Strona 1 z 2

[ BMK 3.0 224 KM] Zatarty silnik

: 15 kwie 2015, 19:21
autor: quattromtm
Witam.
Moj silnik niestety skonczyl zywot przy przebiegu 302 tys.
Rozplynal sie tlok i urwalo zawor i zatarło turbine.



Moj kod silnika to BMK i teraz jakiego silnika szukac i jakie wtryski do niego wrzucic?

Drugie pytanie to o rozrzad jak go sprawdzic czy jest dobry przy wyjetym silniku?

moj mial oryginalny przebieg i czasami ale rzadko przy odpalaniu mozna bylo go uslyszec na max 1 sekunde.


Obrazek


Obrazek

Jakie wtryski zalozyc? Mialem takie:


Obrazek

Obrazek

:(

: 15 kwie 2015, 20:58
autor: mbectb
Jesli zalezy ci na podniedieniu mocy to szukaj BMK najlepiej z anglika bo one beda mialy relatywnie maly przebieg, Majac silnik na "stole" przed wsadzeniem wymieniasz napinacze na nowe i do tego komplet wtryskow z koncowka BD. BMK ma lepsza pompe CR niz jest montowana w ASB. Jesli nie bedziesz modzic w kierunku podniesienia mocy to szukaj ASB tylko w takiej samej konfiguracji bo sa 2 wersje roznia sie zastosowana turbosprezarka i klapa gaszaca wtedy trza wymienic wiazke glowna i ecu.

: 15 kwie 2015, 21:06
autor: quattromtm
moc juz mialem podniesiona na 270 KM. :)

: 15 kwie 2015, 21:09
autor: vitiis
To jakis kosmos dla mnie jest. drugi silnik w tym tygodniu :shock: ...wspolczucia i wytrwalosci w naprawie. Audi - przewaga dzieki technice <rotfl>

: 15 kwie 2015, 22:28
autor: marach8
Jazda na lejacych wtryskach i jej skutki niestety

: 15 kwie 2015, 22:39
autor: antonipawlicki
Jakieś objawy były czy tak z dnia na dzień - staneło ?

: 16 kwie 2015, 17:38
autor: quattromtm
Objawy jakie zauwazylem to tylko od wymiany do wymiany oleju przybywalo okolo 1 litra.
Nie dymil, a obroty leciutko falowaly na jalowym biegu jak byl rozgrzany.
A padl w czasie jazdy przy 230 km/h.

: 18 kwie 2015, 01:24
autor: mbectb
Skoro padl przy takiej predkosci, to zakladam, ze niekoniecznie przez lejace wtryski a przez wysokie EGT, Zazwyczaj jak wtryski leja to przy niskim cisnieniu w railu czyli glownie na postoju w korku, stad bialy dym po chwili i falujace obroty o których wspomniales.

Jezeli soft byl zrobiony na szybko zmieniajac tylko czas otwarcia wtrysku i wywalajac limiter EGT bez jakichkolwiek kalkulacji takich rzeczy jak poczatek i koniec wtrysku, a tak niestety robi wiekszosc "tunerow" a szczegolnie ci, ktorzy czesto oferuja chiptuning grupowy (kilka aut na dzien) to potem sa takie efekty jak upalone zawory badz tloki.

Temperatura na turbinie czytana przez sensor EGT jest duzo nizsza niz na zaworach a limit diagnostyczny w VCDS to tylko 900stopni....

Sporo firm niestety trzepie kase w ten sposob.

Samo ustawienie auta Quattro na dyno to ok 15 min roboty.
Run przed ok 2-5 min
Wykonanie logow ok 10 min
Zczytanie programu z ecu ok 10min
Odnalezienie map potrzebnych do wykonania bezpiecznego softu ok 1h
Kalkulacje i ich edycja nastepna godzina
Wgranie softu po edycji 15min
Logi ok 30min
Run po ok 2-5min
Zdjecie auta z dyno ok 5 min.

Razem ponad 3h roboty nie liczac zadnych poprawek...

Sa firmy co robia po 5+ aut dziennie.

Fajnie miec kartke z kreskami na 270BHP, malo ktory tuner dostarcza klientowi logi dawek paliwa, doladowania i EGT zrobione przed i po.............

Taka konkluzja tylko.

Jak kupilem moje BMK, ktore mialo nalatane ponad 200tys km korekty na wtryskach byly ponad -65 :) gosc jezdzil tak przez ponad rok bez zadnych skutkow ubocznych poza przycinajacym sie rozrusznikiem i biala chmura w korkach.

: 18 kwie 2015, 16:43
autor: quattromtm
Dodam jeszcze ze z jednej strony tloki sa OK a z drugiej co sie zatarl to srodki tloka zamiast okraglych sa w ksztalcie osmiokatu!


Obrazek

Obrazek

Autko wtedy zlapalo temperature kolo 130, niestety nie ja prowadzilem a kolega nie zauwazyl :(
Na Wgranie softu tak jak mowisz czekalem kolo 3 godzin i autko robilo duzo km w trasie i przy wysokich predkosciach :) bez zadnych problemow.
Przy silniku nic nie bylo robione od nowosci oprocz wymiany turbiny przy 180 tys. km. :]

: 18 kwie 2015, 20:54
autor: metyoo
marach8 pisze:Jazda na lejacych wtryskach i jej skutki niestety
Niestety diesel nie jest stworzony, żeby jeździć nim z nogą w podłodze, później tłoki spływają do bloku jak w tym przypadku.
quattromtm pisze:Drugie pytanie to o rozrzad jak go sprawdzic czy jest dobry przy wyjetym silniku?
Organoleptycznie - sprawdzasz palcami luzy na łańcuchach. Jeśli napinacze mają dość bardzo szybko zauważysz luz, jeśli są w stanie agonalnym zobaczysz to gołymi oczami.

: 18 kwie 2015, 21:49
autor: quattromtm
Rozbierajac silnik miedzy napinacz a lancuch ciezko mi bylo srubokret wsadzic, praktycznie zero luzu ale czasami przy zapalaniu potrafil sie odezwac rozrzad.

[ Dodano: 2015-04-18, 21:49 ]
Ja bym obstawial wine wtryskow. po jednej stronie byly z koncowka CUU a po drugiej CUX (po tej co tlok sie rozwalil). Na codzien jezdze normalnie ale czasami na autostradzie lubie przycisnac lecz rzadko po niej jezdze.Wtedy z Katowic nawet do Gliwic nie dojechalismy bo nam padl silnik.
Przyczyn moze byc wiele ale ja obstawiam wtryski, ktore kwalifikowaly sie do wymiany.
Chyba ze ktos ma inne sugestie?[/list]

: 18 kwie 2015, 23:29
autor: metyoo
Wtryski wymienia się kompletem, a nie pojedynczymi sztukami.

: 19 kwie 2015, 08:47
autor: quattromtm
To wlasnie wiem ale ja nic tam nie ruszalem. Moze ze poprzedni wlasciciel cos robil?

: 19 kwie 2015, 15:18
autor: kuebk
mbectb pisze:Temperatura na turbinie czytana przez sensor EGT jest duzo nizsza niz na zaworach a limit diagnostyczny w VCDS to tylko 900stopni....
Nie jest to limit VCDS a softu silnika, dla ogarnietego tunera to nie problem aby owa diagnostyke podniesc. Spada wtedy rozdzielczosc pomiaru ale da sie mierzyc wyzej.

: 19 kwie 2015, 20:06
autor: mbectb
Wiem bo podnosze to w sofcie jesli zachodzi potrzeba, glownie IQ, Boost i EGT wlasnie :) domyslnie doagnostyka egt jest ustawiona na 900 stopni tyle zwykly kowalski jest w stanie zmierzyc vcds'em. Ja obstawiam ze wina lezy 50/50 po ostonie wtryskow i niepoprawnie zrobionego softu ktory w efekcie podniosl znacznie temperature w cylindrach przy mocnym bucie i spowodowal zblokowanie sie i w efekcie urwanie zaworu bo tlok nie wyglada na przepalony na wylot.