Strona 1 z 1

[ BRE 2.0 140 KM] turbina

: 09 lut 2015, 22:19
autor: marku14
Witam ! Tydzień temu byłem na hamowni i po tej operacji dostałem cały wykres ; pomiar 4 bieg diagnostyka ,niepoprawna praca turbosprężarki - zalecana wymiana wraz z zaworem sterowania ,wymagane wyczyszczenie układu doładowania wraz z układem ssącym,rekomendowane wyczyszczenie kolektora ssącego oraz założenie zewnętrznego separatora oleju. Jest przeładowanie turbiny, czy wchodzi w grę regeneracja turbiny czy może macie inne propozycje ?

: 10 lut 2015, 12:08
autor: Bart_d
Zazwyczaj kiedy jest przeładowanie (co oznacza że turbina potrafi pompować) wystarczy wyczyścić kierownice turbiny, albo sprawdzić zawór sterujący N75.... ale żeby od razu wymieniać turbinę?

: 10 lut 2015, 20:40
autor: marku14
n 75 był wymieniony miesiąc przed diagnostyką

: 11 lut 2015, 06:22
autor: Bart_d
No to zostało sprawdzenie sztangi i kierownic w turbinie. Najłatwiej podpiąć komputer i w trybie BS zadać podciąganie i opuszczanie sztangi - w tym czasie najlepiej z kanału obserwować czy sztanga płynnie wędruje góra dół.

: 13 lut 2015, 21:28
autor: marku14
czy pompa vacum może mieć coś wspólnego z przeładowaniem turbiny ? i jakie jej jest prawidłowe ciśnienie ?

: 13 lut 2015, 22:15
autor: Bart_d
Pompa vacum z tego co pamiętam powinna generować minus 0,8 czy 0,9 bar, ale z przeładowaniem raczej nie powinna mieć nic wspólnego ponieważ łopatki turbiny są nastawione najbardziej "agresywnie" przy zaciągniętej sztandze, a przy uszkodzonej pompie sztanga byłaby opuszczona i ciśnienie doładowania również by było kiepskie, a nie zbyt wysokie. Naprawdę proponuje Ci sprawdzić czy geometria się nie zacina - (jeżeli nie masz programu i interfejsu) najprościej na biegu jałowym.... zdejmować i zakładać przewód z gruszki turbiny i od spodu obserwować sztangę. Na youtube jest sporo filmów z pokazaną pracującą prawidłowo sztangą.