Strona 1 z 1

[ BRE 2.0 140 KM] Drgania silnika, falowanie obrotów

: 18 cze 2015, 17:48
autor: lemi88
Witam,
Mam mały problem ze swoim A6 2.0 TDI BRE
Problem polega na tym że po 1:
Mam wrażenie nie auto nie ma takiej mocy jak trzeba, wcześniej nie miało bardziej ale okazało się że ktoś źle ustawił rozrząd i musiałem go przestawić tak jak trzeba.
Teraz wszystko ustawione jest jak trzeba, pompki parametry mają bardzo dobre.
Druga sprawa to drganie silnika, trzęsienie i nie równa praca.
Najbardziej odczuwalne jest to jak auto długo stoi np dzień czy dwa i jak go uruchomię to silnik nie pracuje równo, falują obroty, trzęsie silnikiem itd.
Nagrałem krótki filmik aby mniej więcej ukazać co się dzieje (telefon opierał się na kierownicy więc skaczący obraz to trzęsienie silnikiem).
Gdy auto się trochę rozgrzeje jest w sumie już ok, i tak już cały dzień będzie dobrze.
Delikatnie drga i falują obroty na ciepłym ale to mi nie przeszkadza bo nie jest jakieś uciążliwe.
Najgorzej jest przy tym zimnym rozruchu kiedy nie wiadomo co się dzieje.
Macie jakieś doświadczenie z tym związane, sugestie?
Mój mechanik więcej nie wymyśli a ja nie mam pojęcia też.
Czyściłem egr, przepustnicę, kolektor ale to nic nie zmieniło.
Filmik

Jeździłem autkiem na hamownie, wyszło mi 125km <mysli>
Stwierdziłem żeby zmodyfikować mapę i zobaczyć co wyjdzie, na programie 170km mi wyszło 150km.
I teraz pytanie co może odpowiadać za tą utratę mocy?
Wg logów osoba która wgrywała zmodyfikowaną mapę stwierdziła że turbina mi nie dobija odpowiedniego ciśnienia, chyba ok 1,5bara
Coś ktoś może wie na ten temat?
W moim terenie nie ma odpowiednich ogarniętych osób które by to zdiagnozowały :p

: 19 cze 2015, 11:07
autor: Bart_d
Witam
Moim zdaniem to trochę niewłaściwą kolejność działań zastosowałeś.
Najpierw trzeba auto doprowadzić do ładu, a później zmieniać soft.
Tak czy siak najlepiej gdybyś zrobił logi dynamiczne kanału 11 i 3 co najmniej. Wówczas może coś wyjdzie.
Jeżeli ciśnienie doładowania w kolektorze dolotowym wynosiłoby max 1500 mbar to auto wcale by nie szło. W seryjnym wydaniu 140KM ciśnienie w dolocie dochodzi max do 2600 mbar.

: 19 cze 2015, 12:25
autor: lemi88
Ok, zrobie w poniedzialek jak wroce do domu.
Z tego co pamietam to chyba bilo delikatnie powyzej 2300mbarow

: 19 cze 2015, 12:32
autor: Bart_d
W standardzie 140KM powinno podczas przyśpieszania dążyć do wzorcowego ok. 2335 mbar... więc jak było powyżej ok 2300 to pompuje turbinka prawidłowo <okok>