[ BRE 2.0 140 KM] Właściwy kąt synchronizacji
: 11 paź 2014, 19:53
Witam wszystkich,
Mam pytanie odnośnie "właściwego" ustawienia kąta synchronizacji dla silnika BRE 2.0 tdi.
Oczywiście jak większość mam problemy z bujaniem silnika na wolnych obrotach. Ustawiłem kąt synchronizacji na "0" - była poprawa ale ... zacząłem eksperymentować.
Czytałem na różnych forach odnośnie doświadczenia innych o ustawieniach kąta synchronizacji. Niektórzy właściciele silników 1,9 przy ustawieniu kąta na "0" na hamowni uzyskiwali największą moc. Inni pisali że kąt od -1,7 do -1,5 jest najwłaściwszy - auto najlepiej się zbiera.
Sprawdziłem, było odczuwalnie lepiej, silnik mnie palił, ale było głośniej wewnątrz i drgania..
Sprawdziłem u kolegi Skoda Octawia silnik BKD - kąt -2,6 (orginalny nie ruszany rozrząd)
Postanowiłem przestawić kąt na +1,5 - silnik pracuje bardziej miękko, brak drgań, brak szarpnięć przy przyśpieszaniu 1800-2000 obr., jakby silnik się szybciej i lekko wkręcał na obroty ale spalanie nieco wyższe o 0,5-0,7 litra.
Mam więc pytanie - czy ktoś z was ekperymentował z kątem synchronizacji dla silnika BRE?
Czy ustawienie jak w BKD będzie również dobre dla BRE. Czy BRE lepiej "chodzą" z kątem na "-" czy na "+" i jak powinna być ta wartość. Czy "+" oznacza opóźnienie kąta (VCDS) czyli kluczem zgodnie z obrotami silnika czy odwrotnie? Czy sprawdzał ktoś ustawienia kąta z hamownią?
Mam pytanie odnośnie "właściwego" ustawienia kąta synchronizacji dla silnika BRE 2.0 tdi.
Oczywiście jak większość mam problemy z bujaniem silnika na wolnych obrotach. Ustawiłem kąt synchronizacji na "0" - była poprawa ale ... zacząłem eksperymentować.
Czytałem na różnych forach odnośnie doświadczenia innych o ustawieniach kąta synchronizacji. Niektórzy właściciele silników 1,9 przy ustawieniu kąta na "0" na hamowni uzyskiwali największą moc. Inni pisali że kąt od -1,7 do -1,5 jest najwłaściwszy - auto najlepiej się zbiera.
Sprawdziłem, było odczuwalnie lepiej, silnik mnie palił, ale było głośniej wewnątrz i drgania..
Sprawdziłem u kolegi Skoda Octawia silnik BKD - kąt -2,6 (orginalny nie ruszany rozrząd)
Postanowiłem przestawić kąt na +1,5 - silnik pracuje bardziej miękko, brak drgań, brak szarpnięć przy przyśpieszaniu 1800-2000 obr., jakby silnik się szybciej i lekko wkręcał na obroty ale spalanie nieco wyższe o 0,5-0,7 litra.
Mam więc pytanie - czy ktoś z was ekperymentował z kątem synchronizacji dla silnika BRE?
Czy ustawienie jak w BKD będzie również dobre dla BRE. Czy BRE lepiej "chodzą" z kątem na "-" czy na "+" i jak powinna być ta wartość. Czy "+" oznacza opóźnienie kąta (VCDS) czyli kluczem zgodnie z obrotami silnika czy odwrotnie? Czy sprawdzał ktoś ustawienia kąta z hamownią?