[ BPP 2.7 179 KM] Pomocy, Problem prawdopodobnie z EGR
: 29 sty 2015, 23:02
Witam Wszystkich
Panowie i Panie Pomocy
Mam problem z C6 2.7 TDI 180 km, quattro, automat, mianowicie:
po kilkugodzinnym postoju i przejechaniu kilkuset metrow silnik stracil moc i pojawila sie migajaca kontrolka swiec zarowych. Po zatrzymaniu i przelaczeniu skrzyni na P silnik zaczal wariowac tzn. obroty spadaly z 900 na 200 obr/min w nieregolarnych odstepach - kilka sekund 900 obr/min, spadek na 200 i znowu 1-2 czasami wiecej na normalnych obrotach. Po wylaczeniu silnika i odczekaniu kilku chwil, odpalil normalnie, kontrolka od swiec przestala migac, moc wrocila do normy. Po przejechaniu 5 km powtorka z rozrywki, jakos udalo mi sie dojachac do znajomego mechanika, ktory odpial zasilanie elektrozaworu przy EGR, silnik wyrownal obroty, moc wrocila do normy. Po przejechaniu kolejnych 10 km zapalila sie pomaranczowa kontrolka silnika, kontrolka od swiec zowu zaczela migac i znowu brak mocy, maks 50 km/h i jakos dojechalem do domu. Po okolo godzinie podpialem z powrotem elektrozawor przy EGR i odpalilem silnik, pracowal normalnie, kontrolka od swiec nie migala, kontrolka od silnika nadal sie swiecila, przejechalem jakies 10 km wszystko bylo OK. Dzisiaj rano sinik odpalil normalnie, jednak po okolo 5 minutach znowu zaczal wariowac i znowu kontrolka swiec zaczela mrugac. Zdjalem pokrywe silnika i obserowawel prace EGR. Przy spadku obrotow, maly, plastiowy dyszel, ktory prawdopodobnie steruje klapka EGR wysuwa sie i obroty na chwile wracaja do normy. Co moze byc przyczyna? Z gory dziekuje i przepraszam za dosc chaotyczny opis, ale chcialem jak najbardziej obrazowo opisac problem
pzdr
Dodatkowe informacje:
Dzisiaj po porannym odpaleniu silnik pracowal normalnie, po przejechaniu okolo 10 km, kontrolka swiec zarowych zaczela migac i silnik stracil moc. Zauwazylem, ze jak jade powoli, w miescie to silnik sie dlawi, ale jak przyspiesze, powyzej 80 km/h jest znacznie lepiej i silnik wkreca sie lepiej na obroty. Po podpieciu pod komputer pokazuje blad czujnika/regulatora cisnienia paliwa na pompie wysokiego cisnienia.
Panowie i Panie Pomocy
Mam problem z C6 2.7 TDI 180 km, quattro, automat, mianowicie:
po kilkugodzinnym postoju i przejechaniu kilkuset metrow silnik stracil moc i pojawila sie migajaca kontrolka swiec zarowych. Po zatrzymaniu i przelaczeniu skrzyni na P silnik zaczal wariowac tzn. obroty spadaly z 900 na 200 obr/min w nieregolarnych odstepach - kilka sekund 900 obr/min, spadek na 200 i znowu 1-2 czasami wiecej na normalnych obrotach. Po wylaczeniu silnika i odczekaniu kilku chwil, odpalil normalnie, kontrolka od swiec przestala migac, moc wrocila do normy. Po przejechaniu 5 km powtorka z rozrywki, jakos udalo mi sie dojachac do znajomego mechanika, ktory odpial zasilanie elektrozaworu przy EGR, silnik wyrownal obroty, moc wrocila do normy. Po przejechaniu kolejnych 10 km zapalila sie pomaranczowa kontrolka silnika, kontrolka od swiec zowu zaczela migac i znowu brak mocy, maks 50 km/h i jakos dojechalem do domu. Po okolo godzinie podpialem z powrotem elektrozawor przy EGR i odpalilem silnik, pracowal normalnie, kontrolka od swiec nie migala, kontrolka od silnika nadal sie swiecila, przejechalem jakies 10 km wszystko bylo OK. Dzisiaj rano sinik odpalil normalnie, jednak po okolo 5 minutach znowu zaczal wariowac i znowu kontrolka swiec zaczela mrugac. Zdjalem pokrywe silnika i obserowawel prace EGR. Przy spadku obrotow, maly, plastiowy dyszel, ktory prawdopodobnie steruje klapka EGR wysuwa sie i obroty na chwile wracaja do normy. Co moze byc przyczyna? Z gory dziekuje i przepraszam za dosc chaotyczny opis, ale chcialem jak najbardziej obrazowo opisac problem
pzdr
Dodatkowe informacje:
Dzisiaj po porannym odpaleniu silnik pracowal normalnie, po przejechaniu okolo 10 km, kontrolka swiec zarowych zaczela migac i silnik stracil moc. Zauwazylem, ze jak jade powoli, w miescie to silnik sie dlawi, ale jak przyspiesze, powyzej 80 km/h jest znacznie lepiej i silnik wkreca sie lepiej na obroty. Po podpieciu pod komputer pokazuje blad czujnika/regulatora cisnienia paliwa na pompie wysokiego cisnienia.