Strona 1 z 6

[3.0 tdi CDYA] Pompa wysokiego ciśnienia zatarta - co dalej

: 13 paź 2014, 22:34
autor: krysti
Witam.
Dzisiaj podczas jazdy auto mi zgasło, zapaliła sie kontrola świec żarowych, auto odpaliłem i jakoś dojechałem do garażu około kilometra.
Po podpięcie kompa katastrofa


Po zdemontowaniu czujnika ciśnienia na pompie załamka całkowita


Panowie jak ugryźć teraz ten problem, wiadomo pompa do wymiany ale co dalej?
Wtryski też do wymiany ??
Silnik CDYA 3.0 tdi

: 14 paź 2014, 08:55
autor: marek85
Kurde masakra, pierwszy raz słyszę o czymś takim w silniku po lifcie, teź mam taki silnik i szczerze to przeraził mnie ten post. Niestety ale moim zdaniem masz caly układ do wymiany, pompa .+ wtrysku, masakra a ponoc miały to byc silniki z usuniętymi wadami..

: 14 paź 2014, 10:27
autor: krysti
Też jestem mega zdziwiony, co ciekawe trzy lata temu była wymieniana pompa wysokiego ciśnienia wraz z przewodami paliwowymi w ASO. Aż nie chcę mi się wierzyć że tak szybko padła.
Paliwo leję cały czas na statoil.
Jutro auto wstawiam do mechanika i zobaczymy co z tego wyniknie, ale biorę najgorsze scenariusz pompa plus wtryski :|

: 14 paź 2014, 11:20
autor: 0x4B25A
Być może zbyt suche paliwo... :|

: 14 paź 2014, 11:23
autor: marek85
a przebieg masz sprawdzony?

: 14 paź 2014, 19:09
autor: krysti
marek85 pisze:a przebieg masz sprawdzony?
Raczej tak.
Jutro auto do mechanika daję i zobaczymy co dalej.
Najchętniej to bym wysłał pompę i wtryski do sprawdzenia w Bosch service Gładysek.

: 14 paź 2014, 19:44
autor: Laser
Wczoraj był trzynasty. można jemu na garba to wrzucić.

Ale takiego czegoś to jeszcze nie widziałem

: 14 paź 2014, 20:07
autor: Auris1986
krysti, Podaj co Ci powiedział mechanior :|

: 14 paź 2014, 21:10
autor: RadarVR6
a co ile wymieniałeś filtr paliwa, sprawdź przy okazji ten element, może tutaj jest przyczyna.

: 14 paź 2014, 21:43
autor: krysti
RadarVR6 pisze:a co ile wymieniałeś filtr paliwa, sprawdź przy okazji ten element, może tutaj jest przyczyna.
Filtr wymieniam co 30 tyś.
Ok powiem co i jak.

: 17 paź 2014, 09:02
autor: marek85
I jak się sytuacja rozwinęła? Wiadomo juz coś więcej?

: 17 paź 2014, 19:35
autor: krysti
marek85 pisze:I jak się sytuacja rozwinęła? Wiadomo juz coś więcej?
Sytuacja wygląda następująco:
do wymiany cały układ paliwowy.
Mechanik powiedział że pompa jest zajechana i jest coś nie tak z wtryskami.
Wsadził drugą pompę używkę i auto dalej coś nie tak chodziło.
Chciał mi wymienić w aucie: druga pompę wysokiego ciśnienia, listwy common rail i wtryski, cały zestaw za 3200 plus robota.
Nie chciałem pakować używanych wtrysków wiec kupiłem nowe.
Na starych korekcje były sporo no plusie i auto miało delikatne drgania na luzie.
Sprawa stanęła na tym że w poniedziałek ma wszystko składać tzn. nowe moje wtryski i jego pompa, listwy i filtr.
Nie wiem czy dobrze robię, trochę się boje czy druga pompa nie zabije mi nowych wtrysków.
Na necie takie coś wyczytałem:
http://www.commonrailforum.pl/pompa-cp4 ... t1595.html

: 17 paź 2014, 20:00
autor: marek85
Współczuję wydatków. Powiem tyle ze im więcej czytam to forum to coraz bardziej boje się jezdzic moim autem... Chyba lepiej zyc w niewiedzy niż jezdzic samochodem z ciągłymi myślami "kiedy tylko cos pierd....." albo "co będzie następne". :(

: 18 paź 2014, 21:12
autor: RadarVR6
Ostatnio byłem na serwisie audi w kce i stała tam też taka z zatartą pompą, ale jeszcze nie wiedzieli co jest przyczyną. A z drugiej strony rozmawiałem z gościem to mówił, że rekordzista ma 460kkm bez większych napraw. Mowa cały czas o 3.0tdi po lifcie.

: 18 paź 2014, 22:18
autor: marek85
Ja mam nim niecałe 220 i jeżdżę naprawde mało, także jest nadzieja:p