[ BMK 3.0 224 KM] Dziwny dzwiek po odpaleniu silnika
: 07 wrz 2014, 16:14
autor: Arkadiusz Cyrul
Witam, jestem nowy na tym forum, niedawno nabylem samochod szlachetnej marki Audi i niestety ostatnio wykrylem usterke dziwnego dzwieku wydobywajacego sie gdzies z okolic silnika zaraz po odpaleniu samochodu, podejrzewam kolo dwumasowe wszelkie oslony moge wykluczyc bo zostalo to sprawdzone czy ktos mial podobny problem? nizej link z filmem ten dziwny dzwiek wydobywa sie dokladnie 0:13 na filmie ktory zamiescilem, prosze o rade
nie jestem pewny czy to jest rozrzad bo dzwiek wydobywa sie dokladnie z pod samochodu a nie z przodu samochodu po za tym poprzedni wlascicel zapewnial mnie ze wymianil niedawno przed sprzedarza wtryski wszystkie i napinacze do rozrzadu przebieg obecny 140k
: 07 wrz 2014, 18:22
autor: Armiv8
No ale przeciez slychac rozrzad bez aparatu sluchowego , czego oczekujesz - jakiej odpowiedzi satysfakcjonujacej?
: 07 wrz 2014, 19:00
autor: Arkadiusz Cyrul
niekoniecznie satysfakcjonujacej tylko diagnozy/ pomocy po prostu, niestety nie znam sie na tym dorzuce do tego drganie lewarka skrzyni biegów podczas wydobywania sie tego dzwieku i falowanie obrotow w zakresie 800 rpm (delikatnie wychylanie wskazowki obrotomierza w obie strony czuc lekkie zrywy calego samochodu
: 07 wrz 2014, 19:41
autor: Laser
koło dwumasowe to raczej nie bo takowego nie posiadasz jeżeli masz tipa
drgania silnika a co za tym idzie skrzyni będą wywołane nie napiętymi łańcuchami.
Czy poprzedni właściciel też zapewnił że przebieg 140k jest prawdziwy ?
Auto z tego rocznika powinno mieć min 300k
: 07 wrz 2014, 19:51
autor: kamil666
Po odpaleniu to rozrząd, falowanie obrotów wtryski albo konwerter chyba też jest możliwy.
Co do drgań to sam nie wiem, może poduszki silnika.
A czy ten pan handlarz to powiedział że zrobił cały rozrząd i ma na to papier? Czy wierzysz tak na słowo?
Rozrząd to gruba robota i kosztuje ok 6-8 tysięcy. Mógł też wymienić np tylko 1 szt. górny napinacz za 1000 zł i nie hałasowało "przez chwilę" a teraz powraca.
: 07 wrz 2014, 19:53
autor: Arkadiusz Cyrul
tak, pokazujac mi cala ksiazke serwisowa w aso cala dokumentacje wymiany wszystkiego co bylo w nim wymieniane.. napinacze dwa gorne ( tak powiedzial) dzis juz wiem ze sa 4, wtryski miesiac przed sprzedaza wsyzstkie 6 i turbo w niemczech w 2009 roku co proponujecie koledzy? autko kupilem miesiac temu.. kupic dwa dolne napinacze wymienic i zobaczyc czy pomoze?
: 07 wrz 2014, 20:01
autor: kamil666
Żeby wymienić dolne napinacze trzeba zrzucać silnik i skrzynie. Poza napinaczami masz łańcuchy, koła zębate i listwy prowadzące.
2 górne to tylko 1/4 rozrządu wiec tyle co nic!
Na Twoim miejscu zrobiłbym komplet.
: 07 wrz 2014, 20:05
autor: Arkadiusz Cyrul
Kamil, jaka cene zaplaciles dokladnie za robote swojego rozrzadu bo z tego co widze mamy dokladnie te same motory
: 08 wrz 2014, 06:31
autor: 3.0 BMK 224KM
Arkadiusz Cyrul pisze:Kamil, jaka cene zaplaciles dokladnie za robote swojego rozrzadu bo z tego co widze mamy dokladnie te same motory
Za robotę biorą od 1 500 zł do 2 000 zł.
Pamiętaj, żeby części brać oryginalne Audi do rozrządu. I jak 2 górne napinacze były wymienione jakiś czas temu, to teraz musisz i tak wymienić cały rozrząd.
: 08 wrz 2014, 09:43
autor: Armiv8
kamil666 pisze: koła zębate
Nie wymienia sie kół
nikos pisze:Pamiętaj, żeby części brać oryginalne Audi do rozrządu. I jak 2 górne napinacze były wymienione jakiś czas temu, to teraz musisz i tak wymienić cały rozrząd.
Nie zgodze sie z tym ja osobiscie zostawilem napinacze poniewaz wiekszosc mechanikow jak i na logike wytlumaczylo mi jak dziala napinacz i widzialem napinacz moj "nowy" po 10,000km i napinacz fabrycznie nowy niema roznicy w ich pracy. Nowe napinacze przekonstruowane one nie ulegaja juz zuzyciu i caly problem polega tutaj poprostu na lancuchu i to slychac terkotanie lancucha a nie napinacza , niema sensu wymieniac napinaczy ktore juz ktos zdarzyl wymienic. one maja swoj zakres pracy nie beda napinaczy lancucha rozciagnietego i czy nowy czy stary (10-20k przebiegu nie mowie tutaj oczywiscie o napinaczu wymienianym 150 ,000km temu) dzialaja tak samo.
: 08 wrz 2014, 09:51
autor: Sirio91
wymiana rozrządu w a6 c6 to kosztowny zabieg, znajdź kumatego mechanika żeby ustawił dobrze wszystko bo po wymianie wychodzą potem problemy
: 20 wrz 2014, 23:00
autor: dblaszak
ja miałem ten sam problem +falowanie na niskich obrotów efekt dwa tłoki wypalone jestem po już po kupnie silnika i w poniedziałek wsadzają do auta
: 21 wrz 2014, 09:49
autor: vitiis
Rozrzad. mialem to samo. oczywiscie robilem komplet na ori czesciach. w koncu tego nie nasluchuje przy kazdym zapaleniu samochodu. u mnie nie wazne czy na zimnym czy na cieplym i tak grzechotal. w koncu jezdze z bananem na twarzy,bo mialem juz naprawde dosc. Wspolczuje koledze wyzej. pzdr
Jesli okaze sie ze to rozrzad to oddaj to do kumatego mechanika. nie rob po kosztach bo bedziesz zalowal. tez sie ludzilem ze zmienie tylko gorne napinacze a moze tylko dolne a moze jak sie rozbierze to posprawdzam co jest zle i wymienie Zdecydwalem sie na calosc bo nie zamierzam sie rozstawac z moim samochodem przez kilka lat i chce jezdzic z jakims tam komfortem psychicznym i nie obawiac sie ze zaraz bede musial wylozyc ciezka kase na naprawe lub kupno nowego silnika.