Strona 1 z 2

[ BRE 2.0 140 KM] szarpania

: 10 sty 2015, 19:12
autor: marku14
Witam. audi a6 c6 2.0 tdi 2008r. prze. 105.000 tys. po wymianie egr . sprawdzeniu wagiem turbiny , intercooler ok., dalej poszarpuje ! Jak szarpnie to po wrzuceniu na luz obroty podnoszą się do 1000. Po jakimś czasie obroty wracają do normy, wag nie pokazuje żadnych innych błędów. Co jeszcze trzeba sprawdzić aby wyeliminować poszarpywania ?

: 10 sty 2015, 20:03
autor: Cin
dpf/zawór od turbiny

: 10 sty 2015, 20:06
autor: marku14
n75 też był wymieniany !

: 10 sty 2015, 22:02
autor: Cin
moze prubuje wypalic dpf i mu sie nie udaje/ uwalony czujnik roznicy cisnien.

: 10 sty 2015, 22:47
autor: marku14
raczej nie sądze bardzo mało poruszam się w cyklu miejskim co trzy tygodnie robie trase polska - austria i z powrotem . to jest dziwne że podczas jazdy nie wywala żadnego błędu !

: 11 sty 2015, 06:33
autor: pieniek812
Panowie jaka jest optymalna praca silnika na luzie?? bo u mnie wskazówka delikatnie drga miedzy 900 a 1000. chodzi mi o to czy wskazówka powinna pokazywac idealnie 900?

: 11 sty 2015, 19:41
autor: Copywriter
u mnie jest identyko... Delikatniuteńkie drgania w tym zakresie.

: 12 sty 2015, 06:07
autor: pieniek812
Czyli jest ok czy jednak nie koniecznie?

: 12 sty 2015, 11:14
autor: Bart_d
pieniek812 pisze:Panowie jaka jest optymalna praca silnika na luzie?? bo u mnie wskazówka delikatnie drga miedzy 900 a 1000. chodzi mi o to czy wskazówka powinna pokazywac idealnie 900?
Kolego wstawiłeś do 2005 rocznika silnik CAGB na CR?
Dla silników 2.0TDI PD w audi wartość obrotów biegu jałowego to zazwyczaj fabrycznie 860obr/min - można regulować w granicach 830-900obr (chociaż ja u siebie zmniejszyłem do 840obr/min - pracuje wówczas najciszej i bez przenoszenia drgań). Np w passatach 2.0 PD widziałem zazwyczaj wartość 830obr.
Ale dla silników CR wartość jest chyba niższa.
Co do drgań obrotów na biegu jałowym ja u siebie nie widzę praktycznie żadnych.

: 12 sty 2015, 19:10
autor: pieniek812
Profil poprawiony:-) Umnie jest miedzy 930 a 980 i delikatnie drga. Co tomoże być???

: 12 sty 2015, 20:03
autor: Bart_d
Wahania obrotów 930-980 oceniasz wizualnie? Bierzesz pod uwagę że od kreski do kreski na obrotomierzu jest 200 obr a nie 100?

: 13 sty 2015, 06:21
autor: pieniek812
No tak jest 200 mój błąd. czyli te minimalne drgania nie sa jakąs poważna usterka?? Kolego a powiedz mi bo widzę że masz jakieś pojęcie o tym modelu silnika co jest z tym czarnym dymem przez moment jeśli mu sie wdepnie pedał gazu?? I zdazylo mi się jeszcze że raz mi kaszlnoł tak jakby cos wyplul z rury. :-)

: 13 sty 2015, 10:07
autor: Bart_d
Czy te drgania są minimalne to tego nie wiem, ale wydaje mi się że nie powinno ich być, a przynajmniej nie powinno ich się zauważać wizualnie.
Poniżej film z obrotomierza w moim pojeździe (po podpięciu komputera obroty czasem się wahną o 1-2 obroty).

Obrazek

Co do pojęcia o silnikach 2.0TDI to nie wiem czy jest ktoś kto ogarnął ten silnik w pełni, a na pewno nie ja - zwykły użytkownik ;)
Po objawach można wróżyć z fusów... musisz najpierw podpiąć kompa i zrobić logi statyczne + dynamiczne oraz logi z działania pompowtrysków.
Osobiście radzę zakupić jakiś kabelek na własny użytek - przy tych autach jest wręcz niezbędny.

: 13 sty 2015, 17:28
autor: pieniek812
U mnie tak samo wskazówka stoi

: 15 sty 2015, 11:18
autor: marski24
Bart_d pisze:
pieniek812 pisze:Panowie jaka jest optymalna praca silnika na luzie?? bo u mnie wskazówka delikatnie drga miedzy 900 a 1000. chodzi mi o to czy wskazówka powinna pokazywac idealnie 900?
Kolego wstawiłeś do 2005 rocznika silnik CAGB na CR?
Dla silników 2.0TDI PD w audi wartość obrotów biegu jałowego to zazwyczaj fabrycznie 860obr/min - można regulować w granicach 830-900obr (chociaż ja u siebie zmniejszyłem do 840obr/min - pracuje wówczas najciszej i bez przenoszenia drgań). Np w passatach 2.0 PD widziałem zazwyczaj wartość 830obr.
Ale dla silników CR wartość jest chyba niższa.
Co do drgań obrotów na biegu jałowym ja u siebie nie widzę praktycznie żadnych.
Kolego! A możesz napisać jak regulowałeś te obroty?