Strona 1 z 1

[ ASB 3.0 232 KM] BKN 3.0 Tdi Silnik nie odpala po kolizji -

: 21 gru 2014, 02:15
autor: Mikołaj
Witam
Jakis czas temu miałem spotkanie z sarną na drodze, uszkodzony zderzak prawy błotnik prawy leflektor, pas przedni, maska.

Zwierze upadło na maskę, pod maską połamana palstikowa pokrywa silnika, ktora uszkodziła przewód przelewowy paliwa z prawej strony, do tego pęknięta czarna plastikowa rura dolotu powietrze ta która jest na górze silnika,i jedna z osłon paska wielorowkowego ta która znajduje się zaraz za wzmocnieniem chłodnicami, pasek koła nie ruszone. Czyli same plastiki, reszta OK.

Podczas kolizji zgasł silnik. Spokojnie wyhamowałem. Auto na lawete i od tamtej pory nie był odpalany.

Dzis wszystko zostało złożone, wszystkie uszkodzone części zostały wymienione.
Przed próbą odpalenia auto zostało przeskanowane, błędy usunięte.

Akumlator naładowany, przekręcam kluczyk a tu stuknięcie i nic.... :(

Silniki nie odpala i nie kręci. :( Rozrusznik raczej działa, bo słychać jak udeża ale nie rusza silnikiem. Tak jakby nie miał siły lub coś blokowało.

Od okolo 5 tys km sporadycznie pojawiały sie błedy kolektorów, engine check czasami wyskakiwał ale gasł. Auto nie traciło mocy żadnych widocznych skutków ubocznych.


Zamieszczam liste błędów z silnika przed próba odpalenia.

Czy widoczne błedy mogą powodowac to że silnik wogóle nie rusza ?

Jesli ktoś ma jakikolwiek pomysł to prosze piszcie, trochę jestem załamany :( wyglądało na to że autu nic groźnego się nie stało a tu taki numer .


VCID: 2149030FF83C3116BBD-8074
8 Faults Found:

012696 - Control Circuit for Intake Manifold Runner (Bank1)
P3198 - 002 - Implausible Signal - Intermittent


004120 - Intake Manifold Runner (Bank 2)
P1018 - 001 - Lower limit not reached - Intermittent


012697 - Control Circuit for Intake Manifold Runner (Bank2)
P3199 - 002 - Implausible Signal - Intermittent

Duty Cycle: 20.5 %

000260 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0104 - 001 - Intermittent


012597 - Intake Manifold Runner Control
P3135 - 001 - Lower Stop not Reached - Intermittent


005445 - Throttle Valve Controller
P1545 - 002 - Malfunction - Intermittent


008200 - Intake Manifold Flap; Bank 1
P2008 - 001 - Electrical Malfunction - Intermittent


008209 - Intake Manifold Flap; Bank 2
P2011 - 001 - Electrical Malfunction - Intermittent

: 21 gru 2014, 10:59
autor: bad.boy6
Nie jestem mechanikiem, ale z własnego doświadczenia mogę doradzić sprawdzenie tzn wyłącznika bezpieczeństwa. u mnie wystarczyło go wcisnąć, auto od razu odpaliło. A po kolizji miałem to samo, auto zgasło. Różnie go nazywają czujnik wypadkowy, wyłącznik wstrząsowy. Sprawdź to. Pozdrawiam.

: 23 gru 2014, 02:42
autor: Mikołaj
Dzieki kolego za sugestię, ale gdzie mam szukac tego wyłącznika ? Pierwszy raz om nim słyszę.

A czy widoczne błedy moga byc przyczyna takiego zachowania ? Czy silnik raczej powinien odpalić pomimo tych błedów ?

[ Dodano: 2014-12-23, 02:42 ]
Przyczyna juz znana :) Przeskoczył rozrząd.

Jeszcze nie wiem czy tylko przeskoczył i nie odpala czy przeskoczył i narobił duzego bałaganu. Wszystko się niedługo okaże. Niestety będzie zabawa.

Pytanie czy lepiej regenerować ten co jest czy kupic inny i wymiana <co?>

: 23 gru 2014, 08:28
autor: Mazdomania
Mikołaj pisze:Pytanie czy lepiej regenerować ten co jest czy kupic inny i wymiana
Jeśli zdecydujesz się na zakup to będzie kupowanie kota w worku, jak wyremontujesz to będziesz wiedział co masz i czym jeździsz- takie moje zdanie <okok>