[A6 C6] 3.0 TDI, BMK w Q. EGR Problem. Błąd nr 16785
: 20 lis 2014, 20:12
Witam ponownie.
Mam problem z układem EGR w w/w aucie. Podczas jazdy czasami (nie zawsze) zapala się CHECK, po podpięciu kompa wyskakuje tylko (albo i aż) jeden jedyny błąd 16785. Więc wziąłem się do roboty. Przepustnica, kolektory, duże aluminiowe kolanko itp. Wszystko zdemontowane, wyskrobane, wymyte naftą itp. Klapy kolektorów wyjęte, również wyczyszczone itp. Metalowy "grzybek" EGR'a odkręcony, chyba sprawny, bo po zatkaniu palcem wlotu powietrza podciśnienia klapka się nie zamyka. Zostało mi jeszcze odkręcenie tej "jednostki" EGR, która przykręcona jest do chłodniczki spalin-nie mam pojęcia jak to ruszyć, śruby luźne (6szt.) a to dalej sztywne. Te węże chłodniczki tak trzymają? Ta jednostka EGR jest jakby okopcona, blaszana osłona turbiny jest okopcona z jednej str od zewnątrz, właśnie od str tej jednostki EGR. Wie ktoś może skąd tam te spaliny? Coś w ciemno wymienić? Owe, duże aluminiowe kolanko było (wg mnie) przytkane sadzą, i już się cieszyłem, że wszystko wyczyszczę i składam, a potem dostrzegłem okopcone elementy
.
Ma ktoś jakieś pomysły? Dziękuję.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-11-18, 18:06 ]
Proszę o jakieś porady.
[ Dodano: 2014-11-20, 20:12 ]
Osłona nie leży idealnie na swoim miejscu, została tylko przyłożona do zdjęcia. Ten ciemniejszy obszar z boku to właśnie to okopcone miejsce..
Mam problem z układem EGR w w/w aucie. Podczas jazdy czasami (nie zawsze) zapala się CHECK, po podpięciu kompa wyskakuje tylko (albo i aż) jeden jedyny błąd 16785. Więc wziąłem się do roboty. Przepustnica, kolektory, duże aluminiowe kolanko itp. Wszystko zdemontowane, wyskrobane, wymyte naftą itp. Klapy kolektorów wyjęte, również wyczyszczone itp. Metalowy "grzybek" EGR'a odkręcony, chyba sprawny, bo po zatkaniu palcem wlotu powietrza podciśnienia klapka się nie zamyka. Zostało mi jeszcze odkręcenie tej "jednostki" EGR, która przykręcona jest do chłodniczki spalin-nie mam pojęcia jak to ruszyć, śruby luźne (6szt.) a to dalej sztywne. Te węże chłodniczki tak trzymają? Ta jednostka EGR jest jakby okopcona, blaszana osłona turbiny jest okopcona z jednej str od zewnątrz, właśnie od str tej jednostki EGR. Wie ktoś może skąd tam te spaliny? Coś w ciemno wymienić? Owe, duże aluminiowe kolanko było (wg mnie) przytkane sadzą, i już się cieszyłem, że wszystko wyczyszczę i składam, a potem dostrzegłem okopcone elementy

Ma ktoś jakieś pomysły? Dziękuję.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-11-18, 18:06 ]
Proszę o jakieś porady.
[ Dodano: 2014-11-20, 20:12 ]
Osłona nie leży idealnie na swoim miejscu, została tylko przyłożona do zdjęcia. Ten ciemniejszy obszar z boku to właśnie to okopcone miejsce..