Strona 1 z 1

3.0 tdi - chłodnica spalin wymiana - czy dużo pracy??

: 02 lip 2014, 21:42
autor: krysti
Witam.
Przymierzam się do wymiany chłodnicy spalin, ponieważ cały czas powraca błąd p0401.
Czyszczenie egra i kolanka nic nie dało.
Czy jest dużo pracy podczas wymiany??
Jeśli ktoś to robił to proszę o porady na co uważać i na co zwrócić uwagę podczas wymiany??
Z góry dzięki za pomoc.

: 24 mar 2018, 16:27
autor: HiRide
Temat stary ale znowu odpowiedzi zero wiec ja napisze dla następnych bo właśnie zrobiłem sobie przerwę. Tak w skrócie.
Trzeba zdemontować przewody paliwowe wysokiego ciśnienia.
Aluminiowy kolektor dolotowy z przepustnica, kolektor plastikowy po stronie kierowcy, nastawnik klap po stronie kierowcy i pasażera
Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego trzeba odsunąć na bok. Trzeba podejmować sporo węży z kroccow bo przeszkadzają.
Gruszka na chłodnicy spalin, węże wodne z chłodnicy out.
Metalowy przewód od chlodnicy do wydechu odkrevamy z jednej strony. Trzeba poluzowac mocowanie turbinę a dokładnie 4 śruby
Potem wąż zaraz pod chłodnica spalin i targamy to góry. Łatwo nie było. 3 godz sam demontaż.

: 26 mar 2018, 20:14
autor: kile81
u mnie pojawiał się ten sam błąd. Robiłem cuda z EGR. Czyszczenie wymiany, chłodnicze tez zmieniłem nic to nie dało. zauważyłem ze zbyt często włącza mi się dopalanie DPF. Po sprawdzeniu wtrysków 3 sztuki śmietnik. Założone nowe i jest ok. Borykam sie jeszcze z problemem chwilowego braku doładowania ale po świętach mam zamiar wytargać turbinę.