Różnice w silnikach A6 CANA A4 CAMA - swap
: 11 mar 2015, 20:33
Witam
Kupiliśmy A6 (automat 2.7 tdi CANA 190 km) z uszkodzonym silnikiem ( trząsł budą) po rozebraniu czar prysł jeden tłok totalnie wypalony oraz tuleja porysowana- trzeba wymienić silnik bo remont nie wchodzi w gre. Teraz pytanie do znawców tematu:
W A6 stosują silnik CANA
W A4 CAMA
Czy jest ktoś w stanie dokładnie wyspecyfikować różnice?
Problem polega na tym że ceny CANA to jakaś porażka ( CAMA idzie kupić w rozsądnych pieniądzach). Jak do tej pory oglądając te silniki oprócz umiejscowienia pompy vacum (w CANA lewa głowica w CAMA prawa- idzie to przełożyć bez większych problemów) nie znalazłem różnic. Ale zapewne są jakieś bo jest zmiana kodu
Pytanie2 Gdzie nabity jest kod silnika? napis CAN lub CAM jest łatwo znaleźć ale oznaczenie mocy (czyli ostatnią literę już gorzej)
Pytanie3. CANA ma 190 km CAND ma 163km czy różnica jest tylko w soft czy także mechanicznie się różnią?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-03-11, 20:33 ]
Witam
Dla potomnych - może się komuś przyda
1.CAMA da się założyć zamiast CANA jednak zajęło mi to kilka dni jeśli ktoś ma trochę pojecia o mechanice
2.Jest dużo różnic spowodowanych mocowaniem rozrusznika trzeba podmienić z CANA:
-dolną miskę olejową
-górną miską olejową
-Smok w pompie olejowej
-plastik rozpraszający olej
- dekiel rozrządu
-przewody chłodzące silnik
-turbo ma inne mocowanie tłumika więc kawałek turbo tez trzeba przełożyć
3.Największy problem ( co na początku wydawało się banałem to zmiana miejsca mocowania Vacum) W lewej głowicy CAMA nie ma nacięcia napędzającego dla Vacum, więc albo rozbieranie głowicy i przekładka wałka rozrządu albo zostawić jak jest ale wtedy trzeba poprowadzić inaczej przewody vacum + zmiana mocowania filtra paliwa( brakuje jakieś kilka mm aby silnik wszedł z vacum po prawej stronie- kolizja z filtrem paliwa)
Należy pamiętać że blok silnika po stronie dekla rozrządu jest minimalnie inny więc jedna ze śrub nie będzie pasować
Plus całej zabawy - oszczędność rzędu 5000-6000PLN na kompletnym silniku
Pozdrawiam
Kupiliśmy A6 (automat 2.7 tdi CANA 190 km) z uszkodzonym silnikiem ( trząsł budą) po rozebraniu czar prysł jeden tłok totalnie wypalony oraz tuleja porysowana- trzeba wymienić silnik bo remont nie wchodzi w gre. Teraz pytanie do znawców tematu:
W A6 stosują silnik CANA
W A4 CAMA
Czy jest ktoś w stanie dokładnie wyspecyfikować różnice?
Problem polega na tym że ceny CANA to jakaś porażka ( CAMA idzie kupić w rozsądnych pieniądzach). Jak do tej pory oglądając te silniki oprócz umiejscowienia pompy vacum (w CANA lewa głowica w CAMA prawa- idzie to przełożyć bez większych problemów) nie znalazłem różnic. Ale zapewne są jakieś bo jest zmiana kodu
Pytanie2 Gdzie nabity jest kod silnika? napis CAN lub CAM jest łatwo znaleźć ale oznaczenie mocy (czyli ostatnią literę już gorzej)
Pytanie3. CANA ma 190 km CAND ma 163km czy różnica jest tylko w soft czy także mechanicznie się różnią?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-03-11, 20:33 ]
Witam
Dla potomnych - może się komuś przyda
1.CAMA da się założyć zamiast CANA jednak zajęło mi to kilka dni jeśli ktoś ma trochę pojecia o mechanice
2.Jest dużo różnic spowodowanych mocowaniem rozrusznika trzeba podmienić z CANA:
-dolną miskę olejową
-górną miską olejową
-Smok w pompie olejowej
-plastik rozpraszający olej
- dekiel rozrządu
-przewody chłodzące silnik
-turbo ma inne mocowanie tłumika więc kawałek turbo tez trzeba przełożyć
3.Największy problem ( co na początku wydawało się banałem to zmiana miejsca mocowania Vacum) W lewej głowicy CAMA nie ma nacięcia napędzającego dla Vacum, więc albo rozbieranie głowicy i przekładka wałka rozrządu albo zostawić jak jest ale wtedy trzeba poprowadzić inaczej przewody vacum + zmiana mocowania filtra paliwa( brakuje jakieś kilka mm aby silnik wszedł z vacum po prawej stronie- kolizja z filtrem paliwa)
Należy pamiętać że blok silnika po stronie dekla rozrządu jest minimalnie inny więc jedna ze śrub nie będzie pasować
Plus całej zabawy - oszczędność rzędu 5000-6000PLN na kompletnym silniku
Pozdrawiam