Strona 1 z 1
[ BLB 2.0 140 KM] prosba o pomoc A6C6
: 26 paź 2014, 19:22
autor: paolo39
Witam czy ktoś mi może pomóc jak sprawdzić czy w samochodzie uszkodzony został zawór EGR / 03g131501B/ czy przepustnica /03g128063 c-V110/ , myślę ż e jedno z nich jest sprawne i nie chciałbym kupić przez pomyłkę czegoś innego , po wyłączeniu silnika słychać w okolicach EGR -u że jakiś zawór działa , lecz nie wiem który proszę o rade
: 29 paź 2014, 08:24
autor: marski24
EGR sprawdzisz VCDS (Vagiem) albo jak go zdemontujesz. Silnik klapy sprawdzisz następująco:
Zdejmij waż, który dochodzi do klapy z interculera. Podłóż sobie lusterko i obserwuj klapę. Ktoś w tym czasie niech włączy zapłon. ale bez uruchamiania silnika. W tym momencie robiony jest test klapy. Na pewno to zauważysz. Jeśli się nie rusza, to poległa. pozdro!
: 30 paź 2014, 19:28
autor: paolo39
witam cie marski 24 tak jak powiedziałeś odłaczyłem rurę od interkulera i przy pomocy lusterka zajrzałem do środka i klapka po włączeniu zapłonu stoi w pozycji otwartej nic sie nie dzieje , jednakże po 3 razie po wyłączeniu zapłonu na chwile sie przymnknęła i wróciła do pozycji otwartej tak że chyba ten zawór a nie egr jest uszkodzony, ale powiedz mi jak po wymontowaniu egr sprawdzic czy on działa pozdrawiam
: 31 paź 2014, 10:05
autor: marski24
Po wymontowaniu sprawdzisz jego stan techniczny (wizualnie) Jeśli chcesz sprawdzić pod względem elektrycznym, możesz podać napięcie na dwa piny (kostka) i zobaczyć reakcje silniczka. Teraz jestem w pracy i nie pamiętam, które dokładnie są te piny. Jeśli masz omomierz to sam dojdziesz. Dwa z tych pinów są od czujnika Halla, który przekazuje informację dla sterownika o położeniu egr-a. Jeśli będziesz miał z tym problem, to napisz. Postaram się pomóc!
[ Dodano: 2014-10-31, 10:05 ]
Jeśli masz uszkodzoną klapę gaszącą (lub jej silniczek) to musi Ci nieźle szarpnąć silnikiem w momencie zgaszenia. Czy tak jest?
: 31 paź 2014, 15:43
autor: paolo39
witam kolego no właśnie nie szarpie mi silnikiem , gaśnie normalnie , a omomierza nie mam i nie sprawdzę tego egr -a , w tym momencie skłaniam sie do tego ż e to jednak egr a nie ta klapa gasząca , ja już dwukrotnie wymontowałem cały ten egr , to parę minut pracy , ale jak możesz mi pomóc w diagnozie to z góry dzięki pozdro
: 01 lis 2014, 14:33
autor: marski24
: 02 lis 2014, 12:58
autor: paolo39
witaj marski 24 tak jak napisałeś zrobiłem przed chwila test egr i po podłączeniu napięcia zawór tzn. ten grzybek gładko sie zamyka i otwiera po podłączeniu prądu do klapy gaszącej widać że ona lekko drga ale poza tym nic sie nie dzieje , tak że wynika że to padłą klapa gasząca , bedę jej szukał na alegro i pewnie kupie , powiedz mi tylko czy kontrolka z silniczkiem to sama zgasnie jak podłaącze inna klapke gaszącą czy trzeba kompa pozdro
[ Dodano: 2014-11-02, 12:58 ]
powiedz mi jeszcze czy wazny jest przy numerze przepustnicy na koncu symbol v110, bo widze ze sa rózne symbole na koncu v120, v110 numer częsci jest ten sam 03G128063C v110
: 02 lis 2014, 15:55
autor: marski24
Żeby zgasić kontrolkę musisz wykasować błąd. Tutaj tylko komputer albo taki mały skanerek. Tzn. być może ona i zgaśnie po kilku uruchomieniach ze sprawną klapą gaszącą ale błąd będzie zarejestrowany. W tym drugim temacie raczej ci nie pomogę. Sprzedawca, który się trudni handlem takimi rzeczami będzie chyba bardziej w temacie. Daj znać jak i co...
Aha... klapa gasząca powinna się uruchamiać po każdym włączeniu zapłonu a nie co trzeci raz

Jest to test wykonywany przez sterownik. Tak więc jeśli piszesz, że klapa ma swoje humory... to raczej jednak klapa. A nie wiesz jaki błąd jest zarejestrowany?
pozdro
: 06 lis 2014, 18:35
autor: paolo39
witaj marski 24 dopiero dzis przyszedł mi zawór do egr -taki sam, zamontowałem , widzę ze chodzi po przekręceniu kluczyka, a po wykasowaniu błedu u elektronika dalej to samo do 2300 słaby , strasznie dymi na czarno , dopiero po 2300 chodzi normalnie juz nie wiem co mam zrobic turbo zrobione, przewody posprawdzane a dalej to samo, nawet po zaslepieniu egr juz nie dymi na czarno ale dalej bardzo słaby , elektronikowi dalej po zmianie wyszedł bład egr-a czy cos doradzisz pozdro
: 07 lis 2014, 12:40
autor: marski24
Ale pisałeś,że egr chodzi gładko, bez problemu, że to klapa gasząca się przycina i ją miałeś wymienić. A jaki konkretnie błąd wywala komputer?
: 07 lis 2014, 16:17
autor: paolo39
witam tak jak pisałem po podpięciu zasilania klapaka egr chodzi gładko a najciekawsze jest to że po wykasowaniu błędu w tej chwili nic nie wywala , pisze na komputerze ze brak błędów silnik chodzi , wszystko działa ale tak jak pisałem ten wóz nie chodzi
: 08 lis 2014, 08:51
autor: marski24
A logi dynamiczne jesteś w stanie zrobić? Układ dolotowy masz szczelny? Pisałeś coś o zrobionej turbinie. Co jej dolegało?