Strona 1 z 1

[ BLB 2.0 140 KM] pomoc przy naprawie audi 2005 2.0 tdi

: 08 paź 2014, 18:30
autor: paolo39
witam wszystkich , potrzebuje pomocy w moim audi 2.0 tdi 140 km blb 2005 pojazd na 1 i 2 biegu do 2500 obrotów jest słaby i dymi strasznie na czarno, powyżej 2500 jedzie normalnie i nie dymi , na komputerze wyszło ze na turbinie ma nadciśnienie a fachowiec stwierdził że na turbinie zablokował sie kierownica, turbinę naprawiłem przedwczoraj , fachowiec stwierdził ze kierownica była zapieczona , ale po tej robocie nic sie nie zmieniło , fachowiec powiedział ze oprócz turbiny uszkodzony jest chyba przepływomierz . dziś nie mając innego założyłem przepływke od passata 131 konnego 2001 rok ale po jeździe nic sie nie zmieniło , nie wiem czy musi być identyczny przepływomierz od audi na wypróbowanie również odpiąłem wtyczkę od przepływki ale nic to nie dało dalej to samo liczę na pomoc <stres> <stres> <stres>

: 08 paź 2014, 23:53
autor: tibu
przepływka musi być taka sama.
Podciśnienia i sterowanie gruszka jest ok?

jesli tak to na 95 przepływka,

: 09 paź 2014, 11:25
autor: marski24
Coś mi się wydaje, że masz uwalony grzybek EGR-a. Wymontuj go i jeśli tak jest to zaślep, ale tylko tymczasowo, dopóki nie dostaniesz nowego. Jakiś czas pośmigasz. Pozdrawiam.

: 12 paź 2014, 13:09
autor: paolo39
witam wszystkich w nawiązaniu do mojego pierwszego wpisu okazało sie ze rzeczywiście brak mocy i dymienie to wina egr po zaślepieniu go wóz chodzi , świeci sie tylko kontrolka engine , wczoraj wymontowałem egr wyczyściłem go i myślałem że będzie ok , ale nic z tego bez zaślepki na egr nie chodzi a jak zaślepię to jest niby dobrze , zastanawiam sie czy egr jest potrzebny- pewnie tak , jak zrobić by kontrolka sie nie świeciła, a ewentualnie co może by ć przyczyna ze zawór egr po wyczyszczeniu nie działa może ktoś cos podpowie pozdro

: 12 paź 2014, 14:01
autor: Cin
Jak nie masz PDF to możesz wyłączyć EGR ( tuner), jedyna wada to dłuższe nagrzewanie silnika.

Jak go demontowałeś to w jakiejś pozycji był grzybek??

: 12 paź 2014, 14:36
autor: paolo39
witam nie mam dpf a grzybek był w pozycji zamknietej jesli chodzi ci o to co wchodzi do turbiny to znaczy to co zaslepiłem a co z tym tunerem

[ Dodano: 2014-10-12, 14:36 ]
dodatkowo gdy czysiłem egr to przeglądnąłem zębatki tam gdzie sa te silniczki i wszystkie były ok , może awarii uległy te silniczki sam nie wiem

: 15 paź 2014, 08:17
autor: marski24
Zupełnie nie o to mi chodziło. Grzybek EGR jest zaraz przed kolektorem dolotowy obok klapy dławiącej. To grzybek, który przepuszcza spaliny z powrotem do komory spalania. Żeby to stwierdzić, trzeba wymontować egr-a.

Pozdrawiam