Strona 1 z 2
[ BRE 2.0 140 KM] Bardzo silne drgania
: 26 gru 2014, 23:05
autor: piterek215
Witam
Ostatnio podczas jazdy w samochodzie pojawily sie bardzo silne drgania. Wskazowka obrotow nie faluje przy wciskaniu i puszczaniu sprzegla nie ma zadnych halasow czyli raczej to nie dwumasa? Czy ktos mial juz taki przypade? Dzieje sie to odrazu po odpaleniu na zimnym i na cieplym silniku podczas jazdy i na biegu jalowym przez caly czas. Co moze byc powodem?Do mechanika dopiero udam sie w poniedzialek.
: 26 gru 2014, 23:14
autor: antonio_
logi zrób
raczej pompowtrysk kuleje
: 27 gru 2014, 00:12
autor: piterek215
Logow sam nie zrobie bo niemam sprzetu. Ale czy wtrysk dal by o sobie dac znac tak odrazu w taki silny sposob bo to sa naprawde silne drgania wrecz szarpania i wogule nie ustepuja nawt po dodaniu gazu
: 27 gru 2014, 00:18
autor: Audi A6 Warsztat
piterek215, może to być jednak dwumas, może być wtrysk, mógł też delikatnie rozrząd przeskoczyć...

: 27 gru 2014, 16:12
autor: piterek215
A jakie objawy maja uszkodzone poduszki?
: 27 gru 2014, 17:03
autor: antonio_
napewno nie takie
: 01 sty 2015, 21:18
autor: Bart_d
Jestem po wymianie w sumie 2 poduszek (w odstępie 3 miesięcy) i mogę opisać objawy.... przede wszystkim to przy uruchamianiu i gaszeniu słychać takie jakby zatarganie silnikiem, na wolnych obrotach czuć drgania na fotelach, kierownicy (u mnie były raz większe a raz mniejsze w zależności od temperatury silnika), po wejściu powyżej 1000obr drgania słabły, przy uszkodzonych poduszkach
nie było nigdy drgań podczas jazdy a wyłącznie na wolnych obrotach... zwłaszcza przy około 860obr, na wolnych obrotach z komory silnika dochodziły takie dziwne odgłosy - jakby do silnika ktoś doczepił kupę gratostwa.
Oczywiście każdy przypadek może być inny...tak było u mnie.
Jeszcze jedno... o ile prawa poduszka miała ślady wycieku oleju (aż w niej się chlupotało) to lewa była bez wycieku ani innych uszkodzeń i jedyne co różniło ją od "prawie nowej" to guma była twardsza w starej. Po wymianie, na wolnych obrotach drgań praktycznie wcale nie czuć, ani na fotelach ani na kierownicy (jak w benzyniaku). Jedynie na drążku zmiany biegów czuć leciutkie mrowienie - ale tego już chyba nie da się zwalczyć

.
: 02 sty 2015, 21:39
autor: zaba84
Kolego powiedz mi czy przy poduszkach silnika byly jakies wtyczki od elektryki
Bo ja u siebie zauwazylem prawa jak lewa poduszke taka sama czyli jakby sama gumowa ...
: 03 sty 2015, 00:10
autor: Bart_d
Poduszki są praktycznie takie same z wyglądu z tym że lewa jest z czujnikiem. W moim opisie auta są zdjęcia obu poduszek. Jak masz zamiar je wymieniać to proponuję albo nówki z ASO a jeżeli używki to z poliftówek 2.0 TDI CR.
: 31 sty 2016, 20:22
autor: Flex 78
Bart_d pisze:Poduszki są praktycznie takie same z wyglądu z tym że lewa jest z czujnikiem. W moim opisie auta są zdjęcia obu poduszek. Jak masz zamiar je wymieniać to proponuję albo nówki z ASO a jeżeli używki to z poliftówek 2.0 TDI CR.
Kolego masz może nr takich poduszek, szczególnie chodzi mi o prawą po stronie pasażera. Miałeś takie nieregularne bujnięcia podczas wolnych obrotów? Walczę z tym własnie, wszyskie parametry silnika Ok a drgania na wolnych są. też obstawiam na poduszkę. Kupowałeś nowe?
: 31 sty 2016, 23:45
autor: mat1324
Numery poduszek pod silnikiem BRE 2.0 TDI 140KM:
- 4F0 199 379 BK - lewa z czujnikiem, koszt w ASO ok. 775 zł;
- 4F0 199 382 BK - prawa bez czujnika, koszt w ASO ok. 508 zł.
Są to poduszki aktualnie dostępne w ASO, fabrycznie były montowane z innymi numerami, które zostały już wycofane.
Wersje lewej poduszki:
- 4F0 199 379 G - stosowana do numeru nadwozia 4F-8-128 000, wycofana 01/06/2008;
- 4F0 199 379 AS - wycofana 01/01/2009;
- 4F0 199 379 BK - aktualna wersja.
Wersje prawej poduszki:
- 4F0 199 382 AD - stosowana do numeru nadwozia 4F-8-067 500, wycofana 01/05/2008;
- 4F0 199 382 AS - wycofana 01/08/2008;
- 4F0 199 382 BK - aktualna wersja.
Najlepiej kupić oryginalne w ASO, które są produkowane przez firmę AVON Automotive. Masz wtedy pewność, że będą na 100% pasować (dobiorą po numerze VIN) i nie będą zbyt miękkie lub zbyt twarde. Najlepiej wymienić obie. Mam nadzieję, że pomogłem
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
.
: 02 lut 2016, 20:15
autor: karolsieradz
Bart_d pisze:Poduszki są praktycznie takie same z wyglądu z tym że lewa jest z czujnikiem. W moim opisie auta są zdjęcia obu poduszek. Jak masz zamiar je wymieniać to proponuję albo nówki z ASO a jeżeli używki to z poliftówek 2.0 TDI CR.
Zakładałeś nowe,czy używki ?
: 02 lut 2016, 21:11
autor: Bart_d
Zakładałem używki. Jedna z 2007 roku a druga z 2013 roku była od CR.
: 09 lut 2016, 20:17
autor: Flex 78
Cześć Panowie, dzisiaj trochę pobawiłem się tymi nieregularnymi drganiami i posadziłem za kierownicą ojca. Podczas wolnych obrotów stanąłem po stronie pasażera i odepchnąłem silnik trzymając w okolicy obudowy rozrządu w stronę lewej lampy i tak go trzymałem. Wówczas w kabinie nie były wyczuwalne żadne bujnięcia. Jak puściłem silnik bujnięcia powróciły. Wg mnie to odciążyłem prawą poduszkę (silnik się podniósł) i przestało bujać. Nie zastanawiam się i zamawiam poduszkę. Czy macie jakieś doświadczenia z poduszkami firmy MEYLE, gość z sewisu Audi mówi, żę zamiennik ten jest dobrej jakości i poleca zakup.
: 09 lut 2016, 21:39
autor: mat1324
Meyle to średnia półka. Jeśli chcesz wymienić tylko prawą, to kup Lemfordera (nr części 36231 01, koszt ok. 260 zł). Tylko prawą, ponieważ ta firma nie produkuje lewej z czujnikiem. W sumie nie wiem dlaczego. Lemforder jest już wyższą półką, jeśli chodzi o części.