Strona 1 z 1

[ BPP 2.7 179 KM] Kodowanie\Adaptacja wtrysków oraz klap ..

: 29 maja 2015, 15:29
autor: przemovw
Witam , proszę o informacje jaka jest kolejność kodowania tzn. jaka grupa do którego cylindra ?

Patrząc z góry na silnik :
tył auta
3--6
2--5
1--4
przód auta

...grupy: wg. VCDS :
Channel 071: IMA-ISA Value for Cylinder 1
Channel 072: IMA-ISA Value for Cylinder 2
Channel 073: IMA-ISA Value for Cylinder 3
Channel 074: IMA-ISA Value for Cylinder 4
Channel 075: IMA-ISA Value for Cylinder 5
Channel 076: IMA-ISA Value for Cylinder 6

czy 1 to jest 71 ? , 6 to 76 ?? itd. czy fizycznie w innej kolejności liczy się grupy ??


oraz jaka jest procedura adaptacji klap w kolektorach > ?
Pozdrawiam

: 29 maja 2015, 15:49
autor: leon11
Rozpiskę cylindrów masz ok. Dodam jeszcze, że rząd 1 (Bank 1) jest tam gdzie cylindry 1-3 (strona pasażera) a rząd 2 (Bank 2) po przeciwnej. Czasy korekcji mierzy się w blokach wartości mierzonych na kanałach 72-77 i po kolei oznaczają one 72-cylinder 1, 73-cylinder 2 itd. i podobnie adaptację robi się w kanałach 71-76 o kolejność cylindrów tak jak piszesz.

: 29 maja 2015, 20:22
autor: przemovw
w blokach pomiarowych po zakodowaniu i przejechaniu juz 500km mam wartosci 0 na wszystkich cyl.
a
blok 13 = -0,19 ; -0,66 ; 0,28
blok 14 = -0,19 ; -0,09 ; 0,56

hmm dodam ze mam wtryski o nr. 059 130 277 CJ
hmm jakieś rady ??

: 29 maja 2015, 21:16
autor: leon11
Korekcje dawki w blokach 13 i 14 masz dobre. Widełki są instrukcyjnie +/- 2,8mg, tak na prawdę dopóki wartość nie przekracza 1,5 nie ma co panikować. Ja przy nowych wtryskach (przejechane na nich 30 tys. km) mam od -0,14 do 0,33.
Czas korekcji w blokach 72-77 na pierwszej pozycji nie może przekraczać wartości minus 45 (przykład - 60ms) a na drugiej minus 15 (przykład - 25ms), chociaż w ASO na drugiej pozycji dla silnika BMK podawali wartość graniczną -20. Jeżeli masz wszędzie wartości 0 to widocznie jeszcze ich sobie nie przeliczył. Tak jak inspekcja olejowa wskakuje po ok. 500 km, tak korekty długoterminowe mogą wskoczyć dopiero po 1000 km, tak że poczekaj jeszcze trochę.

Nie zauważyłem wcześniej pytania o adaptację klap.
przemovw pisze:oraz jaka jest procedura adaptacji klap w kolektorach > ?
Nie wiem jakiego kabla używasz ale ja mam VCP+K i mam w nim w nim procedury, które prowadzą mnie za rączkę. Klikam klawisz do adaptacji klap, dalej hamulec i gaz a program robi to za mnie.
Jeżeli nie masz takich procedur to mam tu jakąś ściągawkę:

044 Ustawienie podstawowe: kolektor dolotowy klapa banku 1
1) temperatura płynu chłodzącego co najmniej 80 ° C
2) Wyłączyć zapłon krótko, a następnie uruchomić silnik
3) Uruchom podstawowe ustawienia
4) Postępuj zgodnie z instrukcjami dotyczącymi sterownika
(Pedały muszą być wciśnięty)
5) Poczekaj na wzrost obrotów silnika do ok. 2800 rpm

Knote:
Bank 1 Kolektor klapy wlotowe są teraz na przemian
otwierane i zamykane w okresach.
Dane techniczne z "klapa otwarta":
Prędkość obrotowa silnika: około. 2800 rpm
Aktywacja: Klapka otwarta
Rzeczywista masa powietrza: [mg / skok]
Kolektor dolotowy banku 1 klapa zwrotna: 3 ... 7%
Dane techniczne z "klapa zamknięta":
Prędkość obrotowa silnika: około. 2800 rpm
Aktywacja: Klapka zamknięta
Rzeczywista masa powietrza: [mg / skok]
Kolektor dolotowy banku 1 klapa zwrotna: 93 ... 97%
Różnica masy powietrza między "klapy otwarte / zamknięte": min. 20 mg / skok

055 Ustawienie podstawowe: kolektor dolotowy klapa banku 2
1) temperatura płynu chłodzącego co najmniej 80 ° C
2) Wyłączyć zapłon krótko, a następnie uruchomić silnik
3) Uruchom podstawowe ustawienia
4) Postępuj zgodnie z instrukcjami dotyczącymi sterownika
(Pedały muszą być wciśnięty)
5) Poczekaj na wzrost obrotów silnika do ok. 2800 rpm

Knote:
Bank 2 klapki kolektora dolotowe są teraz na przemian
otwierane i zamykane w okresach.
Dane techniczne z "klapa otwarta":
Prędkość obrotowa silnika: około. 2800 rpm
Aktywacja: Klapka otwarta
Rzeczywista masa powietrza: [mg / skok]
Kolektor dolotowy banku klapa 2 komentarzy: 3 ... 7%
Dane techniczne z "klapa zamknięta":
Prędkość obrotowa silnika: około. 2800 rpm
Aktywacja: Klapka zamknięta
Rzeczywista masa powietrza: [mg / skok]
Kolektor dolotowy banku klapa 2 zwrotne: 93 ... 97%
Różnica masy powietrza między "klapy otwarte / zamknięte": min. 20 mg / skok