Strona 1 z 1

Czyszczenie kolektora dolotowego

: 05 maja 2015, 07:04
autor: sabciu2000
Czy czyszczenie kolektora dolotowego bez demontażu np . preparatem liqui moly ma sens?

: 05 maja 2015, 11:31
autor: M1A1
Kolego jestem właśnie po czyszczeniu kolektora w 3.0 TDI metodą mechaniczną,czyli wszystko rozebrane i wyskrobane i według mnie nie ma sensu stosować tych środków ,gdyż jest tam tyle twardego nalotu ,że żaden środek tego nie rozpuści (chyba ,że ktoś miałby auto od nowości i stosował go co jakiś czas zapobiegawczo.

W ostatnim poście moje kolektory przejechane 310 tyś

viewtopic.php?t=15282&start=630

: 27 wrz 2015, 18:17
autor: sabciu2000
W takim razie czy ktoś ma namiar w Warszawie na warsztat który może polecić?

[ Dodano: 2015-09-27, 18:17 ]
Czy ktoś podpowie czy przy czyszczeniu kolektora dolotowego klapki można przestawiać ręcznie i czy po temu same ustawią się odpowiednio czy potrzebna będzie adaptacja?

Pozdrawiam

: 28 wrz 2015, 06:22
autor: pan42
sabciu2000 pisze:Czy ktoś podpowie czy przy czyszczeniu kolektora dolotowego klapki można przestawiać ręcznie i czy po temu same ustawią się odpowiednio czy potrzebna będzie adaptacja?
Nie potrzeba adaptacji, bo przy czyszczeniu nie zmieniasz ich pozycji. Wypada zacząć od czyszczenia EGR bo tam jest największe bagno. Jest filmik jak to robić i cała operacja jest bardzo prosta, ale też bardzo brudna

: 11 paź 2015, 13:05
autor: sabciu2000
Egr oraz kolektor ssący wyczyszczony przy przebiegu 150 tyś w kolektorze nie było zbyt wiele sadzy ale egr był zawalony jednocześnie zębatka egr już dość zużyta.

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego

: 01 wrz 2018, 14:44
autor: gre8
sabciu2000 pisze:Czy czyszczenie kolektora dolotowego bez demontażu np . preparatem liqui moly ma sens?
Wg mnie nie ma najmniejszego sensu.
Kto miał kiedykolwiek doczynienia z kolektorem ssącym po demontażu, wie doskonale jak ciężko usuwa się spiek sadzy i oleju ze ścianek kolektora.
Jedynym sposobem usunięcia spieku jest jego rozpuszczenie. Oczywiście jeśli spieku jest grubo, pierwszą warstwę można zeskrobać / wydłubać. Potem rozpuszczanie wiąże się niejednokrotnie z kilkugodzinną walką z rozpuszczaniem spieku i jego wypłukiwaniem wodą pod dużym ciśnieniem i tak na zmianę aż do skutku.
Środki chemiczne reklamowane do czyszczenia, o których mówisz, nie będą wstanie rozpuścić spieku a już na pewno nie w takim trybie i czasie jak je reklamują. Środki te są zrobione na bazie rozpuszczalników, które bardzo szybko odparowują. On szybciej odparuje niż zacznie cokolwiek czyścić czy rozpuszczać spiek. Takim środkiem, to można wyczyścić co najwyżej przepustnicę i na tym ich skuteczna rola się skończy.
Drugą ważną sprawą jest to , gdzie ten syf - spiek pójdzie jeśli zacznie się rozpuszczać.
Np pójdzie na zawory i do komory spalania. Jeśli jakiś większy kawałek się oderwie, to może podwiesić zawór. Wg. mnie zbyt ryzykowna sprawa.

Wnioski są takie... albo demontować i porządnie wyczyścić albo wymienić na nowe (jak ktoś ma kaprys) albo nie robić tego wcale.

Jak ktoś sam będzie czyścić, to polecam chemię HG dostępną w castodramacie albo mrówkojadzie.

: 02 wrz 2018, 23:37
autor: mas0n
A jak bym chciał czyścić egr z kolektorami, jakich części potrzebuje na podmianke? Tzn. Uszczelek?

: 03 wrz 2018, 11:23
autor: gre8
uszczelki pod dolne kolektory by nowe się przydały ...
poszukaj w sieci ... groszowe sprawy ... resztę będziesz sam w stanie ogarnąć

Jak kupisz zestaw naprawczy klapek, to w kpl są już uszczelki .