Witam, przeszukałem chyba cale forum i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Tzn jak wymieniacie filtr paliwa? Ja wymieniłem poprostu sam filtr, bez odpowietrzania. Chyba 5 razy przekręciłem stacyjkę bez odpalania samochodu. Odpalilem. Samochód zgasł dwa razy a później juz bylo ok, z tego co sie dowiadywalem to dużo osób wlasnie tak robi..
: 20 paź 2014, 16:20
autor: RadarVR6
wg elsy
"Samochody z kodem literowym silnika CAGB, CAHA, CANA, CANB, CANC, CAND, CDYA, CDYB, CDYC:
Ostrożnie!
Niebezpieczeństwo zniszczenia pompy wysokiego ciśnienia na skutek pracy "na sucho".
Jeżeli wymieniony zostanie filtr paliwa, przewody paliwa lub dodatkowa pompa paliwa -V393-, to przed pierwszym uruchomieniem silnika należy odpowietrzyć układ paliwowy.
-
Odpowietrzyć układ paliwowy →Gr.napraw23.
Aby uniknąć pracy "na sucho" pompy wysokiego ciśnienia paliwa i aby szybko uruchomić silnik po wymianie części, należy zwrócić uwagę na następujące punkty:
Jeśli podzespoły/elementy układu paliwowego między zbiornikiem paliwa a pompą wysokiego ciśnienia paliwa zostaną wymontowane lub wymienione, w celu odpowietrzenia układu paliwowego należy wykonać nastawy podstawowe „kanał 35”.
Jeśli wymontowywana lub wymieniana jest dodatkowa pompa paliwa, przewód paliwa (między zbiornikiem paliwa a pompą wysokiego ciśnienia paliwa) lub filtr paliwa, przed pierwszym uruchomieniem silnika należy wykonać nastawy podstawowe „kanał 35”»1 raz«.
Jeśli wymontowywana lub wymieniana jest pompa wysokiego ciśnienia paliwa, przed pierwszym uruchomieniem silnika należy wykonać nastawy podstawowe „kanał 35”»3 razy«."
Ja wymieniałem filtr paliwa to odpowietrzali mi wg elsy i auto zapaliło jak zawsze normalnie, nie było dłuższego kręcenia czy gaśnięcia.
: 21 paź 2014, 22:17
autor: niebieski8006
Jak wczoraj wymieniałem olej i filtry to też odpowietrzałem.
: 21 paź 2014, 22:18
autor: radziu86
Tutaj masz jak wymienić filtr paliwa
: 21 paź 2014, 22:18
autor: daniel1997
ale dotyczy to tylko silników liftowych o kodzie czteroliterowym
: 21 paź 2014, 22:32
autor: marek85
Przyznaję ze popełniłem błąd ze nie zalalem tego filtra, ale chyba nic poważnego sie nie stalo jak myślicie? Samochód dwa razy zgasł i po 3 sek odpalil i silnik pracuje normalnie..
: 21 paź 2014, 22:38
autor: RadarVR6
marek85, Ty nie możesz zalać filtra bo jak ? wiesz w który króciec lać? a poza tym byłoby wyjątkowo nie wygodnie, najlepiej odpowietrzać za pomocą VCDS/VAS.
skoro auto jeździ to chyba nic się nie stało.
: 21 paź 2014, 22:40
autor: marek85
Jedyne odpowietrzenie jakie zrobiłem to przekrecilem i wylaczylem zaplon kilka razy..
: 22 paź 2014, 04:25
autor: camelllcamelll
marek85 pisze:Jedyne odpowietrzenie jakie zrobiłem to przekrecilem i wylaczylem zaplon kilka razy
W ten sposób można świece wykończyć
: 22 paź 2014, 04:45
autor: sebolno1
camelllcamelll pisze:
marek85 pisze:Jedyne odpowietrzenie jakie zrobiłem to przekrecilem i wylaczylem zaplon kilka razy
W ten sposób można świece wykończyć
Nic im nie bedzie po kilku razach...
Najprosciej jest zalac filtr jak juz wyzej wspomniano. A w ktory krociec lac to chyba najmniejszy problem W Twoim przypadku jak chodzi to wszystko ok. Nie stresuj sie niepotrzebnie.
: 22 paź 2014, 16:22
autor: arczi0044
RadarVR6 pisze:marek85, Ty nie możesz zalać filtra bo jak ? wiesz w który króciec lać? a poza tym byłoby wyjątkowo nie wygodnie, najlepiej odpowietrzać za pomocą VCDS/VAS.
skoro auto jeździ to chyba nic się nie stało.
zalanie filtra paliwem to podstawa przy wymianie, a leje się w ten króciec do którego podpinasz wężyk zasilający ze zbiornika.
: 22 paź 2014, 16:32
autor: marek85
Nastepnym razem zaleje, ale na pewno pusty nie byl bo pompka pracowala przy każdym przekręceniu kluczyka
: 22 paź 2014, 17:16
autor: ringel
Ja nie zalałem filtra ropką, bo nie miałem warunków. Za to przekręciłem zapłon kilka razy, odpaliłem auto i nie zgasło, nawet obroty nie falowały. Ja myśle, że bardziej pompie będzie szkodzić częsta jazda z małą ilością paliwa w baku, czy gówniane paliwo niż zabieg wymiany filtra bez jego napełnienia.
: 23 paź 2014, 09:56
autor: krysti
ringel pisze:Ja nie zalałem filtra ropką, bo nie miałem warunków. Za to przekręciłem zapłon kilka razy, odpaliłem auto i nie zgasło, nawet obroty nie falowały. Ja myśle, że bardziej pompie będzie szkodzić częsta jazda z małą ilością paliwa w baku, czy gówniane paliwo niż zabieg wymiany filtra bez jego napełnienia.
W nowszych autach chodzi nie zalewa się filtra paliwa ręcznie tylko vagiem.
Układ jest bardzo czuły na syf - wiec lepiej nie lać do filtra paliwa tylko zamontować pusty filtr i zalać go vagiem - wtedy paliwo na pompę idzie przefiltrowane.
Pompa paliwa musi pracować z jedną minutę przed odpaleniem, pompa wysokiego ciśnienia nie może pracować na sucho, cały układ musi się odpowietrzyć.
Filtr paliwa
: 23 maja 2016, 17:05
autor: haribo.pl
Jeśli chodzi o filtr i którędy wlewa się ropa ,to są na filtrze narysowane szczałki którędy sie wlewa i któredy wylewa.Ja u siebie normalnie zakładam pusty filtr 3 razy kręci motorem i za 4 zapala i chodzi bez problemu.