Strona 1 z 1

[ INNY] 2.0 TDI CR . praca wentylatora a tak zimno?

: 25 lut 2015, 05:39
autor: 20omega
Witam. Zauważyłem że podczas niskich temperatur włącza się wentylator? Po skanowaniu błędy mam takie?
5132 - Valve for Fuel Metering (N290)
P0090 00 [167] - Open Circuit
MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 183
Mileage: 132046 km
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:00

5177 - Fuel Pressure Regulator Valve (N276)
P2294 00 [167] - Open Circuit
MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 172
Mileage: 132046 km
Date: 2015.02.24
Time: 14:28:01

5196 - Relay for Fuel Pump 2 (J49)
P2632 00 [167] - Open Circuit
MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 184
Mileage: 132046 km
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:00

5134 - Valve for Fuel Metering (N290)
P0091 00 [032] - Short to Ground
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 130182 km
Date: 2015.01.14
Time: 12:21:44
Ktoś pomoże nakierować mnie na powód ? Dzięki z góry

[ Dodano: 2015-02-24, 20:39 ]
Po skasowaniu błędów Problem powraca. Nawet nie włączając silnika? Z tego co doczytałem to mam problem z ciśnieniem paliwa? Miał ktoś taki problem?

[ Dodano: 2015-02-25, 05:37 ]
Jeszcze jedno. Przyznam że mam zainstalowany system odcinający zapłon. ( muszę dowiedzieć się co i gdzie odcina) Czy przypadkiem to on nie jest odpowiedzialny za te błędy? System działa na zasadzie przyłożenia w pewne miejsce pastylki i następnie odpalam silnik. Jak sądzicie czy w przypadku gdy wykonam to w odwrotnej kolejności to po przekręceniu kluczyka i zapaleniu się kontrolek jeśli pompa paliwa nie ruszy , czy wtedy te błędy nie występują. Silnik pracuje prawidłowo, równo.

[ Dodano: 2015-02-25, 05:39 ]
Tylko czemu ten wentylator załącza się przy tak niskich temperaturach?

: 25 lut 2015, 07:18
autor: Bart_d
Witam
Jeżeli chodzi o błędy to zapewne to odcięcie, jak zauważyłeś, jest ich główną przyczyną.
Natomiast jeżeli chodzi o wentylator, to który Ci się włącza... od klimy czy ten drugi?

: 26 lut 2015, 20:45
autor: 20omega
Zrobiłem test, elyminując system. To on jest winny.
A jeśli chodzi o wentylator, to załącza się ten główny. Największy zaraz za chłodnicą. Niem reguły, załącza się jak chce i kiedy chce a błędów brak.

: 27 lut 2015, 12:42
autor: Bart_d
W takim razie sygnał załączenia może iść ze sterownika samochodu albo w module wentylatora (umieszczonego na pasie przednim od strony silnika ) coś się krzaczy - co jest bardziej prawdopodobne. Najlepiej byłoby go podmienić, co nie jest łatwe zazwyczaj ze względu na brak dawcy. Później zerknę w schematy.... może jest jakiś inny sposób aby to sprawdzić.

[ Dodano: 2015-02-27, 12:42 ]
Mam niestety schematy jedynie od 2.0 TDI PD - sygnał od ECU do sterownika wentylatora idzie przewodem 0,5mm2 koloru czerwono/białego i wchodzi na pin 3 kostki sterownika wentylatora.
Aby zdiagnozować usterkę, ja najpierw podpiął bym komputer w momencie zaistnienia takiego nieuzasadnionego załączenia wentylatora i poobserwował temperaturę cieczy chłodzącej czy nie skacze.
Następnie przeszedłbym test elementów wykonawczych - tam jest test przekaźnika wentylatora - załącza i wyłącza go powodując uruchamianie wentylatora.
Ostatecznie podczas takiej nieuzasadnionej pracy odłączyłbym pin z ECU (chociaż szczerze to nie wiem jaka powinna być prawidłowa reakcja sterownika na taki zabieg).
Jak wcześniej wspominałem najlepiej byłoby podmienić taki sterownik na jakiś czas... tylko skąd wziąć dawcę?

: 28 lut 2015, 10:21
autor: 20omega
Z dawcą będzie kiepsko. Poobserwuję pracę wenta. i temperatury. Potrzebuję krótkie nakierowanie gdzie znajdę na VCDS kontrolę temperatur?