Strona 1 z 1
[ BMK 3.0 224 KM] co sprawdzić po zakupie auta??
: 22 lip 2014, 22:36
autor: Jigitt
Witam!!! Jestem świeżo po przesiadce z A6 C5 1.8T AWT na A6 C6 3.0TDI BMK. Wyczytałem już na forum, że teoretycznie w tych silnikach kuleje rozrząd i należy nasłuchiwać grzechotania jego napinaczy, natomiast ja u siebie nic nie słyszę...
Chciałbym posprawdzać resztę, może ktoś podpowie tu co sprawdzić i jak??
Czy doładowanie turbiny sprawdzę normalnie na kanale 115?? Jakie doładowanie powinna mieć taka turbina??
Lania wtrysków podobno nie da się sprawdzić, ale czy coś poza laniem da się ogarnąć??
Co z kolektorami?? Podobno też jest tu problem z cięgnami klapek kolektora... Jak je sprawdzić?? Trzeba demontować całe kolektory?? Czy ciężka to sprawa?? Czy należałoby wyczyścić nagar z kolektorów?? Bo gdzieś czytałem, że to od nagaru mogą padać klapki...
Co jeszcze obejrzeć?? O co na świeżo zadbać, co wyczyścić??
Dodam, że dysponuję VCDS-em...
Z góry dzięki!!!!
: 23 lip 2014, 17:10
autor: bosniak_sg
Fajny temat, powinno byc co sprawdzić
przed zakupem po to juz musztarda po obiedzie, a wiadomo jak sama smakuje.
Klapy kolektora jak dobre to dobre, jak zle to wywali check. nagar możesz zawsze wyczyscic jezeli jest, nie zobaczysz jak nie zdemontujesz.
Wtryski VCDS em nie sprawdzisz, a inne objawy po których w prawie 100% sprawdzisz wtryski sa w innym temacie.
Aha i nie grzechocza napinacze, tylko jak juz co to łańcuchy aż 4, nastepstwem wadliwych napinaczy.

: 23 lip 2014, 19:32
autor: marach8
z napinaczami jest tak ze je słychac po odpaleniu jakies półtora sekundy i cisza jak masz ori przebieg do 400 tys i serwis na czas to nie powinno nic sie stac
gorzej jak nalatane ponad pół miliona i poprzedni wlasciciel wymieniał olej raz na 30tys
wtryski jak masz padniete to poznasz po zacinającym sie rozruchu na ciepłym przybywajacym oleju w silniku i białym dymie na biegu jałowym i gdy stajesz na swiatłach lub skrzyzowaniu
kolektory jak padna to wywali błąd są zestawy naprawcze w aso koszt niewielki ale ponąć długo nie polata i najlepiej brac z polifta uzywke
i rób mape silnika
tylko u zaufanego tunera i z głową kozystac z mocy a banan z ust długo nie zniknie
gratulacje wyboru

: 23 lip 2014, 19:37
autor: bosniak_sg
Jak juz co to słychać łańcuch bo niby jakim cudem napinacze?
: 23 lip 2014, 23:06
autor: Jigitt
O wirusie już myślę, w poprzedniej 1.8T C5 też wrzuciłem nową mapę i byłem extra zadowolony, więc i tu też zapodam... ale najpierw muszę być pewny, że wszystko bangla...
U mnie po odpaleniu auta cisza, nic nie stuka i nie grzechocze

Dymu też nie widzę z tyłu auta, więc liczę, że wszystko jest ok, ale wtryski jeszcze spróbuję sprawdzić... Co do nagaru w kolektorach, to myślę, że pokuszę się o ich wyczyszczenie, tylko powiedzcie... dużo roboty z ich wyjęciem?
No i co z tą turbawką?? Jakie doładowanie powinna mieć w serii?? Logi dynamiczne na kanale 115???
: 24 lip 2014, 08:30
autor: radzik81
Kolego zdemontowac kolektory zajmuje ok 1 godziny.Sprawdz naklejke na kolektorach z boku zolta i srebna tam jest data produkcji wybita.Twoje auto jest z 2005 wiec jezeli data produkcji kolektora jest np 2009 to byly juz robione i nic bym tam nie grzebal.Czyszczenie z nagaru takiego kolektora nie pomoze poniewaz plastikowe lozyska juz sie wyrobily oraz klapki.pozdro
: 24 lip 2014, 10:19
autor: stanislaw.kielc
Napinacze to niekiedy slychac po 150 000 km
: 24 lip 2014, 15:50
autor: radzik81
Napinacze nie chalasuja tylko lancuch ja napinacz juz nie trzyma.Pozdro
: 25 lip 2014, 12:31
autor: Jigitt
radzik81 pisze:Kolego zdemontowac kolektory zajmuje ok 1 godziny.Sprawdz naklejke na kolektorach z boku zolta i srebna tam jest data produkcji wybita.Twoje auto jest z 2005 wiec jezeli data produkcji kolektora jest np 2009 to byly juz robione i nic bym tam nie grzebal.Czyszczenie z nagaru takiego kolektora nie pomoze poniewaz plastikowe lozyska juz sie wyrobily oraz klapki.pozdro
Ale jakby klapki się wyrobiły to chyba check by się zapalił tak???
: 28 lip 2014, 11:03
autor: radzik81
Tak jak juz bedziesz mial luzy to CHECK sie zapali.pozdro