[ BMK 3.0 224 KM] Problem z doładowaniem (nastawnik turbiny?
: 22 wrz 2014, 16:09
Witam !
Drodzy użytkownicy trapi mnie następujący problem więc,
w moim audi 3.0 TDI z 2005r pojawił się problem z doładowaniem. Odpalam auto i nie idzie, ewidentnie brakuje mu doładowania - gaszę auto, odpalam ponownie i jest ok (nie zawsze ponowne odpalanie pomaga, czasem auto musi swoje odestać, bądź któreś ponowne odpalenie z rzędu dopiero pomaga). W między czasie nie pojawia się żaden błąd na FISie.
Pojechałem autem do mechanika za pierwszy razem wszystko było ok lecz jak wyjechałem tylko z warsztatu, audi znów straciło moc więc od razu bez gaszenia wróciłem, podpieliśmy się do samochodu i pojawił się błąd o ile dobrze pamiętam:
P3388 - usterka w układzie elektronicznym sterowania turbodoładowaniem.
Mechanik odpiął wtyczkę z nastanika pomierzył prądy, zapiął na nastanik i nastanik "wstał".
Jego diagnoza to:
1. problem z instalacją elektryczną ( co uznał za małoprawdopodobne )
2. uszkodzony nastawnik (regeneracja / wymiana )
3. uszkodzony sterownik silnika.
Drodzy koledzy czy ktoś z was może przerabiał już temat ? Zastanawiam się czy nie odprowadzić wieloryba do elektryka - ale nie ukrywam, że nie znam w okolicy nikogo dobrego i boję się żeby jakiś magik mi nie popierzył nic w instalacji, do ASO nie chce odprowadzać ze wzg. na to że wymienią mi pół auta (złe doświadczenia mam.. ) czy od razu kupić nowy nastawnik bądź regenerować posiadany ?
Jeśli chodzi o czujnik doładowanie to jest dobry za każdym razem podaje wartość zmierzoną doładowania z faktycznie podaną takżę tutaj mój mechanik wykluczył jego usterkę.
On stania na nastawnik a ja zwracam się z prośbą o jakieś ew. rady od was Panowie bo domyślam się, że nie ja pierwszy mam z tym problem.
Drodzy użytkownicy trapi mnie następujący problem więc,
w moim audi 3.0 TDI z 2005r pojawił się problem z doładowaniem. Odpalam auto i nie idzie, ewidentnie brakuje mu doładowania - gaszę auto, odpalam ponownie i jest ok (nie zawsze ponowne odpalanie pomaga, czasem auto musi swoje odestać, bądź któreś ponowne odpalenie z rzędu dopiero pomaga). W między czasie nie pojawia się żaden błąd na FISie.
Pojechałem autem do mechanika za pierwszy razem wszystko było ok lecz jak wyjechałem tylko z warsztatu, audi znów straciło moc więc od razu bez gaszenia wróciłem, podpieliśmy się do samochodu i pojawił się błąd o ile dobrze pamiętam:
P3388 - usterka w układzie elektronicznym sterowania turbodoładowaniem.
Mechanik odpiął wtyczkę z nastanika pomierzył prądy, zapiął na nastanik i nastanik "wstał".
Jego diagnoza to:
1. problem z instalacją elektryczną ( co uznał za małoprawdopodobne )
2. uszkodzony nastawnik (regeneracja / wymiana )
3. uszkodzony sterownik silnika.
Drodzy koledzy czy ktoś z was może przerabiał już temat ? Zastanawiam się czy nie odprowadzić wieloryba do elektryka - ale nie ukrywam, że nie znam w okolicy nikogo dobrego i boję się żeby jakiś magik mi nie popierzył nic w instalacji, do ASO nie chce odprowadzać ze wzg. na to że wymienią mi pół auta (złe doświadczenia mam.. ) czy od razu kupić nowy nastawnik bądź regenerować posiadany ?
Jeśli chodzi o czujnik doładowanie to jest dobry za każdym razem podaje wartość zmierzoną doładowania z faktycznie podaną takżę tutaj mój mechanik wykluczył jego usterkę.
On stania na nastawnik a ja zwracam się z prośbą o jakieś ew. rady od was Panowie bo domyślam się, że nie ja pierwszy mam z tym problem.