Strona 1 z 1

3.0 TDI Brak mocy na niskich obrotach

: 25 mar 2015, 00:00
autor: szewczak1
Witam. Mam problem z moim a6 mianowicie autko zaczyna ciągnąć dopiero od 2300 obrotów poniżej jest gigantyczna dziura. Poniżej wklejam logi turo, przepływki i pompy CR

http://vaglog.pl/log_210062.html
http://vaglog.pl/log_210060.html
http://vaglog.pl/log_210061.html

Proszę o pomoc bo kończą mi się już pomysły podejrzewałem filtr DPF ale zabrudzenie jest małe 6 gr klapy kolektora ssącego załóżone zastawy naprawcze niepodoba mi się troche przepływomierz

: 25 mar 2015, 19:16
autor: michalnowak
kurcze tez mam ten problem ale od 1600-1800 juz jest kop a do tej granicy muł...

: 25 mar 2015, 20:32
autor: Zbichu
Turbina późno wstaje. Może być np.:
- zużyty wirnik turbo,
- kierownice turbiny zapieczone,
- problem z nastawnikiem N75
Poza tym wygląda to jakby była dziura w dolocie, intercoolerze lub gdzieś w okolicach.
Kto chipował auto?

: 25 mar 2015, 23:56
autor: szewczak1
Mój znajomy robił mi program w chwili obecnej jest 265KM cały dolot jest szczelny, ale gdyby był upalony wirnik napędowy turbo to od dwóch tysięcy sto wstawała by pełną parą??

: 26 mar 2015, 08:30
autor: michalnowak
u mnie turbo odpada bo nowe

: 26 mar 2015, 08:43
autor: Zbichu
szewczak1 pisze:Mój znajomy robił mi program w chwili obecnej jest 265KM cały dolot jest szczelny, ale gdyby był upalony wirnik napędowy turbo to od dwóch tysięcy sto wstawała by pełną parą??
Moim zdaniem dziwnie poprowadzona mapa zadanego ciśnienia turbo lub (ewentualnie) ograniczenia ciśnienia turbo. Szczególnie w zakresie 1900-2500 rpm.

Odnośnie torbo, to wirnik tez bym odrzucił. Kierownice zapieczone może. Spróbuj czyszczenia (najtaniej). Dziura musi być. Turbo ładuje, a nie ma tlenu. Chyba, że przepływka.

: 26 mar 2015, 11:17
autor: michalnowak
a jak moze byc u mnie jesli mocy dostaje dopiero od 1700-1800? sprobowac z przeplywka?

: 26 mar 2015, 19:25
autor: Zbichu
michalnowak pisze:a jak moze byc u mnie jesli mocy dostaje dopiero od 1700-1800? sprobowac z przeplywka?
Twoja przypadłość znana jest wszystkim właścicielom 3.0 tdi. Poniżej 1700 rpm trudno doszukiwać się się mocy, momentu i osiągów.

: 27 mar 2015, 08:34
autor: michalnowak
u mnie przypadek napewno jest technicznym uszkodzeniem czegos , bo zauwazylem ze tylko na cieplym silniku taka sytuacja , na zimnym ciagnie ladnie od samego dolu na cieply gdy wciskam gaz kompletny mul wogole nie jedzie dopiero musze troszke mocniej wcisnac zeby zrobil kick down

: 09 kwie 2015, 02:15
autor: mbectb
Moze winny jest EGR zrob logi 3 i 10 grupy podczas jazdy w zakresie 1000-3000RPM

: 19 kwie 2015, 10:19
autor: szewczak1
Problem rozwiązany wszystkiemu była winna przepływka. Teraz śmiga jak szalony

: 26 kwie 2017, 21:26
autor: Davider
szewczak1 pisze:Problem rozwiązany wszystkiemu była winna przepływka. Teraz śmiga jak szalony
Kolego, miałeś jakieś błedy przepływomierza? Też wydaje mi sie że brak mu mocy na niskich obrotach, logi mam podobne do Twoich, błędów brak, EGR usunięty...

http://vaglog.com/log-003_nNFJm.html
http://vaglog.com/log-008_7A5Jz.html
http://vaglog.com/log-010_A6JYU.html
http://vaglog.com/log-011_h22Ek8.html




[ Dodano: 2017-04-26, 21:26 ]
Może ktoś mógłby przeanalizować moje logi? zastanawiam sie dlaczego w grupie 008 limiter "życzenie kierowcy" jest najmniejszy?

: 26 kwie 2017, 23:32
autor: mietek69
Hej. Borykamy sie z tym samym problemem. Moj opisany tutaj :

-bpp-27-179-km-opoznienia-w-reakcji-na- ... t88165.htm

U Ciebie limiter dymu tez wszystko ogranicza (grupa 008,okno 4).
On nie pozwala aby wartosc zadania kierowny (okno 2) wyszla wyzej. Z logow wynika ze Twoje auto dopiero od 1850-1900 obr. fajnie sie zbiera. Udalo mi sie tylko dowiedziec ze limiter dymu to inaczej limiter doplywajacego powietrza, wyliczany z wartosci przeplywomierza. Ale zanim cos wymienie szukam odpowiedzi na forum... Jesli gdzies napotkasz logi z silnika 2.7 lub 3.0 tdi z blokow 008 to wrzoc do tematu, moze jak wiecej tego porownamy to cos sie dowiemy... no chyba ze ktos jeszcze bardziej obeznany nam pomoze:)

: 02 maja 2017, 11:34
autor: Davider
-bmk-30-224-km-logi-dynamiczne-30-tdi-vt75349.htm

Logi kolegi z dziurą w dolocie ..

a6-c6-30-tdi-asb-slaby-dol-opozniona-re ... t87564.htm

tu kolega miał podobny problem ale po hamowni stwierdził że jest ok.

[ Dodano: 2017-05-02, 11:34 ]
teoretycznie :


Teoretycznie:

http://sprawdz.auto.pl/diagnostyka-przeplywomierza/

Grupa 008: ostatnia wartość (limiter dymu) powinna być wyższa niż limiter momentu (kolumna wcześniej). Jeśli tak nie jest oznacza to że ilość paliwa jest obcinana z racji niskich pomiarów MAF-u.

Grupa 011: na podstawie tej grupy stwierdzimy czy uzyskane doładowanie nie jest powodem zaniżonych wskazań przepływomierza, jeśli turbina nie ładuje tyle ile powinna „specified” (trzecia kolumna 011), to także wskazania przepływomierza będą zaniżone (słabe ssanie turbiny -> mniej powietrza przepływającego przez czujnik G70).

Grupa 003: w próbie dynamicznej wskazania dwóch kolumn nie będą już tożsame, aktualne wskazania mogą być wyższe lub niższe, na podstawie danych z tej grupy można wychwycić dziurę w dolocie, czyli szybko rosnący wysoki MAF