Strona 1 z 1

[ BLB 2.0 140 KM] prosba o pomoc A6C6

: 26 paź 2014, 19:22
autor: paolo39
Witam czy ktoś mi może pomóc jak sprawdzić czy w samochodzie uszkodzony został zawór EGR / 03g131501B/ czy przepustnica /03g128063 c-V110/ , myślę ż e jedno z nich jest sprawne i nie chciałbym kupić przez pomyłkę czegoś innego , po wyłączeniu silnika słychać w okolicach EGR -u że jakiś zawór działa , lecz nie wiem który proszę o rade

: 29 paź 2014, 08:24
autor: marski24
EGR sprawdzisz VCDS (Vagiem) albo jak go zdemontujesz. Silnik klapy sprawdzisz następująco:
Zdejmij waż, który dochodzi do klapy z interculera. Podłóż sobie lusterko i obserwuj klapę. Ktoś w tym czasie niech włączy zapłon. ale bez uruchamiania silnika. W tym momencie robiony jest test klapy. Na pewno to zauważysz. Jeśli się nie rusza, to poległa. pozdro!

: 30 paź 2014, 19:28
autor: paolo39
witam cie marski 24 tak jak powiedziałeś odłaczyłem rurę od interkulera i przy pomocy lusterka zajrzałem do środka i klapka po włączeniu zapłonu stoi w pozycji otwartej nic sie nie dzieje , jednakże po 3 razie po wyłączeniu zapłonu na chwile sie przymnknęła i wróciła do pozycji otwartej tak że chyba ten zawór a nie egr jest uszkodzony, ale powiedz mi jak po wymontowaniu egr sprawdzic czy on działa pozdrawiam

: 31 paź 2014, 10:05
autor: marski24
Po wymontowaniu sprawdzisz jego stan techniczny (wizualnie) Jeśli chcesz sprawdzić pod względem elektrycznym, możesz podać napięcie na dwa piny (kostka) i zobaczyć reakcje silniczka. Teraz jestem w pracy i nie pamiętam, które dokładnie są te piny. Jeśli masz omomierz to sam dojdziesz. Dwa z tych pinów są od czujnika Halla, który przekazuje informację dla sterownika o położeniu egr-a. Jeśli będziesz miał z tym problem, to napisz. Postaram się pomóc!

[ Dodano: 2014-10-31, 10:05 ]
Jeśli masz uszkodzoną klapę gaszącą (lub jej silniczek) to musi Ci nieźle szarpnąć silnikiem w momencie zgaszenia. Czy tak jest?

: 31 paź 2014, 15:43
autor: paolo39
witam kolego no właśnie nie szarpie mi silnikiem , gaśnie normalnie , a omomierza nie mam i nie sprawdzę tego egr -a , w tym momencie skłaniam sie do tego ż e to jednak egr a nie ta klapa gasząca , ja już dwukrotnie wymontowałem cały ten egr , to parę minut pracy , ale jak możesz mi pomóc w diagnozie to z góry dzięki pozdro

: 01 lis 2014, 14:33
autor: marski24
Jak go już zdemontujesz, to podaj napięcie 12v na styki 3, 5 Na piątkę podaj plus na 3 podaj masę. Jak silniczek jest sprawny i zębatki wszystkie :) to grzybek (strzałka) powinien się otwierać bez żadnych zacięć. Podawaj napięcie do momentu jak się otworzy. Nie trzymaj go tam za długo bo się może za bardzo podgrzać. Daj znać jak ci wypadł test!
pozdro <brawo> Obrazek Obrazek

: 02 lis 2014, 12:58
autor: paolo39
witaj marski 24 tak jak napisałeś zrobiłem przed chwila test egr i po podłączeniu napięcia zawór tzn. ten grzybek gładko sie zamyka i otwiera po podłączeniu prądu do klapy gaszącej widać że ona lekko drga ale poza tym nic sie nie dzieje , tak że wynika że to padłą klapa gasząca , bedę jej szukał na alegro i pewnie kupie , powiedz mi tylko czy kontrolka z silniczkiem to sama zgasnie jak podłaącze inna klapke gaszącą czy trzeba kompa pozdro

[ Dodano: 2014-11-02, 12:58 ]
powiedz mi jeszcze czy wazny jest przy numerze przepustnicy na koncu symbol v110, bo widze ze sa rózne symbole na koncu v120, v110 numer częsci jest ten sam 03G128063C v110

: 02 lis 2014, 15:55
autor: marski24
Żeby zgasić kontrolkę musisz wykasować błąd. Tutaj tylko komputer albo taki mały skanerek. Tzn. być może ona i zgaśnie po kilku uruchomieniach ze sprawną klapą gaszącą ale błąd będzie zarejestrowany. W tym drugim temacie raczej ci nie pomogę. Sprzedawca, który się trudni handlem takimi rzeczami będzie chyba bardziej w temacie. Daj znać jak i co...
Aha... klapa gasząca powinna się uruchamiać po każdym włączeniu zapłonu a nie co trzeci raz <lol> Jest to test wykonywany przez sterownik. Tak więc jeśli piszesz, że klapa ma swoje humory... to raczej jednak klapa. A nie wiesz jaki błąd jest zarejestrowany?
pozdro

: 06 lis 2014, 18:35
autor: paolo39
witaj marski 24 dopiero dzis przyszedł mi zawór do egr -taki sam, zamontowałem , widzę ze chodzi po przekręceniu kluczyka, a po wykasowaniu błedu u elektronika dalej to samo do 2300 słaby , strasznie dymi na czarno , dopiero po 2300 chodzi normalnie juz nie wiem co mam zrobic turbo zrobione, przewody posprawdzane a dalej to samo, nawet po zaslepieniu egr juz nie dymi na czarno ale dalej bardzo słaby , elektronikowi dalej po zmianie wyszedł bład egr-a czy cos doradzisz pozdro

: 07 lis 2014, 12:40
autor: marski24
Ale pisałeś,że egr chodzi gładko, bez problemu, że to klapa gasząca się przycina i ją miałeś wymienić. A jaki konkretnie błąd wywala komputer?

: 07 lis 2014, 16:17
autor: paolo39
witam tak jak pisałem po podpięciu zasilania klapaka egr chodzi gładko a najciekawsze jest to że po wykasowaniu błędu w tej chwili nic nie wywala , pisze na komputerze ze brak błędów silnik chodzi , wszystko działa ale tak jak pisałem ten wóz nie chodzi

: 08 lis 2014, 08:51
autor: marski24
A logi dynamiczne jesteś w stanie zrobić? Układ dolotowy masz szczelny? Pisałeś coś o zrobionej turbinie. Co jej dolegało?