj z pozostałymi. Możesz też miernikiem z piknięciem posprawdzać świece, jeżeli nie piknie jest przepalona. Mam nadzieję, że pozostałe świece też masz z czerwoną obwódką, czyli metalowe? Tu masz trochę o świecach:
viewtopic.php?t=37638&postdays=0&postor ... e78fbced09
a tu znajdziesz w moim poście do ściągnięcia plik dot: wymontowanie świec zarowych.pdf
pomocy-vt76542.htm#770771

: 25 sie 2015, 21:43
autor: BaluGd
Sprawdzałem je miernikiem i wszystkie są BERU z czerwoną obwódką <mysli>

: 25 sie 2015, 21:53
autor: leon11
Sprawdzałeś ich oporność na zamontowanych, bo mogą tracić na kontakcie z masą na gwincie? Wielokrotnie wymieniałem pojedyncze świece i nawet z innym oznaczeniem literowym i było zawsze OK.

: 25 sie 2015, 21:56
autor: BaluGd
sprawdzałem na wymontowanych piknięciem

: 25 sie 2015, 21:59
autor: leon11
Tak, że teraz sprawdź na wkręconych czy nowo wkręcona ma też podobną oporność, ew. przeczyść gwint, bo kable wykluczamy. Błąd idzie tylko za świecą.

: 28 sie 2015, 09:14
autor: BaluGd
ok jutro zrobię pomiar i opisze dzięki

[ Dodano: 2015-08-28, 09:14 ]
Witam koledzy pomiary podam puźniej bo miernik mi padł piszczy na wszystkich świecach nawet na starej spalonej a oporność cały czas się wacha nie pokazuje stałej ,jak zdobędę nowy opisze wszystko jak najszybciej
Pozdrawiam

: 28 sie 2015, 09:58
autor: Robert74
Sprawdź raczej konektor świecy lub przestrzel cały przewód.
Sprawdź napięcie wychodzące na świecę..
Bo raczej Nie wierzę w walniętą nową świecę.

: 22 paź 2015, 11:25
autor: BaluGd
<luzik> Witam koledzy po dłuższej przerwie
sorry ale tyle trwała reklamacja miernika
jest już nowy i pomiar świec zrobiony na wykręconych świecach
Cylinder 1-13,2 ohma
Cylinder 2-01,0
Cylinder 3-00,8
Cylinder 4-00,9(nowa świeca)
Cylinder 5-00,9
Cylinder 6-00,9
Przypomnę że błąd pokazuje na cylindrze 4 jak robiłem zamianę na 1 to błąd był na 1 cylindrze
czy trzeba wymieniać do pary bo moim zdaniem ta z 1 cylindra jest też do wymiany choć komputer tego nie wskazuje
jeszcze raz sorry za zwłokę i czekam na jakieś porady
Pozdrawiam

: 22 paź 2015, 21:22
autor: leon11
Już się trochę pogubiłem. Pomiary wskazują na świecę z 1 cylindra, a komp wskazuje na 4 <mysli>
A czy aby Ty na pewno dobrze liczysz cylindry? Dla przypomnienia, pierwszy cylinder jest po stronie pasażera od strony zderzaka a czwarty też z przodu auta ale od strony kierowcy (podaję dla wersji EU).

: 22 paź 2015, 21:30
autor: BaluGd
Właśnie tak robiłem pomiar jak mówisz