Strona 1 z 2

[ BMK 3.0 224 KM] Wtryskiwacze 3.0 TDI czy już wymieniać ora

: 19 lis 2014, 13:45
autor: PiotrekJ85
Witam,

Na wstępie pragnę powitać i pozdrowić wszystkich forumowiczów oraz użytkowników Audiczek A6. Jestem nowym użytkownikiem i myślę że będę często odwiedzał to forum, zarówno jako poszukujący rozwiązania problemów jak i udzielający w miarę wiedzy i możliwości pomocy.

Od niedawna stałem się właścicielem A6 C6 3.0 TDI o silniku BMK, tego że tak powiem przez wielu uważanego za najbardziej "problematycznego" :) przebieg auta udokumentowany przez serwis 194000 km. Autko przeskanowałem vagiem, mam kilka błędów które chciałbym rozwiązać liczę na Waszą drodzy forumowicze pomoc. Na pierwszy rzut proszę o opinię, czy wtryski już należałoby wymienić (czytałem na forum dużo o tym), ale proszę o indywidualną interpretację, czy jeszcze można na nich polatać około roku i czy jeśli wleję uszlachetniacz typu Liqui Moly czy poprawią się ich parametry:

Kanał 13 -0,05 mg/H
-0,42 mg/H
0,00 mg/H
Kanał 14 -0,52 mg/H
0,71 mg/H
0,38 mg/H

Kanał 72 -34 ms / -10 ms / -4 ms

Kanał 73 -8 ms / 0 ms / -6 ms

Kanał 74 -36 ms / -8 ms / -6 ms

Kanał 75 -24 ms / -4 ms / 0 ms

Kanał 76 -40 ms / -12 ms / -2 ms

Kanał 77 -22 ms / -2 ms / 0 ms

Dodatkowo mam następujące błędy:
W silniku błąd P1653

W skrzyni biegów 18289 P1881 Data bus powertrain missing message from acceleration request / Zasilanie
18258 Przesył magistrali danych - brak informacji z silnika / Zasilanie

Oraz od układu ABS/ESP 1314 Szyna danych CAN sterownik silnika ECM Zwarcie obwodu do innego zaworu
2083 Message for Delay Request otwarty obwód

Bardzo proszę o opinie i pomoc w powyższych kwestiach. Dodam że auto jest po chiptuningu wykonanym przez poprzedniego właściciela.

: 19 lis 2014, 15:21
autor: cbartek
Co do wtrysków to kolego radze szybciutko je wymieniać. Niestety leja i to mocno. Żaden płyn nie pomoże. Pomógłby gdyby były wartości w +.

Moja rada szybko wymieniać. Wiele błędów jest przez wtryski. Dymienie, poziom oleju, zacinanie przy odpalaniu.
Przerabiałem to i wielu kolegów z forum potwierdzi żę nie ma innej rady jak wymiana.
Pozdrawiam
P.S. A silniczek jest fajny :)

: 19 lis 2014, 18:20
autor: PiotrekJ85
Czyli czeka mnie wymiana :( czy da radę przy takich wartościach przejeździć do wiosny czy wymiana jest już konieczna w tej chwili? Nie jeżdżę dużo (około 1500 km miesięcznie). Ile orientacyjnie może kosztować taka "przyjemność"? Jakie wtryski tzn. o jakim oznaczeniu szukać? A czy przez wtryski może występować falowanie obrotów podczas hamowania silnikiem? Obroty falują poniżej 1600 obr/min, są wahania ~200-400 obr/min

: 19 lis 2014, 18:24
autor: kamil666
Kolego jak leją wtryski to lepiej czym prędzej je wymienić.
Jazda na lejących to tykająca bomba...
Falowania mogą być spowodowane lejącymi wtryskami, ale to nie musi być jedyna i na 100% ta przyczyna.

: 19 lis 2014, 19:46
autor: bosniak_sg
Wg mnie do wymiany na wczoraj, w ogóle przy takich wartosciach to sprawdziłbym jeszcze kompresje w trakcie wymiany, bo juz długo muszą lać.

: 19 lis 2014, 20:27
autor: daniel1997
PiotrekJ85, jedynym wiarygodnym sposobem jest wymontowanie wtrysków i oddanie do sprawdzenia.Robienie tego VCDS to wróżenie z fusów za sprawdzenie biorą 400 zł znam dobrego mechanika od audi jak coś to pisz na PW dam ci namiar <okok>
Gościu robi łańcuchy i zajmuje się wtryskami.

: 19 lis 2014, 20:31
autor: PiotrekJ85
Czyli wymiana, a jaki orientacyjny koszt i jakie wtryski? Czy może już ktoś zajmuje się ich regeneracją? Czy coś jeszcze się wymienia przy wtryskach czy tylko wtryski? Słyszałem że od razu lepiej olej też wymienić czy niekoniecznie?

: 19 lis 2014, 20:35
autor: bosniak_sg
W pierwszym poscie piszesz ze dużo o tym czytaleś, a teraz zadaes pytanie jakbys spadł z księżyca? To co czytales? Wiesz na ogół jesteśmy pomocni, ale lenistwo i ignoranctwo powinno sie tępić.

[ Dodano: 2014-11-19, 20:35 ]
viewtopic.php?t=15262

: 19 lis 2014, 21:30
autor: kamil666
Przy tak lejących wtryskach ropa mogła dostawać się do oleju silnikowego - więc wymiana oleju ja bym się nie zastanawiał. Koszt ok. 7 tysięcy, a wszystko masz w stosownym temacie.
Nikt tego nie regeneruje.

: 19 lis 2014, 22:22
autor: Hipo
nie regeneruje się tych wtrysków koszt za same wtryskiwacze po maksymalnych zniżkach ok 6300 + wymiana + kodowanie razem ok 7000zł
niestety przerabiałem w dwóch A6 BMK
w pierwszym doszło do tego, że z racji rozrzedzonego oleju zatarło wałek rozrządu itp... poczytaj w poście, jak wyżej koledzy wskazali - opisałem całą sytuację. nie bagatelizuj tego problemu.

: 19 lis 2014, 23:52
autor: PiotrekJ85
To już wszystko jasne, będę brał się za wtryski, dzięki za pomoc, a czy u kogoś przy lejących wtryskach występowało falowanie obrotów podczas hamowania silnikiem poniżej 1600 obr o około 200-400? Czy to już nie będzie wina wtrysków tylko sprzęgła hydrokinetycznego?

: 20 lis 2014, 07:56
autor: bosniak_sg
To w końcu przy 1600 czy 1200-1400 obr? Mi falowalo ale na postoju na wolnych obrotach i delikatnie trzeslo silnikiem w tym przedziale obrotowym tak jakby równo nie palił na wszystkie cylindry ale jak wywaliłem DPF to jak reka objął.

: 20 lis 2014, 09:15
autor: Auris1986
PiotrekJ85, Szukaj wtrysków z oznaczeniem literami BD są przeznaczone do sil. 3,0 tdi i trwalsze od innych <okok>

: 20 lis 2014, 20:06
autor: krispl
Ewentualnie znajdź dobre używki z końcówką BD. Widziałem że można kupić już za 500 zł po sprawdzeniu na maszynie probierczej z gwarancją rozruchową. Montujesz robisz test, nie dymi, korekcje dobre to zostawiasz ;)

: 20 lis 2014, 20:17
autor: PiotrekJ85
Będę szukał właśnie tych z końcówką BD, zresztą jutro zajrzę i zobaczę jakie aktualnie są założone bo jestem ciekaw. A jeśli chodzi o obroty to falują w przedziale 200-400 obrotów między 1000-1400 obr/min podczas hamowania silnikiem, ale budą nie trzęsie ani nic z tych rzeczy i chciałbym wiedzieć czy ktoś przy uwalonych wtryskach też miał ten objaw czy raczej przyczyną tych falowań będzie sprzęgło.