Strona 1 z 2

[BMK 3.0TDI 225KM] 2005r Niewiem w czym problem ?!

: 05 sie 2015, 10:06
autor: Driv33r
Witam mam taki problem nie wiem czy z skrzynia czy z klapa kolektora czy z czyms innym gdy jade pomału "zamulam" to przy przełączaniu biegu z 3-4 zrywa autem tak dusi ale z drugiej strony gry jej daje popalić to biegi wchodzą pięknie bez zadnego zrywania płynnie super dzieje się tak tylko gdy właśnie jade tak bardzo powoli a gdy silnik jest całkowicie zimny z rana to niema tego problemu wogóle ... jak podłączyłem pod kompa to właśnie wywala błąd klapy kolektora widać to nawet bez kompa bo nastawnik ustawia 2 razy

: 05 sie 2015, 16:19
autor: radzik81
No to juz wiesz w czym problem kolektor a dokladnie klapy do wymiany.Klapy powinny sie otwierac od ok 1700obr a powyzej 2500 juz sa calkowicie otwarte.mialem tem sam objaw do 2200obr byl mulowaty dopiero jak mu buta dalem to jakos przyspieszal.Pozdro

: 05 sie 2015, 21:30
autor: Driv33r
tak myślałem ze to klapa ale chciałem się upewnić ... masakra ;p jak nie z 4.0 problemy to z 3.0 bolączki tych silników sa dramatyczne dla kieszeni oczywiscie ;-)

: 06 sie 2015, 09:49
autor: radzik81
Owe klapy(kompletny zestaw naprawczy jest juz dostepny bodajze 350-400zl za strone.pozdro

: 06 sie 2015, 21:13
autor: Driv33r
wiesz co się stało spadło cięgno ;-) z jednej z klapy musze kupic zestaw naprawczy bo po prostu się cięgno wyrobiło

: 07 sie 2015, 15:13
autor: radzik81
radzil bym zainwestowac w kompletny zestaw naprawczy bo to jest naprawa krutkoterminowa moge sie zalozyc ze juz powstaly mega luzy na klapach.Luz jest tylko wykrywalny jak zdejmiesz kolektor.wszystkie e czesci w srodku sa z plasticu i to sie wyciera.pozdro

: 08 sie 2015, 16:11
autor: Driv33r
ok a kupie np. na allegro ?
tylko kompletny ?

: 12 sie 2015, 08:44
autor: radzik81
Tak sa dostepne na Allegro.pozdro

: 14 sie 2015, 20:38
autor: Driv33r
Niestety wymieniłem wszystko na nowe kolektor zostal wyczyszczony nowe lopatki ciegno wszystko i klapa wiele to niepomoglo ale drugi kolektor tez jest tak zasyfiony ze masakra ale działa prawidłowo niewiem co robic :-/

: 17 sie 2015, 11:42
autor: Robert74
nastawniki klap do wymiany kolego..
A jakim momentem dokręciłeś klapy?
Może za mocno je skręciłeś?
Albo nierównomiernie.
O ile dobrze pamiętam to klapy skręca się 8 Nm.
jak robiłeś to trzeba było od razu obie strony zrobić..

: 17 sie 2015, 15:34
autor: radzik81
[quote="Robert74"]nastawniki klap do wymiany kolego..
A jakim momentem dokręciłeś klapy?
Może za mocno je skręciłeś?

Tak jak kolega robert74 napisal albo padl nastawnik albo zamocno przykrecony kolektor do glowicy.jeszcze jest jedna opcja ktora zdaza sie czesto w kolektorze z prawej strony jak stoisz przed silnikiem .okragle gniazdo z tylu kolektora gdzie wchodzi ten bialy oring i ta kulka ktora jest poloaczona z ramiem ktora obraca klapy, zdaza sie tak ze to gniazdo sie wyciera i powstaja luzy i dlatego wali bledy.Spawdz nastawniki czy sa dobre( zamien je stronami i zobacz czy blad wedruje z bank 1 na bank 2 wtedy bedzuesz mial pewnosc ze to nastawnik.Jezeli wymieniles klapy a nastawniki sa dobre to te gniazdo stylu sie wyrobilo i jedyna opcja zeby to naprawic zgrzac na goraco i scisnac zeby bialy oring nie wypadal w ten sposob zlikwidujesz luzy.Jezeli sie nie uprasz z tematem proponuje firme Bincar oni sie znaja na zeczy.pozdro

: 18 sie 2015, 10:49
autor: M1A1
Driv33r pisze:Niestety wymieniłem wszystko
Kolego skąd wiozłeś zestaw naprawczy?

Jeżeli z firmy bincar to chłam.Ja kupiłem na dwie strony wszystko wyczyszczone przesmarowane jak w filmiku z ich strony i po dokręceniu kolektorów klapy się zacinały,jak poluźniłem śruby klapy chodzą.Chodzi o te "nazwijmy łożysko 6 szt" które zakładamy na pręt jak dociśniemy kolektor to one zaciskają się i blokują,jak poluźnimy to chodzi wszystko ok.
Ja założyłem swoje stare klapy(luz był znikomy)wymieniłem tylko cięgna i te czarne prowadzenie które wchodzi u dołu w kolektor ,na tym był największy luz.

Pisałem o tym w temacie poniżej z opisem jak wyżej ,ale ktoś wyciął parę postów.

viewtopic.php?t=15282&start=630

: 18 sie 2015, 22:06
autor: Robert74
M1A1 pisze:
Driv33r pisze:Niestety wymieniłem wszystko
Kolego skąd wiozłeś zestaw naprawczy?

Jeżeli z firmy bincar to chłam.Ja kupiłem na dwie strony wszystko wyczyszczone przesmarowane jak w filmiku z ich strony i po dokręceniu kolektorów klapy się zacinały,jak poluźniłem śruby klapy chodzą.Chodzi o te "nazwijmy łożysko 6 szt" które zakładamy na pręt jak dociśniemy kolektor to one zaciskają się i blokują,jak poluźnimy to chodzi wszystko ok.
Ja założyłem swoje stare klapy(luz był znikomy)wymieniłem tylko cięgna i te czarne prowadzenie które wchodzi u dołu w kolektor ,na tym był największy luz.

Pisałem o tym w temacie poniżej z opisem jak wyżej ,ale ktoś wyciął parę postów.

viewtopic.php?t=15282&start=630
Ja kupiłem w Bincarze i wszystko jest ok.I polecam z czystym sumienie.
W sumie zamontowałem od niego 6 kompletów..
Sam sobie odpowiedziałeś gdzie popełniasz błąd w montażu klap..
Jak byś zadzwonił do niego,ewentualnie przeczytał procedurę wymiany klap kolektora to nie miał byś z Nimi problemu.
Ale to Twoja teoria.
Klapy należy przykręcić odpowiednim momentem i i w odpowiedniej kolejności i nie ma problemu żadnego z tymi klapami.
U Ciebie się nie zaciskają bo masz wypracowane ośki i łożyska..

: 19 sie 2015, 14:46
autor: radzik81
Tak jak kolega napisal powyzej za bardzo dokreciles kolektor do glowicy.
Ja moge polecic firme Bincar moji koledzy takze uzywali zestaw naprawczy i sa zadowoleni,

: 20 sie 2015, 07:30
autor: M1A1
Robert74 pisze:U Ciebie się nie zaciskają bo masz wypracowane ośki i łożyska..
Może macie rację.
Stare klapy są wykonane trochę w inny sposób(bynajmniej u mnie)łożyska nie są przecięte tylko założone na ośkę i nie można ich ściągnąć po za dwoma skrajnymi.

Zestaw naprawczy mam ,więc w razie kolejnych problemów mogę je założyć zgodnie z procedurą.